توییتر دسترسی به مقالات را هم پولی می کند!

توییتر ممکن است به منظور کسب درآمد ناشران از محتوای خود، خارج از گزینه اشتراک تکراری معمول، راه جدیدی ارائه کند.

به گزارش تکناک و به گفته ایلان ماسک رئیس این شرکت، توییتر به ناشران رسانه‌ها اجازه می‌دهد تا از ماه آینده از کاربران برای دسترسی به مقالات پست شده در وب‌سایت، هزینه دریافت کنند.

در مقایسه با اشتراک ماهانه، هزینه پرداختی برای خرید جداگانه هر مقاله بیشتر خواهد بود. اما به گفته ماسک این طرح برای کسانی که می خواهند گاه به گاه داستانی را از یک رسانه خاص دنبال کنند، مناسب است بنابراین هر مقاله هزینه کمتری نسبت به خرید اشتراک ماهانه خواهد داشت.

با این حال، در این مقطع زمانی، جزئیات مربوط به ویژگی آینده مبهم باقی می‌ماند. ماسک تنها گفت که عرضه آن از ماه آینده آغاز خواهد شد و اینکه چه نوع حساب‌ها و رسانه‌هایی می‌توانند هزینه دریافت کنند، مشخص نیست. علاوه بر این، مالک توییتر کمیسیون دریافتی وب‌سایت خود را نیز اعلام نکرده است. هنگامی که شرکت رسماً Super Follows را با تهیه اشتراک جایگزین کرد، ماسک اعلام کرد که تا 12 ماه آینده هیچ پولی از سازندگان نخواهد گرفت. از پایان سال، توییتر 10 درصد کمیسیون برای هر پرداخت دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر باید منتظر اطلاعات بیشتر برای نحوه اجرا قانون پرداخت به ازای هر مقاله در توییتر باشیم. در نهایت، قابلیت‌های رایگان این شرکت کمتر و کمتر خواهد شد. توییتر تحت رهبری ماسک، ویژگی‌های پولی بیشتری را برای افزایش درآمد معرفی کرده است. اکنون دریافت تیک تأیید آبی در توییتر نیز نیاز به پرداخت 8 دلاری در ماه دارد. توییتر همچنین API رایگان خود را با هدف راه‌اندازی یک API جدید پولی، تعطیل کرده است. دسترسی به API جدید برای مشتریان سازمانی تقریباً 50000 دلار در ماه هزینه دارد، بنابراین برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها مانند مقامات حمل و نقل نیویورک تصمیم گرفتند وب‌سایت را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.