۵ ویژگی دوربین اندروید که باید در آیفون خود داشته باشیم

یکی از قابلیت‌های دوست داشتنی آیفون 14 پرو عکس گرفتن به منظور ثبت فوری لحظات با خانواده یا صرفاً از جادوی یک مکان است.دوربین اندروید آیفون

به گزارش تکناک، با این که قابلیت‌های گوشی آیفون برای عکاسی، متعدد است، اما ابزارهای تعبیه شده برای ویرایش آنها، کم است.

با بررسی و مقایسه بسیاری از ابزارهای جدید عکس و دوربین در دستگاه‌های مختلف اندرویدی با اپل، متوجه عدم وجود برخی قابلیت‌های کاربردی در دستگاه‌های اپل، با وجود محبوبیت آنها برای عکاسی می‌شویم.

در اینجا چند مورد از ویژگی های دوربین دستگاه‌های اندرویدی که در آیفون وجود ندارد، آمده است.

پاک کن و استتار جادویی (Magic Eraser and Camouflage)

digikala

دستگاه‌ اندرویدی پیکسل 7 اساساً یک آیفون ساخته شده توسط گوگل است و صادقانه بگویم، ساده‌ترین دستگاه اندروید برای انتقال از آیفون به اندروید است. البته یکی از بزرگترین جذابیت‌های آن، ابزار محبوب Magic Eraser است.

با Magic Eraser می‌توان هر شیء ناخواسته (یا حتی افراد) را از پس‌زمینه عکس حذف کرد و هوش مصنوعی گوگل (AI) آن نقطه را بر اساس زمینه به بهترین شکل ممکن پر می‌کند. به طور خلاصه، این یک ابزار متداول در فتوشاپ است و در تلفن های پیکسل تعبیه شده است و به جای متخصصان فتوشاپ، برای همه در دسترس است.

به عنوان مثال در دیزنی لند، تقریباً غیرممکن است بدون وجود برخی افراد در پس‌زمینه، عکس بگیرید. با استفاده از Magic Eraser می‌توان خود را از شر افراد پس‌زمینه خلاص کرد، و در حالی که همیشه عالی عمل نمی‌کند، اما اگر فقط چند نفر در پس‌زمینه وجود داشته باشند، به خوبی به‌کار می‌آید.

یکی دیگر از دلایلی محبوبیت Magic Eraser، هنگام تنظیم محصول برای عکاسی است، و پس از آن اگر متوجه لکه‌ای از گرد و غبار یا خاک یا حتی اثر انگشت در پس‌زمینه‌ شوید، این ویژگی در چنین شرایطی کمک کننده و باعث می شود محصولات و سطوح تا آنجا که می توانند بکر به نظر برسند. همچنین می توان از آن برای برطرف‌کردن عواملی مانند پاک کردن رعد وبرق یا زباله های روی زمین استفاده کرد.

گاهی اوقات، Magic Eraser ابزار مناسبی برای این کار نیست. اگر سعی در حذف موارد زیادی توسط این ابزار داشته‌باشید، هوش مصنوعی ممکن است عناصر دیگری را در پس‌زمینه قرار دهد و تصویر را بدتر از قبل کند. در این صورت، ابزاری مانند ویژگی Camouflage مناسب تر است. و با استتار قسمتی از تصویر، موارد مورد نیاز را پوشانده و توجه را از سوژه اصلی عکس دور نمی‌کند.

پاک کن جادویی گوگل یکی از موارد دوست داشتنی دستگاه های پیکسل است و جای این قابلیت درiOS خالیست. در حال حاضر، اپل به نوعی شامل ابزار معکوس پاک کن جادویی در iOS 16 می‌شود که با آن می توان پس زمینه یک تصویر را حذف کرد و فقط سوژه را به تنهایی در تصویر داشت. قابلیت تمیزی است، اما به همان اندازه مفید نیست، و اگر قصد اضافه کردن موضوعی به تصویر دیگری داشته باشید، به کار می‌آید.

تغییر افکت بوکه پس زمینه در حالت پرتره

حالت پرتره در آیفون 7 پلاس به عنوان یک ویژگی انحصاری معرفی شد، و از آن زمان تقریباً به همه آیفون ها راه پیدا کرده است. گوگل پیکسل 2 یکی از اولین دستگاه های اندرویدی با حالت پرتره است و یک سال پس از عرضه آیفون 7 پلاس به بازار آمد. صرف نظر از نوع دستگاه مورد استفاده، حالت پرتره بدون شک یکی از محبوب ترین گزینه های عکاسی است.

حالت پرتره سرگرم‌کننده است، و از عمق میدان برای محو کردن پس‌زمینه پشت سوژه استفاده می‌کند. و یک تصویر پرتره شبیه به یک تصویر گرفته شده با DSLR حرفه‌ای ایجاد می‌کند. در حالی که اپل ابزارهای بیشتری برای حالت پرتره مانند نورپردازی پرتره و تنظیم عمق اضافه کرده است، نمی توان کاری فراتر از آن انجام داد.

هنگام بررسی Samsung Galaxy Z Flip 4 ، متوجه ابزار‌های متفاوتی هنگام استفاده از تصاویر حالت پرتره خواهید شد. علاوه بر جلوه‌های نورپردازی استاندارد، می‌توان تاری پس‌زمینه را به یک پس‌زمینه رنگی، یا مقیاس خاکستری، بوکه دایره‌ای بزرگ یا حتی جلوه چرخان یا زوم تغییر داد.

این‌ موارد پیشگامانه نیستند، اما گزینه‌های بیشتری در مورد نحوه محو شدن پس‌زمینه و بوکه در پرتره‌ به کاربران می‌دهند.

