گوگل رسما از سری گوشی های پیکسل 8 رونمایی کرد

گوگل در جریان رویداد سخت افزاری خود در شهر نیویورک به طور رسمی از جدیدترین گوشی های پرچمدار خود یعنی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، سری Pixel 8 به‌روزرسانی‌های عمده دوربین و ویژگی‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کند و در عین حال طول عمر دستگاه‌ها را برای رقابت با آیفون افزایش می‌دهد.

سخت‌افزار آشنا با طراحی بهبود یافته

از نسل Pixel 6، گوگل به تدریج طراحی گوشی‌های هوشمند خود را بهبود داده است و در عین حال به سبک جدید خود وفادار مانده است. در Pixel 8 و Pixel 8 Pro، شما با نوار دوربین آشنایی و گوشه‌های گردتر و برجسته‌تر مواجه خواهید شد.

سری Pixel 8 برخلاف گوشی‌های سال گذشته که رنگ‌هایی شبیه جواهرات داشتند، دارای رنگهای متنوع تر مانند آبی «Bay» در Pro و صورتی «Rose» در مدل کوچک‌تر است. هر دو گوشی در رنگ آشنای تیره «Obsidian» در دسترس هستند، در حالی که رنگ سبز خاکستری «Hazel» و مایل به سفید «Porcelain» به ترتیب در انحصار Pixel 8 و Pixel 8 Pro هستند.

سری Pixel 8 در زیر پوسته، به چیپ Tensor G3 پیشرفته مجهز شده، که شامل استفاده از هسته سریع‌تر Cortex-X3 است، رقیبی برای Snapdragon 8 Gen 2. شما همچنین بهبودی‌های جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی گوگل را مشاهده خواهید کرد، با اینکه شرکت اعلام کرده است که “بزرگ‌ترین مدل یادگیری ماشین روی Pixel 8، ده برابر پیچیده‌تر از Pixel 6 است.”

قابل توجه است که Pixel 8 Pro نیز اولین گوشی  Pixel است که با گزینه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی آیفون مطابقت دارد، اگرچه مدل یک ترابایتی  فقط در ایالات متحده ارائه می‌شود. و در سایر کشور ها فعلا پیکسل8 و 8 Pro، با رم 8 گیگابایتی و 12 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

نمایشگر پیکسل 8 اکنون نرخ تازه‌سازی 60 تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی تا 2000 نیت را در نمایشگر جدید “Actua” ارائه می‌کند که از نرخ تازه سازی حداکثر 90 هرتز و و حداکثر روشنایی تا 1500 نیت در پیکسل 7 بالاتر است.

در همین حال، صفحه نمایش «Super Actua» پیکسل 8 پرو طیف کاملی از نرخ تازه‌سازی 1 تا 120 هرتز و حداکثر 2400 نیت را در حداکثر روشنایی ارائه می‌دهد. گوشی بزرگتر همچنین شیشه خمیده استفاده شده در دو نسل گذشته را کنار گذاشته و به جای آن صفحه نمایش تخت را انتخاب کرده است.

ارتقاء قابل توجه دوربین

همان‌طور که با طراحی جدید و بزرگ نرم‌افزار دوربین گوگل نشان داده شد، سری Pixel 8 همچنان تأکید بر کیفیت عکاسی و ویدئوبرداری موبایل دارد. برترین ارتقاء در این سال و یکی از دلایلی که نیاز به طراحی مجدد بود، معرفی کنترل‌های “Pro” است (که تنها به Pixel 8 Pro اختصاص دارد) و باید کاربران DSLR را کاملاً راضی کند.

گوشی پرو نیز در آپدیت‌های آتی قرار است ویژگی‌های منحصر به فرد مهمی مانند “Video Boost” بهبود HDR و ویدئو Night Sight را به دست آورد.

هر دو مدل Pixel 8 از تمام مزایای بهینه‌سازی چیپ Tensor G3 برای یادگیری ماشینی و پردازش تصویر استفاده می‌کنند. با این تکنولوژی، ویژگی‌های جدیدی مانند “Best Take” عرضه شده است، که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به‌طور یکپارچه چندین عکس از یک عکس گروهی را با هم ترکیب کنید تا نسخه‌ای بسازید که در آن همه به بهترین شکل ظاهر شوند. فقط در لحظه چند عکس بگیرید، سپس تنظیمات خود را بعداً در Google Photos انجام دهید.

