کشف ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز در ویندوز 11

مایکروسافت همچنان در حال کار بر روی ویندوز 11 است تا آن را روز به روز بهتر کند. از زمان عرضه در سال 2021، این شرکت چندین به‌روزرسانی منتشر کرده است تا سیستم عامل را روانتر، سریع‌تر و امن‌تر کند.

به گزارش تکناک، در به‌روزرسانی اخیر ویندوز 11 که Insider Preview Build 23541 نام دارد، شرکت چندین ویژگی هیجان‌انگیز منتشر کرده است که ارزش بررسی را دارند. اگر شما به سیستم عامل ویندوز علاقه‌مند هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیزی که قرار است در دسترس کامپیوتر شما قرار گیرند را کشف کنید.

تغییرات و بهبودها در منوی Start

برای برخی از افراد Windows Insider  مشترک در کانال (Dev )توسعه‌دهندگان ویندوز، پیش‌نمایش‌های برجسته (نکات ابزار) برای فایل‌های ابری تحت عنوان ” Recommended ” در منوی شروع و همچنین توانایی کلیک راست برای به اشتراک گذاری این فایل‌ها، که در بیلد 23511 معرفی شده‌اند، ممکن است موقتاً ناپدید شوند.

مشکلات نوار وظیفه رفع شد

  • مشکلی که برای برخی از کاربران وجود داشت و باعث بروز خطای exe می‌شد هنگام کشیدن آیکون‌های برنامه در نوار وظیفه، درست شده است.
  • مشکلی که باعث عدم تطابق همیشگی نوار ابزار با جستجوی فعلی بوده وقتی موس را روی جعبه جستجو قرار می‌دادید، رفع شده است.

WINDOWS COPILOT

  • بعضی از کاربران از عدم در دسترس بودن نسخه پیش نمایش Windows Copilot در برخی مناطق گزارش داده‌اند. این مشکل بر اساس بازخورد از کاربران در کانال Dev شناسایی شده است. یک مشکل شناسایی شده است و مایکروسافت قصد دارد آن را از طریق یک بروزرسانی و یک رفع مشکل در آینده برای این کاربران فعال کند.
  • هنگام استفاده از Windows Copilot، می‌توانید کلیدهای Alt + Tab را فشار دهید تا بین برنامه‌های باز شده دیگر جابجا شوید، اما برای بازگشت تمرکز به Windows Copilot، می‌توانید از میانبر صفحه کلیدی Windows key + C استفاده کنید. این امکان را فراهم می‌کند تا به طور روان‌تر بین Windows Copilot و برنامه‌های دیگر باز شده جابجا شوید.
  • هنگامی که ابتدا Windows Copilot را راه‌اندازی می‌کنید یا هنگام استفاده از دسترسی صوتی آن را به‌روزرسانی می‌کنید، باید از دستورات «Show grid» استفاده کنید تا برای اولین بار روی کادر «از من هر چیزی بپرسید» کلیک کنید. این یک مرحله برای بهبود دسترسی صدا در رابط کاربری Copilot است.

MICROSOFT STORE

کاربران ویندوز در تمامی کانال‌ها که نسخه‌ی 22308.1401.x.x یا نسخه‌ی بالاتر از فروشگاه مایکروسافت را اجرا می‌کنند، به عنوان یک بخش از یک بروزرسانی، به بهبود زیر دست خواهند یافت.

مایکروسافت یک صفحه‌ جدید برای Game Pass معرفی می‌کند. این به کاربران امکان می دهد تا PC Game Pass یا Game Pass Ultimate را کاوش کرده و مشترک شوند. این صفحه اختصاصی تجربه‌ای بهبود یافته فراهم می‌کند و اطلاعاتی درباره مزایای Game Pass را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شامل بازی‌های انحصاری، معاملات، امکانات رایگان، EA Play و موارد دیگر است. مایکروسافت آن را طراحی کرده است تا کشف و دسترسی بازی مورد علاقه‌ی بعدیشان برای کاربران آسان‌تر شود. بازی‌هایی مانند Day One games، افزودنی‌های جدید به Game Pass، عناوین Bethesda و موارد دیگر.

نتیجه

نسخه جدید ویندوز 11 بر روی رفع مشکلات شناخته شده و همچنین مشکلات کوچک تمرکز دارد. همچنین ویژگی‌هایی را معرفی می‌کند که برای بسیاری از کاربران مفید خواهد بود. این ویژگی‌های آتی در حال حاضر برای کاربران پیش نمایش insider در دسترس هستند. در حالی که شرکت برای ارائه ویژگی‌های جدید آماده‌سازی می‌کند، ما به دقت تغییرات را دنبال خواهیم کرد تا ببینیم آیا شرکت قبل از ارائه به تمام کاربران، ویژگی‌های بیشتری را معرفی خواهد کرد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.