4 ویژگی بهبود‌یافته و جدید کروم برای تلفن همراه

گوگل چندین راه را برای بهبود مرورگر کروم برای تلفن همراه همراه ارائه کرده است. این روش‌ها شامل پیشنهادات جستجوی مربوط به صفحه فعلی، موضوعات پرطرفدار، جستجوهای مرتبط در Touch to Search، و پیشنهادات جستجوی بیشتر هنگام تایپ در نوار URL هستند.

به گزارش تکناک، توضیحات هر یک از ویژگی ها توسط این غول جستجو به صورت زیر بیان شده‌است:

ایده برای جستجو‌های بعدی خود

اکنون در یک سایت واجد شرایط در نسخه‌های iOS یا اندروید کروم، پس از کلیک روی نوار آدرس، پیشنهادات جستجوی مرتبط نشان داده می‌شود. به عنوان مثال هنگام خواندن مقاله ای در مورد ژاپن برای برنامه‌ریزی سفر آینده، با کلیک روی نوار آدرس، بخش جدیدی با عنوان «Related to this page» را با پیشنهادهایی برای جستجوهای بعدی، مانند رستوران‌های محلی یا جاذبه‌های گردشگری در ژاپن، خواهید دید.

In Chrome on iOS, a URL for a blog about “All things made in Japan” is highlighted. Below, searches related to the website are suggested, including “japan tourist attractions” and “things to do in tokyo.”

مشاهده ترند‌ها

در نسخه اندروید کروم، اکنون می‌توان جستجوهای پرطرفدار گوگل را مستقیماً در نوار آدرس کروم مشاهده کرد. بدین منظور، با باز کردن یک تب جدید، روی نوار آدرس ضربه بزنید و با اسکرول به پایین ترند‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توان با کلیک روی یک جستجوی ترند نتایج جستجوی آن موضوع را دید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کرد. این ویژگی اواخر امسال به کروم در iOS اضافه می شود.

An Android phone shows a selected Chrome address bar. A recent search shows “how to play chrome dino game,” while a list of trending searches below shows “u.s. women’s soccer” and “new album releases.”

یافتن جستجوهای مرتبط در Touch to Search

Touch to Search چند سال پیش در اندروید با هدف جستجوی سریع یک کلمه یا عبارت از یک صفحه وب معرفی شد. اکنون، می‌توان جستجوهای مرتبط را با استفاده از Touch to Search نیز یافت. به عنوان مثال، با برخورد با یک موضوع هنگام خواندن مقاله‌ای، بخواهید درباره آن بیشتر بدانید. با استفاده از Touch to Search، اکنون مجموعه‌ای از جستجوهای مرتبط نشان داده می‌شود و می‌توان به سرعت اطلاعات بیشتری در مورد آن یافت.

A blog on sustainability lists the names of several cities in Chrome on Android. “Lisbon” is highlighted and held down. A box appears at the bottom of the screen with more information on Lisbon, including related searches “lisbon hotels” and “food tour lisbon.”

دریافت پیشنهادات بیشتر هنگام جستجو

با شروع تایپ در نوار آدرس کروم در تلفن خود، اکنون به جای ۶ پیشنهاد، ۱۰مورد برای کمک به جستجو خواهید دید. مرتبط ترین پیشنهادها در ابتدای لیست ظاهر می شوند و می توان با پیمایش به گزینه های بیشتری دسترسی داشت. این ویژگی پیش از این در اندروید وجود داشت و اکنون برای کاربران iOS نیز عرضه شده است.

In Chrome on iOS, “vacation shoes” is typed in the address bar. A list of search suggestions like “vacation shoes men” and “beach vacation shoes” appear, along with related websites. As the keyboard is minimized, more search suggestions appear below.

همه این تغییرات پیش از این در نسخه اندروید کروم ارائه شده است اما تعدادی از آنها هنوز در نسخه iOS وجود ندارند. کاربران iOS نیز تا پایان سال به این ویژگی ها دسترسی خواهند داشت.

گوگل اخیرا کروم 115 را برای پلتفرم های پشتیبانی شده منتشر کرده است. با این حال، صفحه « What’s new» در منوی کروم در زیر راهنما اطلاعات خاص و تغییرات نسخه جدید را نشان نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.