پلتفرم X از دسترس خارج شد

پلتفرم X که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، در سرتاسر جهان با مشکل قطعی مواجه شده و طبق گزارش ها از نمایش توییت‌ها به کاربران جلوگیری می‌کند. همچنین، X Pro، که پیشتر با نام TweetDeck شناخته شده، تحت تأثیر همین قطعی است.

به گزارش تکناک، و به نقل از سایت Techcrunch با وجود این قطعی، کاربران هنوز قادر به حضور در Spaces و مشاهده اعلان‌ها در سیستم سابق توییتر هستند، اما توییت‌ها از صفحات کاربری و تایم‌لاین‌ها محو شده‌اند.

DownDetector، یک سرویس پیگیری وضعیت وب، گزارش کرده که تقریباً نیم ساعت پیش، بیش از 65,000 گزارش قطعی از کاربران را دریافت کرده است. دلیل دقیق این اختلال هنوز مشخص نیست.

این نخستین بار نیست که x (توییتر سابق) با مشکلات قطعی مواجه می‌شود. کاهش ناگهانی در نیروی کار در گذشته باعث افزایش آسیب‌پذیری‌ها و مسائل مرتبط با پایداری سایت شده است.

با این وجود، سرویس در ماه‌های اخیر به نسبت پایدارتر عمل کرده بود، تا این حادثه رخ داد. آخرین قطعی عمده در این پلتفرم، که همچنان با نام Twitter شناخته می‌شود، در اوایل جولای اتفاق افتاد، جایی که کاربران با خطاهایی مانند “محدودیت نرخ فراتر رفته” و “ناتوانی در بازیابی توییت‌ها” مواجه شدند.

ایلان ماسک بعداً توضیح داد که این محدودیت‌ها عمداً فعال شده بودند تا از دستکاری گسترده داده‌ها در پلتفرمش جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.