چگونه بفهمیم چه کسی ما را در اینستاگرام آنفالو کرده است؟

اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است که بسیاری از افراد در آن تلاش می کنند تا فالوورهای خود را افزایش دهند.

به گزارش تکناک، از دست دادن فالوور در اینستاگرام می تواند برای برخی افراد ناامید کننده باشد و خب طبیعی است که کنجکاو باشید که چه کسی شما را آنفالو کرده است. در این مطلب، ما روش‌ها و ابزارهای مختلفی را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بفهمید چه کسی شما را آنفالو کرده است و راه‌هایی برای جلوگیری از از دست دادن فالوورها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

محدودیت های اینستاگرام

متأسفانه Instagram (photo and video sharing social network owned by Meta Platforms) یک ویژگی بومی برای کمک به کاربران برای شناسایی افرادی که آنها را آنفالو کرده اند، ارائه نمی دهد. شما فقط می توانید کاهش تعداد فالوورهای خود را ببینید، اما نه افرادی که آنفالو کرده اند. با این حال، راه‌های جایگزینی برای فهمیدن اینکه چه کسی شما را آنفالو کرده است وجود دارد که در بخش‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برنامه های شخص ثالث

اینستاگرام راه حل داخل برنامه ای در این مورد ارائه نمی دهد، اما چندین برنامه شخص ثالث در دسترس هستند که می توانند به شما کمک کنند فالوورهای خود را بررسی کنید و کسانی که شما را آنفالو کرده اند را شناسایی کنید. این برنامه‌ها به‌عنوان ردیابی برای اینستاگرام عمل می‌کنند و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های فالوور ها و کسانی که شما را آنفالو کردند، در اختیار شما قرار می‌دهند.

مشکل برنامه های شخص ثالث اینستاگرام

درست است که این برنامه های شخص ثالث می توانند مفید باشند، اما آنها مجموعه ای از چالش ها و خطرات خاص خود را دارند. API اینستاگرام دارای محدودیت های خاصی است که می تواند بر عملکرد این برنامه ها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، این برنامه ها، اطلاعات را فقط از زمانی که برای اولین بار آن ها را نصب می‌کنید، بررسی می‌کنند، بنابراین بازهم نمی توانید بفهمید فالوورهایی که قبل از نصب این برنامه شما را آنفالو کردند، چه کسانی بودند.

علاوه بر این، از آنجایی که استفاده از این برنامه ها توسط Instagram مجاز نیست، امنیت حساب شما ممکن است در خطر باشد. ممکن است با استفاده از این برنامه ها در برابر نقض داده ها یا هک آسیب پذیر باشید. علاوه بر این، اینستاگرام گاهی اوقات API یا خط‌مشی‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند، که این مسئله می‌تواند باعث شود این برنامه‌ها از کار بیوفتند.

با وجود این مشکلات احتمالی، بسیاری از کاربران همچنان به برنامه‌های شخص ثالث اعتماد می‌کنند تا بفهمند چه کسی آن‌ها را در اینستاگرام (شبکه اجتماعی) آنفالو کرده است.

برنامه های شخص ثالث پیشنهادی

در اینجا چند برنامه شخص ثالث وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بفهمید چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است:

  1. Followers – Tracker Insight (فقط اندروید)

این برنامه یک برنامه محبوب برای ردیابی فالوورها اینستاگرام است. راه‌اندازی این برنامه آسان است، دارای یک رابط کاربر پسند است و ویژگی unfollower (که به آن «Followers Lost» نیز گفته می‌شود) کاملا رایگان است. با این حال، این برنامه فقط برای دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

  1. برنامه Followers Reports (هم اندروید هم iOS)

برای کاربران iOS، برنامه Followers Reports گزینه مناسبی است. این برنامه ویژگی‌های مشابه برنامه Followers – Tracker Insight را ارائه می‌کند، که به شما کمک می‌کند فالوورهای اینستاگرام خود را نظارت کنید و کسانی را که شما را آنفالو کرده‌اند، شناسایی کنید.

  1. برنامه Unfollowers (فقط اندروید)

یکی دیگر از برنامه های اندرویدی که باید در نظر بگیرید، Unfollowers است. این برنامه یک راه ساده برای بررسی فالوورهای شما و پیدا کردن افرادی که شما را در اینستاگرام آنفالو کرده اند، ارائه می دهد.

چگونه افرادی که در اینستاگرام ما را آنفالو کردند، آنفالو کنیم؟

برخی از کاربران اینستاگرام فالو کردن را یک عمل ضروری می دانند. هنگامی که افرادی را که شما را آنفالو کرده اند شناسایی کردید، ممکن است شما هم بخواهید آن ها را آنفالو کنید. در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از برنامه Followers Tracker Insight آورده شده است:

  1. با اکانت اینستاگرام خود وارد اپلیکیشن شوید.
  2. در صفحه اصلی، روی قسمت «Not Following Me Back» ضربه بزنید.
  3. روی قسمت «Unfollow» در کنار هر حسابی که می‌خواهید آن را آنفالو کنید، ضربه بزنید.
  4. برای آنفالو کردن چندین حساب به طور همزمان، روی نماد «ویرایش» در قسمت بالا سمت راست ضربه بزنید، حساب‌ها را انتخاب کنید و سپس روی دکمه «آنفالو » در پایین ضربه بزنید.

