گوشی گلکسی  A14 4G سامسونگ معرفی شد

سامسونگ یا هدف عرضه گسترده گوشی گلکسی A14 به مصرف کنندگان پایه به تازگی نسخه گلکسی A14 4G را نیز معرفی کرده است.

در اوایل ماه گذشته، سامسونگ گلکسی A14 5G را معرفی کرد. این گوشی با توجه به منطقه عرضه با Exynos 1330 یا Dimensity 770  ارائه خواهد شد. با این حال، به دلیل هدف سامسونگ برای عرضه گسترده A14 به مصرف کنندگان پایه به تازگی نسخه گلکسی A14 4G آن را نیز معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، گلکسی A14 4G سامسونگ از نظر مشخصات شبیه نسخه 5G و از پشت، بسیار شبیه به گلکسی S23 پایه به نظر می رسد. اما، به منظور عرضه آن در قالب یک گوشی مقرون به صرفه، سامسونگ چیپست متفاوتی در آن تعبیه و تغییرات بیشتری در مشخصات کلی آن ایجاد کرده است.

مشخصات گلکسی  A14 4Gسامسونگ

با وجود عدم اشاره سامسونگ به تراشه آن در وب‌سایت رسمی خود، به احتمال زیاد، Samsung Galaxy A14 4G (series of Android smartphones, mobile computing device and Android applications) با تراشه Helio G80  عرضه می‌شود. در حال حاضر، مساله مشخص نرخ به‌روزرسانی گوشی است. نسخه 4G به جای پنل 90 هرتزی موجود در نسخه 5G، دارای صفحه نمایش 60 هرتزی است.

صفحه نمایش A14 4G، 6.6 اینچی و با وضوح FHD+ و LCD است. بنابراین، کیفیت و تمایز رنگ‌های سیاه و سفید آن مطلوب نخواهد بود.

علاوه بر پنل، در قسمت جلویی، گلکسی A14 4G شامل همان مشخصات کلی نسخه 5G، یعنی دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و ناچ قطره ای می‌شود. ضخامت قاب آن نیز به اندازه نسخه 5G است.

در مقابل، پشت این دستگاه با نسخه 5G متفاوت است. و A14 4G شامل تنظیمات دوربین عقب متفاوتی نسبت به مدل 5G می‌شود. هر دو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی هستند، اما سنسور عمق 2 مگاپیکسلی با دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی جایگزین شده است و این یک برتری نسخه 4G نسبت به نسخه پیشرفته تر خود با توجه به زاویه دید بهتر آن است.

سایر مشخصات دستگاه

گلکسی A14 4G به جای بلوتوث 5.2 دارای بلوتوث 5.1 است و با یک حالت فضای ذخیره‌سازی و رم در دسترس است. این پیکربندی 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین دستگاه دارای یک اسلات کارت microSD اختصاصی است و به لطف آن، می توان حافظه آن را تا 1 ترابایت افزایش داد.

باتری گلکسی A14 4G شگفت انگیز است. این دستگاه دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ 15 واتی است. به لطف چیپست موجود در آن، پاسخگویی لحظه‌ای صفحه نمایش در این گوشی باید شگفت انگیز باشد. همچنین، صفحه نمایش 60 هرتزی آن موجب افزایش بیشتر عمر باتری می‌شود.

همچنین، این گوشی دارای USB-C، جک هدفون 3.5 میلی متری و NFC است. احراز هویت بیومتریک در گلکسی A14 4G به وسیله اسکنر اثر انگشت کناری قرار گرفته در دکمه پاور بسیار براق آن انجام می‌گیرد.

اطلاعاتی از نسخه اندروید A14 4G در دست نیست. با این حال، امیدواریم سیستم عامل آن مشابه نسخه 5G، اندروید 13 به همراه OneUI باشد.+به غیر از آن، این گوشی در رنگ‌های مشابه و متنوع گلکسی A14 5G موجود است.

سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه رسمی آن را مشخص نکرده است. اما با توجه به مشخصات، A14 4G ممکن است مقرون به صرفه تر از نسخه 5G باشد. قیمت A14 5G در حدود 129 دلار است. بنابراین شاید سامسونگ نسخه 4G  را با 100 دلار عرضه کند. امیدواریم سامسونگ به زودی اطلاعات بیشتری منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.