یافته های جدید دانشمندان در مورد چرخه نیتروژن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مناطق اقیانوسی که غنی از حیات آبزی هستند تأثیر قابل‌توجهی بر اکوسیستم و آب و هوای ما نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد، دارند.

به گزارش تکناک، دانشمندان دانشگاه منچستر دریافته اند که اقیانوس به عنوان منبع اولیه اوره، یک ترکیب غنی از نیتروژن ضروری برای رشد و نمو موجودات زنده است.

یافته های اخیر دانشمندان کاهش نیتروژن را نشان می دهد و اولین مشاهدات اوره گازی در هوا را ارائه می دهد.

این تحقیق که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، همچنین نشان می‌دهد که اوره را می‌توان در فواصل طولانی از طریق جو منتقل کرد تا به سایر محیط‌هایی که ممکن است دارای کمبود مواد مغذی باشند، کمک کند.

نتایج می تواند پیامدهای گسترده ای برای بهره وری دریایی و ثبات آب و هوا داشته باشد.

امیلی متیوز، دانشمند علوم جوی در دانشگاه منچستر، می‌گوید: مشاهدات ما بینش‌های جدیدی در مورد تعاملات پیچیده بین جو، اقیانوس و اکوسیستم‌ها ارائه می‌دهد.

درک رفتار و تاثیر اوره در جو برای ارتقای دانش ما در مورد چگونگی انتقال مواد شیمیایی و مواد از طریق محیط زیست حیاتی است و می‌تواند به ما در اطلاع‌رسانی استراتژی‌هایی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند.

مشاهدات اوره فاز گازی در جو بر فراز اقیانوس اطلس شمالی با استفاده از آزمایشگاه هوابرد FAAM که یک مرکز  تحقیقاتی هوابرد بریتانیا است و توسط مرکز ملی علوم جوی (NCAS) اداره می شود جمع آوری شد.

اندازه گیری های انجام شده در طول این پروازها داده های دقیقی در مورد نتایجی را بدست آوردند که برای چرخه نیتروژن کاهش‌یافته دریایی مهم هستند، از جمله اولین مشاهدات اوره فاز گاز در جو.

محققان می گویند که این یافته ها پیامدهای مهمی برای درک ما از چرخه نیتروژن دارد و نیاز به تجدید نظر در مدل های فعلی را بیان میکند.

امیلی متیوز افزود: اقیانوس از طریق فعالیت های بیولوژیکی که در نزدیکی سطح آب اتفاق می افتد نقش مهمی در حفظ آب و هوای پایدار ایفا می کند و به جذب اقیانوسی دی اکسید کربن کمک می کند.

او ادامه داد: ما اکنون می دانیم که منبع قابل توجهی از اوره در جو در بیشتر اوقات سال است، به این معنی که باید فرآیندها و عوامل دخیل در چرخه نیتروژن را اصلاح کنیم تا اهمیت تازه کشف شده اوره را توضیح دهیم.

چرخه نیتروژن فرآیندی است که طی آن نیتروژن از طریق موجودات زنده و محیط های فیزیکی از جمله جو، خاک، آب، گیاهان، حیوانات و باکتری ها حرکت می کند. چرخه نیتروژن برای ترکیبات سیستم زمین و تغییرات محیط طبیعی از طریق فعل و انفعالاتی مانند تشکیل آئروسل، تولید ازن و تامین مواد مغذی، مهم است.

توضیح مشاهدات اوره فاز گاز همچنان یک راز باقی مانده است و تحقیقات بیشتری برای درک کامل جفت شدن بیوژئوشیمیایی نیتروژن بین اقیانوس و جو مورد نیاز است.

یافته‌های تحقیق نشان‌دهنده مسیر مهمی برای جابجایی دور برد نیتروژن جهت بارور کردن مناطقی از سطح اقیانوس ها است که فقر نیتروژن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.