معرفی برترین ساعت‌های هوشمند سال 2022

برترین ساعت‌ هوشمند 2022

دنیای ساعت های هوشمند امسال با عرضه ساعت پرحاشیه پیکسل گوگل و یک ساعت ماجراجویانه اپل روزهای پرخبری را پشت سر گذاشت.برترین ساعت‌ هوشمند 2022

به گزارش تکناک، در ادامه نگاهی به برترین ساعت های هوشمند سال 2022 انداخته ایم و مهمترین دلایل برتری آنها نسبت به سایر مدل ها آمده است.برترین ساعت‌ هوشمند 2022

اپل واچ 8/SE/Ultra

اپل سالهاست در صدر رده‌بندی ساعت‌های هوشمند بوده است و هربار با یک گام تکاملی به‌جای انقلابی، فاصله بیشتری از دیگر رقبا می‌گیرد. آخرین نمونه عرضه‌شده توسط آن بسیار پیشرفته تر از دیگر ساعت‌های هوشمند بازار است و اکنون می‌توان در فعالیت‌های ماجراجویانه نیز از آن استفاده کرد.

اپل واچ سری ۸ در دو نوع cellular و LTE موجود است و با دو گزینه نمایشگر OLED همیشه روشن، ۴۱ میلی‌متری یا ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود. در هر دو نمونه، در استفاده منظم تا 18 ساعت باتری خواهید داشت، اما اپل یک حالت کم مصرف جدید برای افزایش زمان استفاده اضافه کرده است.

جدیدترین ساعت هوشمند اپل با یک سنسور الکتریکی قلب همراه با یک برنامه نوار قلب و حسگر اکسیژن خون و سنسورهای دوگانه دما برای دقت اندازه‌گیری ارائه می‌شود. همچنین یک ابزار تشخیص تصادف جدید با استفاده از چندین سنسور داخلی که وضعیت کاربر را پس از تصادف خودرو بررسی می کند و در صورت عدم پاسخگویی با خدمات اورژانس تماس می گیرد، در آن تعبیه شده‌است.

برترین ساعت‌ هوشمند 2022

با عرضه واچ اولترا، اپل دسترسی خود را از مصرف کننده معمولی به قلمرو علاقه مندان به فضای باز مانند کوهنوردان، دوندگان و غواصان گسترش داده است.

این ساعت هوشمند ویژگی‌های مشترک زیادی با سری 8 دارد، اما شامل صفحه نمایش روشن‌تر و ساختار حجیم‌تر، همچنین GPS دو فرکانسه برای ردیابی دقیق مسیر،یک میکروفون سه‌گانه، باتری 36 ساعته در استفاده معمولی و تا 60 ساعت در حالت کم مصرف می‌شود.

یک سنسور عمق با تحمل فشار 10 اتمسفر در آب برای غواصان در آن تعبیه شده‌است. همچنین یک سیستم آژیر در آن برای هشدار به کاربر درباره حضور افراد دیگر در نزدیکی وی در صورت بروز مشکل وجود دارد.

اگر هزینه هر یک از این دو مدل به نظر زیاد است، Watch SE یک جایگزین عالی و برای سال 2022 به روز رسانی شده است. این مدل از سنسور ردیابی تناسب اندام، ظاهر، تراشه S8 و سیستم عامل مشابه با همتا‌های های گران قیمت خود برخوردار است. SE فاقد صفحه نمایش همیشه روشن است، و قابلیت ECG و اندازه‌گیری اشباع اکسیژن خون را شامل نمی شود.

واچ سری 8، با قیمت 399 دلار آمریکا، واچ اولترا 799 دلار و واچ SE 2022، 249 دلار عرضه می شوند. با این حال، اگر گوشی هوشمند انتخابی شما آیفون نیست، باید مچ‌بند هوشمند خود را نیز از میان برند‌های دیگر انتخاب کنید.

