چین بازار ربات های چت هوش مصنوعی را داغ کرد

چین چندی پیش یک اپلیکیشن ربات چت با نام «Xiaokan Planet» مبتنی بر هوش مصنوعی را روانه بازار کرد. حال کمپانی بایدو آن را با نام WiseAI به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار داده است.

به گزارش تکناک، اپلیکیشن WiseAI یک اپلیکیشن چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان مکالمه با یک ربات مجازی را می‌دهد. البته این اپلیکیشن با ChatGPT قابل مقایسه نیست و عملکرد متفاوتی دارد. با این حال، این اپلیکیشن نشان می‌دهد که شرکت‌ها در زمینه چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و در آینده ممکن است با رقابت شدیدتری مواجه شویم.

به گفته بایدو، چت‌بات WiseAI برای کاربران بدون وقفه در دسترس خواهد بود. این چت‌بات از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته و همچنین فناوری پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند. این فناوری‌ها به WiseAI این امکان را می‌دهند تا گفت‌وگوهای پیچیده را درک کند، تحلیل کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

به نظر می‌رسد که می‌توان از این اپلیکیشن برای کاهش استرس و فشار عصبی نیز استفاده کرد. چت‌بات WiseAI ظاهراً از پاسخ‌های قبلی استفاده نمی‌کند و بر اساس فناوری یادگیری ماشینی پیشرفته، حرف‌های کاربر را درک می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد تا تجریه گفتگوی انسانی را به کاربر بیشتر منتقل کند. این خصوصیت می‌تواند به افراد کمک کند تا با چت‌بات درباره مسائل مختلفی چون اضطراب، افسردگی، روابط و … صحبت کنند و با حس بهتری از این مسائل روبرو شوند.

طبق گزارش های منتشر شده این کمپانی در حال کار بر روی چت‌بات دیگری به نام Ernie Bot است که به عنوان رقیبی برای ChatGPT شناخته می‌شود و به‌زودی عرضه خواهد شد. احتمال اینکه چت‌بات Ernie توانایی رقابت با ChatGPT و شرکت سازنده آن، یعنی OpenAI و مایکروسافت را داشته باشد،بسیار کم است اما این محصول به تدریج می‌تواند در بازار چینی رشد کند، دقیقاً همان چیزی که دولت چین می‌خواهد.

رابین لی، یکی از بنیانگذاران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بایدو گفت که الگوریتم های یادگیری عمیق هوش مصنوعی سنگ بنای چهارمین انقلاب فناوری هستند. این شرکت چندین فناوری مرتبط با هوش مصنوعی مانند XiRang MetaStack را معرفی کرده استاین فناوری اولین راه حل متاورس مستقل در جهان است که به برندها اجازه می دهد تا فضای متاورس خود را از ابتدا در 40 روز بسازند.

از دیگر فناوری‌های جالب منتشر شده توسط این شرکت می‌توان به UniBEV (راه‌حل یکپارچه خودرو-جاده)، Big Model ERNIE 3.0 Zeus، Big Model ERNIE-ViLG 2.0، و تولید محتوای ویدیویی جدید و فناوری معماری محاسباتی نسل جدید Taihang DPU 2.0 و پلتفرم محاسبات ناهمگن Baige. 2.0 ویرایش اشاره کرد.

چین می‌خواهد رهبر فناوری جهانی باشد و بسیاری از شرکت‌های چینی در حال تغییر ساختار اهداف و سیاست‌های خود هستند تا تجارت خود را به سمت هوش مصنوعی و خدمات مرتبط تغییر دهند. غول های فناوری مانند Tencent، Alibaba و ByteDance همگی در حال آماده شدن برای راه اندازی ربات های چت هوش مصنوعی شبیه ChatGPT و سایر خدمات هوش مصنوعی هستند.

شرکت‌هایی مانند Baidu، Alibaba، JD.com و Kuaishou، قبلاً پیشنهادات شغلی و آگهی‌هایی را برای استخدام نیروهای متخصص در حوزه هوش مصنوعی منتشر کرده‌اند و حقوق ماهیانه تا ۱۰۰۰۰۰ یوان (۱۴۵۴۳ دلار) را برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.