Pixel 8 Pro با پشتیبانی از نرم‌افزار دوربین جدید، اندازه لنز واید را به 48 مگاپیکسل افزایش می‌دهد (افزایش یافته از 12 مگاپیکسل). دیگر پیشرفت قابل توجه در دوربین جلویی Pixel 8 Pro که قابل مشاهده است، اتوفوکوس است که علاوه بر کمک به بهبود قابلیت بازشناسی چهره، اتوفوکوس به این معناست که سلفی‌ها و تماس‌های ویدئویی شما از همیشه شارپ تر به نظر خواهند رسید.

گوگل همچنین یک حسگر دما جدید در میان حسگرهای دوربین Pixel 8 Pro، نیز قرار داده است. در زمان عرضه، این حسگر فقط می‌تواند برای بررسی دمای اشیاء روزمره استفاده شود، اما شرکت در حال کار بر روی دریافت مجوز برای استفاده از این حسگر به منظور بررسی دمای بدن شما است.

تمرکز بر هوش مصنوعی

قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی از سال‌ها پیش محوری اصلی در سری Pixel بوده است، به ویژه پس از آغاز به کار چیپ‌های Tensor گوگل. تعهد شرکت به هوش مصنوعی در Google I/O 2023 با رونمایی از چندین پروژه هوش مصنوعی نسلی به وضوح نشان داده شد. این انرژی اکنون به سری Pixel 8 و چیپ Tensor G3 منتقل شده و ویژگی‌های متعددی را که توسط هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده‌اند، معرفی کرده است.

برای شروع، هنگام مرور وب، حالا می‌توانید از دستیار Google Assistant برای خلاصه‌سازی نکات اصلی صفحه، خواندن صفحه به صورت بلند یا حتی ترجمه سایت به زبان مورد علاقه‌تان بهره ببرید.

در ویژگی‌های زبانی دیگر، تایپ با صدای از دستیار Google Assistant  اکنون می‌تواند به طور همزمان در دو زبان (پشتیبانی شده) کار کند، که Pixel 8 را برای واقعیت‌های زندگی در یک خانواده دوزبانه آماده می‌کند. این تایپ حالا دو برابر سریع‌تر از قبل است و در پاسخ به وقفه‌ها در سخنرانی و افزودنی‌هایی مانند “um” یا “uh” موثرتر است.

“Clear Calling” نیز در سری Pixel 8 ارتقاء یافته است، که باعث کاهش میزان نویز پس‌زمینه از هر دو میکروفون شما و صدای طرف مقابل می‌شود. فناوری مشابه نیز برای ویدئوهای ضبط شده‌ی شما با استفاده از ابزار جدید “Audio Magic Eraser” که در Google Photos موجود است، در دسترس است.

در عین حال، اگر شما ترجیح می‌دهید با کسی صحبت نکنید، گوگل نیز “Call Screen” را بهبود بخشیده است، به تعداد تماس‌های هرزی که باید با آن‌ها مواجه شوید کاهش داده است. برای آن تعداد کمی از تماس‌ها که هرز نیستند، دستیاری با “صدای واقعی‌تر” اکنون مخاطبین ناشناخته را قبل از اینکه به شما مستقیماً برسند، خواهد پذیرفت.

افزایش دوره بروزرسانی ها

تغییر قابل توجه دیگری که با سری Pixel 8 می‌آید این است که گوگل اکنون پشتیبانی از گوشی‌های پرچم‌دار خود را برای هفت بروزرسانی کامل سیستم‌عامل اندروید ادامه می‌دهد. این به این معناست که Pixel 8، که با اندروید 14 عرضه می‌شود، باید تا اندروید 21 با بروزرسانی‌های امنیتی در طول مدت آپدیت شود.

برای مقایسه، آیفون X اپل امسال شش ساله می‌شود اما از بروزرسانی اخیر به iOS 17 محروم شده است. اگر گوگل به این تعهد پایبند بماند، سخت‌افزار Pixel یک طول عمر بلندتر از بروزرسانی‌های نرم‌افزاری نسبت به آیفون خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.