گلکسی واچ ۵ و ۵ پرو سامسونگ

برای کاربران گوشی های اندرویدی، آخرین مدل های گلکسی واچ سامسونگ بهترین ساعت های هوشمند موجود هستند. واچ ۵ از همان پردازنده و حافظه واچ ۴ برخوردار است، اما برای تجربه کاربری بهتر، به‌ویژه برای دارندگان گوشی سامسونگ ارائه می‌شود. آخرین سیستم عامل Wear OS توسط سامسونگ ارتقا یافته است.

سنسور BioActive  ۳ در 1 نیز در آن وجود دارد و امکان اندازه‌گیری ضربان قلب، فشار خون و ECG (تنها برای تلفن‌های گلکسی) کاربر را فراهم می‌کند. با ترکیب این سنسور با سایر سنسورهای داخلی، از جمله سنسور IR جدید دما، معیارهای کلیدی سلامت را به کاربر ارائه می‌دهد.

این دستگاه مطابق با استانداردهای دوام MIL-STD-810H ساخته شده است و تا 5 اتمسفر در برابر آب مقاوم است. عمر باتری 40 ساعته آن در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند برتر کاملاً کاربردی به نظر می‌رسد، اما هنگام فعال بودن ویژگی‌های GPS و تمرین این میزان کاهش می‌یابد. همچنین از شارژ 10 واتی بی‌سیم و سازگار با Qi بهره می‌برد.

نوع پرو آن اساساً نسخه سنگین‌تر و حجیم‌تر واچ ۵ است، اما به جای آلومینیوم از تیتانیوم ساخته شده است و شامل باتری بزرگ‌تر با مدت زمان بیشتری حفظ شارژ می‌شود.

واچ ۵ از 279 دلار برای نسخه بلوتوث و 329 دلار برای مدل LTE شروع می شود. نسخه بلوتوث واچ ۵ پرو از 449 دلار شروع و قیمت آن  برای مدلLTE  ۴۹۹ دلار است.

ساعت گوگل پیکسل

گوگل رسما امسال با ساعت مورد انتظار پیکسل به جمع ساعت‌های هوشمند پیوست. این ساعت هوشمند شیک و گران اگرچه ممکن است با قاب نسبتاً ضخیم و عرضه در یک سایز باب میل‌ همه نباشد، اما مسلماً از بهترین پوشیدنی‌های سازگار با اندروید است.

برترین ساعت‌ هوشمند 2022

صفحه نمایش AMOLED آن از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و Wear OS 3.5 را با یکپارچگی نرم‌افزاری روان اجرا می‌کند و به کاربران امکان بررسی Gmail، پرداخت با Wallet و پیمایش با Maps  را می‌دهد. گوگل با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی نسبتا سخاوتمندانه عمل کرده است، اما پردازنده آن جدیدترین و بهترین نمونه موجود نیست و باتری آن تنها 24 ساعت با هر بار شارژ دوام دارد.

این ابزار پوشیدنی به منظور یک دوره آزمایشی شش ماهه و ایجاد تغییر در دستگاه‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام Fitbit Premium ارائه شده‌است. و ویژگی‌هایی مانند اندازه‌گیری SpO2 و تشخیص خودکار تمرین را شامل نمی‌شود. همچنین، قابلیت تشخیص سقوط در آن تا سال آینده ارائه نمی‌شود.

این نمونه به عنوان اولین تلاش گوگل، نسبتا خوب است و به وضوح برای رقابت با اپل با قیمت‌های 349 دلار برای مدل بلوتوث پیکسل و 399 دلار برای مدل LTE قیمت گذاری شده است.

ساعت گارمین  Venu 2 Plus و Instinct Crossover

گزینه‌های بعدی دو نمونه از برند گارمین است. اگرچه شاید ساعت های هوشمند گارمین به اندازه سایرین محبوب نباشد، اما برای ردیابی دقیق تناسب اندام و سلامتی عالی هستند.