ابزار روتوش (Retouch)

اگرچه سلفی و عکس گرفتن در مکان های شلوغ هیجان انگیز است، گاها بعد از گرفتن عکس متوجه ایرادات عکس می‌شوید و برای استفاده از آنها در شبکه‌های اجتماعی ممکن است نیاز به روتوش داشته‌باشید.

در OnePlus Nord N300 5G برخی ابزار روتوش در برنامه ویرایش عکس وجود دارد. این ابزارها برای تنظیم رنگ و بافت پوست و همچنین حالت قدیمی ترمیم لکه ها برای لک های جزئی مناسب است. اینها ابزارهای روتوشی هستند که فقط برای انجام چند تغییر بسیار ظریف در عکس ها و همچنین جلوگیری از مصنوعی‌شدن تصویر می‌توان از آنها استفاده کرد.

با این حال، Nord N300 (مانند برخی از گوشی های اندرویدی دیگر) ابزارهای دیگری برای تغییر گونه ها، اندازه چشم و حتی دندان ها دارد. و حتی  با تنظیمات “خودکار” آن، که با استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین بهترین حالت تصویر آن را تغییر می‌دهد، کاربردی‌است. استفاده بیش از حد از این ویژگی‌ها می‌تواند فریبنده باشد، اما برای کارهای کوچک – مانند خلاص شدن از شر جوش یا برآمدگی، یا حتی موهای سرگردان – می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد.

استفاده از این ابزارهای روتوش در ویرایشگر عکس تعبیه شده در گوشی بسیار راحت است. در حال حاضر، اگر چنین عملکردی در آیفون نیاز داشته باشید، باید یک برنامه شخص ثالث برای انجام آن داشته باشید، و متأسفانه این ابزار روتوش قیمت بالایی دارند.

رنگ انتخابی

اگرچه استفاده از تصاویر با رنگ انتخابی ممکن است کمی فریبنده باشد و خوب به نظر نرسد، این ویژگی کمی برای متمایز کردن عکس می‌تواند سرگرم کننده باشد و اگر به خوبی انجام شود، در واقع می تواند خوب به نظر برسد.

این ویژگی در Google Pixel 7 وجود دارد، و ابزاریست که می تواند در آیفون مفید باشد. نام این ابزار ، بسته به انجام آن به صورت دستی یا به عنوان پیشنهاد خودکار«Color focus» یا «Color pop» است. در هر صورت، با استفاده از این ابزار، سوژه در عکس رنگی باقی می‌ماند، در حالی که پس‌زمینه به مقیاس خاکستری تبدیل می‌شود.

در آیفون، این نوع برنامه های ویرایش عکس ارائه‌شده توسط توسعه دهندگان بسیار محبوب هستند. مطمئناً، این ابزارها ممکن است فریبنده باشند، اما عکاسی نوعی هنر و ابراز وجود است. اگر کسی بخواهد از این ویژگی‌ها استفاده کند، چرا رنگ انتخابی نباید به راحتی در دسترس باشد، وجود این ابزار در iOS می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

پاک کن سایه و انعکاس

هنگام استفاده از Samsung Galaxy Z Flip 4 متوجه ابزار Magic Eraser مخصوص آن می‌شوید. این ابزار “Object Eraser” نامیده می شود. دو افزونه برای پاک کردن اشیا دارد و می توان آن را در Photo Editor Labs یافت: Shadow Eraser و Reflection Eraser. با این حال، این ویژگی‌ها هنوز در نسخه بتا هستند، بنابراین به نظر می‌رسد در آخرین نسخه بتا One UI 5.0 همچنان به درستی کار نکند. دوربین اندروید آیفون

با این حال، این افزودنی‌ها ویژگی‌های جالبی هستند که جای آن در آیفون خالیست. با وجود تلاش بسیار، گاهی سایه های خشن تصویر را خراب می‌کنند. همچنین هنگام عکس گرفتن از پشت پنجره شیشه‌ای و ثبت منظره از اتاق ، Reflection Eraser مفید واقع خواهد شد. با این‌که این نسخه‌ها هنوز در مرحله نسخه بتا هستند، اگر اپل این ابزار را در iOS پیاده کند، عالی خواهد بود.دوربین اندروید آیفون

دوربین آیفون هر سال ارتقا پیدا می کند، اما iOS آن عقب مانده است

آیفون 14 پرو امسال ارتقا زیادی در مشخصات دوربین دریافت کرد و از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل از طریق یک سیستم پیکسل باینینگ (چهار زیرپیکسل کوچکتر برای ایجاد یک پیکسل بزرگتر) رسید و به کاربران اجازه عکاسی با وضوح کامل 48 مگاپیکسل برای تصاویر ProRAW می‌دهد.

در حالی که اپل همه‌ی این پیشرفت‌ها را در سخت‌افزار دوربین دریافت کرده‌است، نرم‌افزار iOS آن همچنان مانع استفاده از تمام امکانات ممکن در برنامه Photos می‌شود.

مطمئناً، می‌توان از یک برنامه ویرایش عکس شخص ثالث استفاده کرد و احتمالاً برخی از کارهای ذکر شده ممکن خواهد بود، اما آیا تعبیه آن در برنامه Photos آسان‌تر نیست؟دوربین اندروید آیفون

همانطور که اپل، همیشه قابلیت دستگاه هایش در عکاسی را تبلیغ می‌کند، واقعاً تعجب‌برانگیز است که در مقایسه با رقبا از نظر ابزار ویرایش عکس کمبود دارد. امیدواریم اپل با عبرت از رقبای خود و اضافه کردن برخی از این ابزارها، پیشرفت ویرایش عکس در نسخه‌های آینده iOS را ببینیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.