آیا چین پیشتاز عرضه شبکه تلفن همراه 6G خواهد بود؟

چین شبکه 6G

در حالی که چین آزمایش نمونه های کلیدی شبکه 6G را آغاز کرده است، اروپا و ایالات متحده آمریکا همچنان در حال سرمایه گذاری برای انجام تحقیقات آن هستند.

به گزارش تکناک، توسعه یک شبکه جدید چندین سال زمان می‌برد. به عنوان مثال، هنگامی‌که 4G در سال 2009 در دسترس عموم قرار گرفت، 10 سال تا راه‌اندازی شبکه 5G زمان برد.

در واقع، پیشرفت شبکه تلفن همراه نیاز به کار گروهی بین شرکت‌های مختلف دارد. بیشتر شرکت‌های فناوری‌های برتر در شبکه تلفن همراه از ایالات متحده، چین یا اروپا هستند. شرکت‌های این مناطق برای دستیابی سریع‌تر به نسل بعدی شبکه تلفن همراه، باید با یکدیگر کنار بیایند. با این حال، همه شاهد حواشی راه‌اندازی شبکه 5G بودیم. چین در آن پیشتاز شد و از نظر ایالات متحده این مساله اصلا جالب نبود. در نتیجه، رئیس جمهور سابق آمریکا آشکارا خشم خود را از اینکه شرکت های کشورش به اندازه کافی بر روی آن کار نمی‌کنند، ابراز کرد. سپس با تحریم چندین شرکت چینی توسط ایالات متحده، همکاری در برخی زمینه ها قطع شد.

به دلیل این ممنوعیت اکثر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی نمی‌توانند با شرکت‌های چینی تجارت کنند و یا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، آنها باید به تنهایی کار کنند. این ممکن است فرایند توسعه شبکه 6G را طولانی‌تر کند. با این حال، درست مانند شبکه 5G، چین دوباره در توسعه شبکه 6G پیشتاز است. آنها تحت هدایت MIIT و گروه تبلیغاتی IMT-2030  یک آزمایش نمونه مفهومی از فناوری کلیدی 6G را سازماندهی کرده‌است.

ZTE در پنج تست شبکه 6G شرکت کرده است

در این آزمایش‌ها، ZTE بخش فعالی در اجرای وظایف مختلف گروه 6G بوده‌است. این شرکت در کاوش و تحقیق در مورد فناوری 6G شرکت کرده همچنین نیروی انسانی و منابع مادی زیادی را در این آزمون سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر آن هر پنج بُعد از آزمون های نمونه مفهومی آن را انجام و در آن شرکت کرده است که شامل موارد زیر می‌شود.

  • نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع 6G و شبکه دوقلو دیجیتال
  • نمونه مفهومی کلیدی فناوری شبکه قدرت محاسباتی 6G
  • نمونه مفهومی فناوری کلیدی تراهرتز 6G
  • نمونه مفهومی کلیدی فناوری یکپارچگی ادراک ارتباطات 6G
  • نمونه مفهومی فناوری فراسطحی هوشمند 6G

این شرکت در آزمایشات به نتایج بسیار خوبی دست یافت. همچنین، شاخص های فنی، منعکس کننده عملکرد و بازده خوب آنها بود. در آزمایش نمونه مفهومی شبکه مستقل توزیع شده 6G و شبکه دوقلو دیجیتال، نمونه شبکه ZTE به سیستم تأییدشده سناریوی برنامه ریزی شبکه متصل و کل فرآیند تأیید صوت و متن را تکمیل کرد. نمونه دوقلو آزمون ظرفیت دیجیتال شبکه دسترسی و همچنین آزمون شباهت و قابلیت پیش‌بینی را به خوبی گذراند.

سرمایه گذاری گزاف اریکسون در تحقیقات شبکه 6G بریتانیا

در حالی که چینی با سرعت در مسیر دستیابی به فناوری 6G گام برمی دارند گزارش های اخیر نشان دهنده سرمایه‌گذاری میلیون ها پوندی توسط اریکسون در تحقیقات شبکه 6G در بریتانیا است.

این شرکت همچنین با بسیاری از دانشگاه ها در زمینه امنیت سخت افزاری، هوش مصنوعی، شبکه های شناختی و محاسبات کوانتومی همکاری خواهد کرد. اریکسون یکی از پیشروها در زمینه فناوری شبکه تلفن همراه است. پس از تخريب شركت‌هاي چيني، آمريكا به اريكسون و نوكيا روي آورد. اریکسون گفته برنامه ده ساله وی به توسعه نسل بعدی کمک خواهد کرد. طبق گزارش‌های اخیر، شبکه‌های 6G در حدود سال 2030 تجاری خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.