روش دستی: نظارت بر فهرست فالوورها

اگر ترجیح می دهید از برنامه های شخص ثالث استفاده نکنید، می توانید به صورت دستی لیست فالوورهای خود را برای شناسایی هرگونه تغییر نظارت کنید. با این حال، این روش می تواند زمان بر باشد، به خصوص اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد. برای آسان‌تر کردن این فرآیند، به‌صورت دوره‌ای از فهرست فالوورهای خود اسکرین شات بگیرید و آنها را با هم مقایسه کنید تا هر گونه اختلاف را شناسایی کنید.

خط‌مشی‌های اینستاگرام در مورد استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

اینستاگرام سیاست های سختگیرانه ای در رابطه با استفاده از برنامه های شخص ثالث در پلتفرم خود دارد. به کاربران توصیه می شود هنگام دسترسی به حساب های اینستاگرام خود به برنامه های شخص ثالث احتیاط کنند. این شرکت به طور خاص توصیه می کند فقط از برنامه های مورد اعتماد اینستاگرام استفاده کنید، زیرا آنها تحت بررسی های کامل قرار می گیرند و استانداردهای امنیت و حریم خصوصی پلتفرم را رعایت می کنند.

برنامه‌های شخص ثالث غیرمجاز، می‌توانند امنیت حساب را به خطر بیندازند، دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض کنند و منجر به از دست دادن دسترسی به ویژگی‌های اینستاگرام شوند. کاربران باید به دقت مجوزهای درخواست شده توسط برنامه های شخص ثالث را بررسی کنند و از انطباق آنها با شرایط اینستاگرام اطمینان حاصل کنند.

برای جلوگیری از آنفالو شدن چه کار کنیم؟

درک اینکه چرا شما فالوورهای خود را از دست می دهید می تواند به شما در جلوگیری از وقوع آن در آینده کمک کند. در اینجا چند دلیل متداول وجود دارد که چرا افراد ممکن است شما را در اینستاگرام آنفالو کنند و نحوه رسیدگی به این مسئله برای شما آورده شده است:

خرید فالوور

خرید فالوور یک استراتژی پایدار برای رشد اکانت اینستاگرام نیست. اینستاگرام مرتباً حساب‌ها و ربات‌های جعلی را پاک می‌کند، که همین موضوع می‌تواند باعث کاهش تعداد فالوورهای شما شود. بر داشتن یک فالوور واقعی، روی تولید محتوای با کیفیت و تعامل با دیگران تمرکز کنید.

پست گذاری پراکنده

پست گذاشتن خیلی مکرر یا خیلی کم می تواند باعث از دست دادن فالوورهای شما شود. ایجاد تعادل مناسب در این مورد بسیار مهم است. ایجاد و حفظ یک برنامه زمان بندی شده برای پست گذاری می تواند به شما کمک کند فالوورهای خود را درگیر نگه دارید.

داشتن تعامل واقعی

به جای وسواس در مورد تعداد فالوورها، بر ایجاد تعامل واقعی با مخاطبان خود تمرکز کنید. به نظرات پاسخ دهید، سؤال بپرسید و محتوایی را به اشتراک بگذارید که تعامل شما با دیگران و همچنین دیگران با شما را بالا می برد. داشتن یک مخاطب وفادار و متعهد از تعداد زیادی فالوور که فعالانه با محتوای شما درگیر نیستند، ارزشمندتر است.

با دیگران همکاری کنید

همکاری با سایر کاربران اینستاگرام می تواند به شما کمک کند فالوورهای خود را افزایش دهید و تعداد فالوورهای ثابت خود را حفظ کنید. با مشارکت با دیگران در جایگاه خود، می توانید محتوای خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید و فالوورهایی را به دست آورید که واقعاً به محتوای شما علاقه مند هستند.

عملکرد خود در اینستاگرام را نظارت و آنالیز کنید

بررسی منظم عملکرد اینستاگرام می تواند به شما در شناسایی روندها و شناسایی زمینه هایی برای بهبود، کمک کند. از ابزارهای تحلیلی داخلی اینستاگرام برای نظارت بر عملکرد حساب خود و تولید محتوای بهتر استفاده کنید.

دلسرد نشوید

مهم است که همواره به یاد داشته باشید که از دست دادن فالوور لزوماً به این معنی نیست که شما کار ضعیفی انجام می دهید. بهتر است بر تولید محتوای با کیفیت، تعامل با مخاطبان خود و لذت بردن از فرآیند اشتراک گذاری در اینستاگرام تمرکز کنید. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، برای حفظ تعداد فالوورهای ثابت و داشتن مخاطب های وفادار، عملکرد شما بهتر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.