پیشگیری از عفونت ادراری با ساخت واکسن خوراکی جدید

کلیه‌های سیستم ادراری انسان با آناتومی مثانه

اخیرا نوع جدیدی از واکسن ابداع شده است که ممکن است به شما کمک کند تا از عفونت‌های مجاری ادراری (UTIs) جلوگیری کنید.

به گزارش تکناک و به گفته دانشمندان کنگره انجمن اروپایی اورولوژی (EAU) در پاریس در 7 آوریل، تاثیر این واکسن حداقل 9 سال است.

مطالعه‌ای که توسط پزشکان بیمارستان رویال برکشایر در بریتانیا انجام شد شامل 89 بیمار بود. این بیماران اغلب شامل مردان و زنانی بودند که عفونت‌های مجاری ادراری را تجربه می‌کردند.

محققان این واکسن خوراکی جدید مبتنی بر اسپری خوراکی MV140 که با نام Uramune نامیده می‌شود را بر روی بیماران آزمایش کردند تا تأثیر و اثربخشی آن را در پیشگیری از عفونت‌ مجاری ادراری، ارزیابی کنند.

بر اساس بیانیه محققان نشان داده شد که این واکسن در بیش از نیمی از افراد، از عفونت ادراری پیشگیری می‌کند.

واکسن خوراکی Uramune در استرالیا موجود است

Uramune در استرالیا موجود است. این واکسن شامل چهار گونه باکتری در یک سوسپانسیون با آب با طعم آناناس است. توصیه می‌شود روزانه دو اسپری زیر زبانی به مدت سه ماه مصرف شود.

این مطالعه بیماران را بیش از 9 سال پس از درمان اولیه مورد بررسی قرار داد. طبق این بیانیه، محققان به این نتیجه رسیدند که 54 درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه بدون عفونت‌ مجاری ادراری باقی مانده‌اند و هیچ عارضه جانبی قابل‌توجهی گزارش نکرده‌اند.

این واکسن خوراکی را یک شرکت داروسازی اسپانیایی به نام Immunotek  توسعه داده است.

دکتر باب یانگ که یکی از سرپرستان این تحقیق بود، گفت: قبل از تزریق واکسن، همه شرکت‌کنندگان ما از عفونت‌های ادراری مکرر رنج می‌بردند و برای بسیاری از زنان، درمان این بیماری‌ها ممکن است دشوار باشد.

9 سال پس از تزریق این واکسن جدید، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان دیگر به عفونت ادراری مبتلا نشدند.

به‌طور کلی، این واکسن در درازمدت ایمن است و شرکت‌کنندگان گزارش دادند که عفونت ادراری کمتری داشته‌اند که شدت کمتری داشته است. بسیاری از کسانی که دچار عفونت ادراری شدند گفتند که بعد از تزریق واکسن، نوشیدن آب فراوان برای درمان آن کافی است.

بازیابی کیفیت زندگی

یانگ می‌گوید که تزریق این واکسن بسیار آسان است. پزشکان عمومی حتی می‌توانند آن را به عنوان یک دوره سه ماهه به بیماران تجویز کنند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان گزارش دادند که مصرف واکسن کیفیت زندگی آنها را بازگرداند.

وی افزود: در حالی که ما هنوز تأثیر این واکسن را در گروه‌های مختلف بیماران بررسسی نکرده‌ایم، داده‌های پیگیری نشان می‌دهند که این واکسن می‌تواند گامی مهم در جهت پیشگیری از عفونت ادراری باشد.

اگر این واکسن به‌طور گسترده ارائه شود، نیاز به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی کاهش می‌یابد.

عفونت‌های مجاری ادراری مقاوم به آنتی‌بیوتیک در حال رایج شدن هستند. متأسفانه، این بدان معناست که آنتی‌بیوتیک‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند که همین امر اقدامات پیشگیرانه جایگزین را ضروری می‌کند.

این یافته‌ها امیدوارکننده هستند. عفونت‌های ادراری مکرر یک بار اقتصادی قابل توجه هستند و استفاده بیش از حد از درمان‌های آنتی‌بیوتیکی می‌تواند منجر به عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک شود.

این مطالعه داده‌های دلگرم‌کننده‌ای را در مورد ایمنی و اثربخشی طولانی‌مدت واکسن MV140 نشان می‌دهد.

محققان به نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد عفونت‌های ادراری پیچیده‌تر اشاره می‌کنند. آنها همچنین قصد دارند گروه‌های مختلف بیماران را مطالعه کنند.

به این ترتیب، آنها می‌توانند نحوه استفاده از این واکسن را بهتر بهینه کنند. این واکسن می‌تواند جایگزین ایمن و موثری برای درمان‌های مرسوم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.