گردش مالی 350 میلیون دلاری صنعت گیم در ایران

رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران گفت: بر اساس گزارش مجامع بین المللی، صنعت گیم در ایران گردش مالی ۳۵۰ میلیون دلار دارد.

رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران گفت: بر اساس گزارش مجامع بین المللی، صنعت گیم در ایران گردش مالی ۳۵۰ میلیون دلاری دارد.

به گزارش تکناک، لقمان شاورانی افزود: با توجه به نبود کپی رایت و عدم کنترل بر روی سرورها، معتقدیم این میزان بسیار بالاتر است که ظرفیت بالای ایران در صنعت گیم را نمایان‌گر می‌کند.

وی ادامه داد: لازم است تا برای رسیدن به جایگاه واقعی ایران در این عرصه، از بخش‌های حکمرانی و سیاستگذاری گرفته تا بخش خصوصی و عموم جامعه، در این حوزه گام‌های جدی و واقعی برداریم.

لقمان شاورانی با اشاره به سهم قابل توجه صنعت گیم از توسعه و گردش مالی کشورها، از ضرورت گام‌های جدی کشورمان در توسعه و ترویج این صنعت خلاق گفت و ادامه داد: بر اساس آمارها و یافته‌هایی که از مراجع و مراکز بین المللی دارای دسترسی به همه پلتفرم ها و فعالان این حوزه داریم، ایران مسیر بسیار خوبی را در توسعه این صنعت پیش رو دارد اما برای تحقق نقطه مطلوب باید گام های جدی برداشته شود.

شاورانی با بیان این‌که ایران جزو سرآمدان صنعت گیم در منطقه خاورمیانه و دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در این حوزه است، عنوان کرد: بر اساس آخرین یافته‌ها عربستان سعودی جایگاه نخست فعالیت در صنعت گیم و دارای بالاترین گردش مالی  این حوزه است. کشورمان علیرغم وجود مشکلات تحریم ها و محدودیت‌های ظالمانه، در شمار سومین کشورهای برتر توانمند فعال و پردرآمد این حوزه قرار دارد. اما برای تحقق جایگاه واقعی ایران در این صنعت که دارای ظرفیت‌های بسیاری است، باید یک سری زیرساخت ها به طور اساسی تحول پیدا کند یا ایجاد شود تا گردش مالی مورد نظر در این حوزه تحقق یابد.

وی با تاکید بر استفاده  از ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت: رشد و تحول این حوزه نیازمند ورود جدی بخش خصوصی، توجه بخش‌های سیاستگذاری و حاکمیتی به این عرصه و فرهنگ‌سازی گسترده در خصوص اهمیت و جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صنعت گیم است. انجمن ورزش های الکترونیک کشور تلاش می‌کند با فعال‌سازی بخش خصوصی و ورود اقتصاد و سرمایه‌گذاری به این حوزه که درآمد و گردش مالی آن از خود فوتبال عبور کرده و از سینما نیز فراتر رفته است، تحول جدیدی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.