کالبد شکافی هدست متا کوئست 3

در یک نمای ویدیویی زیبا iFixit در حال باز کردن و کالبد شکافی هدست ترکیبی AR/VR مجازی متا کوئست 3 است و شناخت بیشتری از این محصول در اختیار ما قرار می دهد.

به گزارش تکناک، بررسی جامع ما، متا کوئست 3 را “بهتر از نسل قبلی خود تقریبا از هر جنبه‌ای” توصیف کرده است اما در داخل آن چه خبر است؟

حالا iFixit با ویدیوی تجزیه و تحلیل شگفت‌انگیزی پاسخ را به دست آورده است که به طور مستقیم به درون قطعه‌ی الکترونیکی درخشان و دلچسب آن نزدیک می‌شود.

شما در اینجا یک باتری منحنی مانند “غیرقابل تعمیر” که در Quest Pro بود را نخواهید یافت، اما در بالای فن، یک هیت‌سینک منحنی و البته سنسور عمق Time of Flight که به نظر می‌رسد Quest Pro تصمیم گرفت آن را حذف کند، وجود دارد. شهرام مختاری از iFixit می‌گوید که حتی می‌توانید آن را به برد Quest Pro متصل کنید، اگرچه مشخص نیست که آیا می‌توانید آن را در آنجا کار بیندازید یا خیر.

همچنین نگاهی به لنزهای pancake می‌اندازیم، یک نگاه به خطوط مورب LCD زیر آنها با استفاده از میکروسکوپ با زوم 820 برابر (که ممکن است منجر به برخی از مشکلات ‌شود)، و همچنین پنجاه پیچ که برای تعویض باتری باید آنها را بیرون بیاورید، را مشاهده می‌کنیم.

درباره باتری نیز می‌توان اشاره کرد، که در حال حاضر 19.44 وات‌ساعت است که نسبت به 14.3 وات‌ساعت در Quest 2 افزایش یافته است، که به نظر می‌رسد متا به جای عمر باتری بهتر، واقعاً تلاش فراوانی برای عملکرد چیپ جدید خود یعنی Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 2 دارد. (متا می‌گوید عمر باتری Quest 3 تقریباً همانند Quest 2 است).

دستگاه همچنین از چیپ‌های Qualcomm برای Wi-Fi و مدیریت برق استفاده می‌کند.

iFixit همچنین کنترلرهای جدید Quest 3 را نیز تجزیه و تحلیل می‌کند و مجموعه‌ای از LEDهای IR (شاید هفت عدد) را نشان می‌دهد، که به دور کنترلرها قرار داده شده است و به دوربین‌های هدست کمک می‌کند تا حرکات آنها را در فضای سه‌بعدی پیگیری کنند.

در حالی که کنترلرهای Oculus Touch، Quest و Quest 2 در ابتدا این LEDها را در یک حلقه برجسته قرار می‌دادند و کنترلرهای Quest Pro دوربین‌ها را در خود کنترلرها داشتند، به نظر می‌رسد متا در حال حاضر با یک تنظیم ساده‌تر LEDها می‌تواند کنترلرها را به خوبی ردیابی کند.

از آنجا که کنترلرها دارای تریگرهای مغناطیسی اثر Hall می‌باشند، اما دارای جوی استیک‌های مغناطیسی اثر Hall مقاوم در برابر دریفت نمی‌باشند.متأسفانه مشکل دریفت همچنان باقی است. کنترلر Quest 3 از استیک‌های پتانسیومتری استفاده می‌کند. هیچ حسگر اثر Hall در اینجا وجود ندارد.

کنترلرهای متا کوئست 3 در مقایسه با Quest Pro راحت‌تر قابل تجزیه و تحلیل هستند، با بردها و مراحل جدا کردن ساده‌تر، اما شما هنوز باید قسمتی که با چسب بر روی آن چسبیده است را بردارید. شهرام مختاری همچنین در حین جدا کردن قسمت تنظیم چشم از Meta Quest 3 (virtual reality headset by Facebook)، پلاستیک نازک آن را شکست، اما ممکن است در آینده مشکلی ایجاد نشود . این تجزیه و تحلیل می‌تواند به شما مکان قرارگیری قطعات پلاستیکی را نشان دهد تا بتوانید با دقت آنها را جدا کنید.

در کل، iFixit می‌گوید که طراحی “به طور قابل توجهی در مقایسه با Quest Pro از نظر امکان تعمیر، بهبود یافته است” اما به دلیل لایه‌های پیچیده از مؤلفه‌ها و طولانی بودن زمان دسترسی به باتری، به آن امتیاز تعمیر 4 از 10 می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.