چت بات Gemini راه خود را به برنامه Messages اندروید باز می‌کند

گوگل هم‌زمان با رویداد MWC 2024، چت‌بات Gemini را به برخی از نرم‌افزارهای اندروید ازجمله Messages اضافه کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، اگر مشتاقانه منتظر چت با Gemini هستید، نیازی به انتظار طولانی ندارید؛ زیرا این هفته در قالب به‌روزرسانی برای برنامه Messages منتشر می‌شود. افزودن چت‌بات به برنامه پیام‌رسان، راهی برای شبیه‌سازی بیشتر به صحبت با یک دوست است. جمنای در Messages درحال‌حاضر فقط به زبان انگلیسی و فقط در «بازارهای خاص» دردسترس است.

برنامه Android Auto نیز به‌روزرسانی هوش مصنوعی دریافت می‌کند که امکان خلاصه‌سازی متون طولانی یا رشته‌های چت را فراهم می‌کند تا بتوانید حین رانندگی از جاده چشم برندارید. همچنین براساس محتوا، پاسخ‌ها و اقداماتی را پیشنهاد می‌کند؛ مانند نمایش گزینه‌ای برای به‌اشتراک‌گذاشتن زمان تقریبی رسیدن (ETA) درصورت پرسیدن دوستتان درباره زمان رسیدن.

هوش مصنوعی مولد نیز در کانون برخی از به‌روزرسانی‌های ویژگی دسترسی برای Lookout و Maps قرار دارد. لنز در برنامه گوگل مپ با بهبودهایی در خواننده صفحه برای کمک به شناسایی مکان‌های تجاری و ارائه اطلاعات مرتبط درباره آن‌ها، مانند ساعات کاری به‌روزرسانی شده است.

Lookout که اشیاء و علائم را برای افراد کم‌بینا شناسایی می‌کند، اکنون به‌طور خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، توضیحات را برای تصاویر، ازجمله عکس‌های آنلاین و عکس‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در پیام‌ها، ایجاد می‌کند. گوگل می‌گوید این ویژگی اکنون به‌صورت جهانی به زبان انگلیسی در حال انتشار است.

همچنین، گوگل تغییری کوچک در اندروید ایجاد کرده است که هنگام استفاده از اسپاتیفای، تغییر دستگاه خروجی را آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی جدید در این مجموعه، پشتیبانی از حاشیه‌نویسی دست‌نویس در Google Docs است. این به‌روزرسانی ویژه گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است که به شما امکان می‌دهد تا از بین طیف وسیعی از رنگ‌های قلم و هایلایتر انتخاب کنید تا بتوانید با انگشت یا قلم هوشمند خود یادداشت‌هایی را روی سند علامت‌گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.