کاهش تولید تلفن همراه توسط سامسونگ و اپل

به گزارش تایوان اکونومیک دیلی، صنعت جهانی تلفن همراه در سال جاری موجودی زیادی دارد و نه تنها فروش کاهش یافته است، بلکه غول هایی مانند اپل و سامسونگ نیز شروع به کاهش تولید تلفن همراه کرده اند.

به گزارش تک ناک، بازار جهانی تلفن همراه آنقدر که به نظر می‌رسد، ساده نیست. حتی برندهای بزرگ مانند سامسونگ و اپل نیز به بررسی جدی بازار برای هدایت تولید نیاز دارند.

این مساله به اطلاع از وجود دستگاه های بدون خریدار زیاد در بازار و جلوگیری از ارائه آنها کمک می‌کند. این برندهای بزرگ تمام تلاش خود را برای کاهش خطرات بازار و سرعت بخشیدن به تخلیه انبارها می‌کنند.

پیش‌بینی تحلیلگران این است که به دلیل عواملی مانند کند شدن رشد اقتصادی، تورم و اپیدمی در سال‌های جاری، محموله جهانی تلفن همراه تنها 1.26 میلیارد دستگاه خواهد بود. این میزان کاهش 6.8 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. در سال آینده، محموله جهانی تلفن همراه حدود 1.327 میلیارد دستگاه خواهد بود که نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش خواهد داشت.

تاثیر افت بازار بر برندهای اندرویدی

کاهش کاربران تلفن های همراه اندروید بارزتر بوده‌است. سه برند بزرگ چینی شیائومی، اوپو و ویوو همگی به شدت افت کرده‌اند و سالانه نزدیک به 20 درصد کاهش فروش داشته‌اند. اپل امسال تنها یکی از شش برند برتر تلفن همراه با شانس رشد مثبت بو‌ده‌است. با این حال، به دلیل ظرفیت محدود تولید در فصل چهارم، ممکن است محموله های نهایی به خوبی پیش بینی های قبلی ارسال نشوند.

سامسونگ نیز تحت تاثیر چند عامل قرار گرفته است. اخیراً گزارش هایی مبنی بر کاهش مجدد ظرفیت تولید کارخانه مونتاژ ویتنام، بزرگترین پایگاه تولید آن، منتشر شده است. در حال حاضر، میزان تولید کارخانه های ویتنام از کل محموله های تلفن همراه سامسونگ به 50 درصد کاهش یافته است و ممکن است در سال آینده به 40 درصد برسد.

تحلیلگران بر این باورند در صنعت فناوری، تلفن های همراه اولین صنعتی است که در این بازار سرد در تنگنا قرار خواهد گرفت. سرعت کاهش ذخایر نیز زودتر از انتظار صنعت در حال وقوع است. با این حال، شانس بازگشت به سطوح قبلی در فصل دوم سال آینده وجود دارد.

هفت برند برتر در بازار جهانی تلفن همراه، سامسونگ، اپل، اوپو، شیائومی، ویوو، Transsion و آنر هستند. این برندها بیش از 80 درصد از محموله های جهانی تلفن همراه را شامل می‌شوند.

رتبه بندی فروش در نوامبر 2022

بر اساس گزارش تحقیقاتی سرویس استراتژی آنالیز تلفن هوشمند (WSS)، محموله‌های جهانی تلفن همراه و فروش آن در نوامبر 2022 به ترتیب 20درصد و 18درصد کاهش یافته است. به دلیل تورم و نوسانات نرخ ارز، ضعیف بودن موجودی کل صنعت، اختلالات تولید ناشی از همه گیری، تنش های ژئوپلیتیکی مداوم و تقاضای کم در بازارهای مختلف، عملکرد آنها نیز بسیار ضعیف بوده‌است.

برند سامسونگ در نوامبر 2022 در بازار جهانی از نظر ارسال و فروش پیشتاز بو‌ده است. از نظر ارسال و فروش، اپل پس از سامسونگ قرار دارد. شیائومی جایگاه سوم خود را حفظ کرده است و سایر برندهای موجود در این لیست شامل OPPO (از جمله OnePlus)، Vivo، Transsion، Honor، Realme، لنوو  (Moto) و هواوی می‌شوند.

قیمت پنل‌های تلفن همراه 2022 کاهش می یابد

آخرین گزارش CINNO Research نشان می‌دهد به دلیل تأثیر همه‌گیری و ادامه رکود در اقتصاد جهانی، مصرف بازار به اندازه سال‌های گذشته بالا نبوده‌است و بازار جهانی تلفن همراه نتوانسته روند نزولی را معکوس کند. در نتیجه تقاضا برای پنل کاهش یافته‌است و قیمت پنل‌های تلفن همراه در پایان سال 2022 کاهش خواهد یافت.

طبق این گزارش با خروج تدریجی برندهای پنل کره ای از بازار پنل‌های LCD، و تثبیت قیمت پنل‌های سایز بزرگ، فشار عملیاتی بر خطوط با تولید زیاد، کاهش می یابد. این مساله همچنین موجب کاهش تمایل به استفاده از محصولات تلفن همراه با قیمت های پایین برای تصرف بازار می‌شود. اما در کوتاه مدت، قیمت پنل تلفن همراه تحت فشار باقی خواهد ماند.

قیمت پنل‌های ال سی دی تلفن همراه از جولای 2021 وارد چرخه نزولی شده است. همچنین قیمت در طول سال 2022 در کانال نزولی خواهد بود. علاوه بر این، این قیمت‌ها با کاهش بیشتری در فصل چهارم روبرو خواهد شد. در سال 2022، کاهش کلی پنل‌های a-Si، ۱۳.۳درصدو پنل‌های LTPS ، ۹.۷درصد خواهد بود. ظرفیت تولید سازندگان پنل a-Si به سمت محصولات فناوری اطلاعات،کنترل صنعتی و خودرو تغییر خواهد کرد و سازندگان اصلی پنل LTPS همچنان به تامین محموله‌های دیگر شرکت‌ها ادامه خواهند داد.

کاهش تقاضا برای دستگاه های AMOLED

نرخ رشد تقاضا برای پنل‌های تلفن همراه AMOLED کاهش یافته است. این کاهش به همراه سطح بالای موجودی به معنی همچنان ادامه عرضه به بازار خواهد بود. این مساله بیشتر برای پنل‌های AMOLED انعطاف‌پذیر با وجود رقابت قیمتی شدید صادق است. در سال 2022، قیمت پنل‌های انعطاف پذیر AMOLED تلفن همراه 19.8 درصد و همچنین قیمت پنل‌های سخت AMOLED تلفن همراه نیز 10.9 درصد کاهش یافته است. برند اصلی پنل، Samsung Display (SDC) شاهد کاهش قابل توجهی در محموله ها و سهم بازار، به ویژه در بازار چین بوده است.

تحقیقات CINNO پیش بینی می کند در غیاب عوامل مثبت آشکار در تقاضا، قیمت پنل تلفن همراه به کاهش ادامه خواهد داد. علاوه بر این، قیمت پنل‌های a-Si/LTPS در ژانویه 2023 به میزان 0.3 دلار در ماه کاهش خواهد یافت. قیمت پنل‌های AMOLED سخت همچنان 0.5 دلار و قیمت پنل‌های AMOLED انعطاف پذیر ممکن است 1 دلار کاهش یابد. این افت‌ها، برندها را مجبور به کاهش تولید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.