ساعت Venu 2 Plus با طراحی شیک برای استفاده روزمره با تمام ابزارهای سلامت و تناسب اندام مورد انتظار گارمین، از جمله نظارت بر ضربان قلب، ردیابی فعالیت و خواب، نظارت بر SpO2، تمرینات و موارد دیگر، همچنین همگام سازی با گوشی های iOS و اندروید عرضه می‌شود.

این ساعت دارای صفحه نمایش لمسی قدرتمند و دکمه هایی برای سهولت استفاده است، و اولین پوشیدنی گارمین شامل میکروفون و بلندگو برای پاسخ به تماس ها یا چت کردن با دستیارهای دیجیتال از طریق اتصال بلوتوث به تلفن هوشمند، GPS داخلی و باتری با دوام تا 9 روز بین هر شارژ است.

اگرچه قیمت 500 دلاری Venu 2 Plus به اندازه برخی دیگر از ساعت های ورزشی گارمین زیاد نباشد. اما می‌تواند به عنوان بزرگترین ایراد آن محسوب شود.

ساعت Instinct Crossover گارمین با ترکیب ساعت آنالوگ و هوشمند نظر ما را به خود جلب می‌کند.

برترین ساعت‌ هوشمند 2022

این ساعت هوشمند ماجراجویانه، تمام ویژگی‌های معمول تمرین، سلامت و تناسب اندام گارمین مانند نظارت بر ضربان قلب و اکسیژن خون و همچنین ارائه برنامه‌های ورزشی، راهنمایی و ردیابی فعالیت‌ با GPS  را در یک صفحه نمایش تک رنگ ارائه می‌دهد.

این مدل به جای نمایش دیجیتال در صفحه های ساعت، از یک ساعت آنالوگ با عقربه های درخشان و نشانگر ساعت استفاده می‌کند.

اگرچه این مدل به‌منظور زندگی خارج از منزل و با باتری 28 روزه (در حالت اولیه ساعت هوشمند) ساخته و عرضه شده است، نسخه Tactical آن حتی دوام بیش‌تری دارد و با ابزار دید در شب سازگار است و شامل حالت مخفی و کلید قطع اضطراری برای پاک کردن حافظه آن می‌شود.

قیمت Instinct Crossover از 499 دلار شروع می شود، مدل هایی از آن نیز با لنزهای شارژ خورشیدی برای افزایش بالقوه عمر باتری در دسترس هستند.

ساعت Amazfit GTR 4/GTS 4

هر دو مدل GTR 4 و GTS 4 اساسا یکسان هستند، یکی گرد و دیگری مربع است. هر کدام با اکثر حسگرهایی مورد انتظار در یک ساعت هوشمند مدرن، از جمله سنسور ضربان قلب جدید برای کنترل اشباع اکسیژن خون عرضه می شود.

برترین ساعت‌ هوشمند 2022

هر دو سیستم عامل Zepp 2.0 را اجرا می کنند و دارای ویژگی های سلامت و تناسب اندام، از جمله هشدارهایی در صورت تشخیص ضربان قلب غیرعادی، SpO2 یا سطوح استرس (در برخی مواقع تشخیص سقوط) هستند.برترین ساعت‌ هوشمند 2022

عمر باتری معمولی برای GTR 4  ۱۴ روز و برای GTS 4 حدود یک هفته گزارش شده است. این ساعت های هوشمند هر کدام دارای یک بلندگو و میکروفون برای برقراری تماس از یک تلفن یا استفاده از الکسا هستند.برترین ساعت‌ هوشمند 2022

احتمالاً بزرگترین شگفتی برای یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه، GPS چند باندی به منظور ردیابی دقیق‌تر فعالیت (به ویژه در مناطق مسکونی مانند شهرها یا مسیرهای جنگلی دور از دسترس) و راهنمایی گام به گام است.

با همه این موارد، قیمت 199 دلاری آن تا حد زیادی قانع کننده ترین جنبه ساعت های هوشمند Amazfit GTR 4/GTS 4 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.