بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

چند سالی است که لپ تاپ های گیمینگ به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های رایانه‌های شخصی تبدیل شده‌اند. امروزه این لپ تاپ‌ها نازک‌تر، سبک‌تر و قوی‌تر از قبل شده و انتخابی مناسب برای بازی و کار هستند.

به گزارش تکناک، قدرت پردازش این سیستم‌ها به قدری بالاست که بازی‌های پیچیده و سنگین را به راحتی اجرا کرده و لذت بی‌سابقه‌ای را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند.

در این مقاله، با معرفی مهم‌ترین معیارهای انتخاب لپ تاپ، به شما در انتخاب لپ تاپ مناسب گیمینگ کمک کرده و بهترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

برندهای بسیار  و مطرحی به طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ پرداخته‌اند؛ اما از کجا بفهمیم که کدام سیستم برای ما مناسب‌تر است؟

برای انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ (gaming laptop : laptop computer designed for playing video games)، مهندسی یا معمولی، در قدم اول باید بودجه خود را مشخص کنید و بعد به بررسی گزینه‌های روی میز برای خرید بپردازید. لیست پایین، فارق از قیمت هر سیستم آورده شده و 6 مورد از بهترین لپتاپ گیمینگ موجود در بازار است.

بیشتربخوانید:

بهترین‌های بازار:

  • ASUS ROG Zephyrus G14
  • Dell G15 Gaming Laptop
  • Razer Blade 15 Gaming Laptop
  • Acer Predator Triton 500 SE Gaming Laptop
  • Razer Blade 17 Gaming Laptop
  • ASUS ROG Zephyrus Duo 16 (2022)

در ادامه این راهنمای انتخاب لپ تاپ، هر کدام را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

بعد از بودجه خرید، بهترین انتخاب برای شما به نیازتان بر می‌گردد؛ اگر می‌خواهید هر از گاهی Apex Legends را بازی کنید، منطقی‌تر است به جای خرید مک بوک، به سراغ یک نوت بوک بروید چرا که علاوه‌بر توانایی بازی، قدرت پردازش بالا و رندرگیری سریع‌تر، هزینه کمتری خواهید پرداخت و اقتصادی‌تر خواهد بود.

ما به شما در انتخاب بهترین لپ تاپ کمک کرده و گزینه‌های مختلفی از جمله لپ تاپ گیمینگ DELL که گزینه‌ای اقتصادی برای خرید است را معرفی خواهیم کرد.

قبل از انتخاب، باید به چند سوال پاسخ دهید:

  • بودجه مد نظر شما چقدر است؟
  • چه نوع CPU و GPU می‌خواهید؟
  • چه نوع صفحه نمایشی می‌خواهید؟

قبل از معرفی هر کدام از این سیستم‌ها، بیایید کمی در مورد پاسخ هر سوال و اهمیت آن‌ها صحبت کنیم.

بودجه مدنظر شما چقدر است؟

سفر خرید لپ تاپ گیمینگ (این لپ‌تاپ‌ها از کارت گرافیک قدرتمند و رم بالا بهره می‌برند و تعداد و قدرت فن آن‌ها از لپ‌تاپ‌های معمولی بالاتر است.) شما با مقدار پولی که مایل به خرج کردن هستید شروع و به پایان می‌رسد؛گزینه‌های زیادی برای گیمرها با هر میزان بودجه‌ای وجود دارد.

البته که لپ‌تاپ‌ گیمینگ ارزان قیمت مطمئناً نسبت به مدل‌های گران‌تر کمی ضعیف‌تر خواهد بود و احتمالاً از رم، فضای ذخیره‌سازی و قدرت کلی کم می‌کنند. با این حال آن‌ها توانایی اجرای اکثر بازی‌ها را با کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه دارند.

وقتی به دنبال بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان‌رده باشید، نوبت به بررسی گزینه‌ها خواهد رسید برای مثال، رایانه‌های شخصی مانند ASUS Zephyrus ROG G14، یکی از بهترین نوت‌بوک‌های میان رده مخصوص بازی است.

اگر می‌خواهید حدود 1800 دلار یا بیشتر هزینه کنید، می‌توانید گزینه‌های بهتری مانند Razer’s Blade را در نظر بگیرید؛ این سیستم کاملا بی‌عیب و نقص و سریع‌ترین سخت افزار موجود در بازار در حال حاضر است.

گزینه‌های شما برای انتخاب با این بودجه تقریبا نامحدود است. البته که لپ تاپ گیمینگ گران‌تر هم در بازار موجود است؛  uber Alienware تقریبا 4700 دلار قیمت دارد و اصطلاحا غول این سیستم‌ها است. اگر بودجه نامحدودی برای خرید دارید، به گزینه‌های گران‌تر هم نگاهی بیاندازید.

چه نوع CPU و GPU می‌خواهید؟

پاسخ به این سوال قبلاً نسبتاً ساده بود؛ فقط یک تراشه اینتل با پردازنده گرافیکی NVIDIA باید تهیه می‌کردید؛ اما در طول چند سال گذشته، AMD با پردازنده‌های نوت‌بوک Ryzen خود که برای انجام چندین کار به طور همزمان مناسب‌تر هستند، به رقیبی قوی برای اینتل تبدیل شد.

اینتل نیز با تراشه‌های نسل دوازدهم چشمگیر خود در بازار رقابتی باقی ماند، اما خوب است که جایگزین‌های مناسب Ryzen AMD که ارزان‌تر هستند را نیز بشناسید.

با این حال، زمانی که صحبت از کارت‌های ویدئویی به میان می‌آید، AMD همچنان در حال پیشرفت است. پردازنده گرافیکی Radeon RX 6000M آن در نوت‌بوک‌هایی مانند ROG Strix G15 ایسوس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد ولی در مورد ویژگی‌های جدیدتر مانند ردیابی پرتو هنوز هم NVIDIA پیشرو  است.

یک نوت‌بوک مجهز به Radeon می‌تواند به عملکرد کلی  پردازنده‌های گرافیکی RTX 3070 و 3080 NVIDIA نزدیک شود و تا حدی مشابه آن‌ها عمل کند.

کارت گرافیک NVIDIA انتخاب مناسبی است. سیسستم‌های بیشتری از آن‌ها استفاده کرده و واضح است که فناوری ردیابی پرتو بهینه‌تری دارند. پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX NVIDIA دارای فناوری DLSS این شرکت هستند که از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت بازی‌ها با وضوح بالاتر استفاده می‌کند. این قابلیت به شما امکان اجرای بازی مانند Destiny 2 را با کیفیت ۴K با نرخ فریم سریع‌تر می‌دهد.

RTX 3050 NVIDIA گزینه مناسبی است، اما اگر عملکرد بهتری مانند 1080p و 1440p انتظار دارید،  RTX 3060 برای خرید منطقی‌تر است.

در همین حال، RTX 3070 بهترین تعادل بین قیمت و عملکرد را دارد. می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را با کیفیت ۴K با کمک DLSS اجرا کند و بهترین کارت گرافیک در بازار RTX 3080 و 3080 Ti NVIDIA است که حتی با وجود قیمت بالای آن‌ها ارزش خرید را دارند.

برای لپ تاپ گیمینگ خود چه نوع صفحه نمایشی می‌خواهید؟

هنگام بررسی نوت‌بوک‌های بازی، اندازه صفحه‌نمایش نیز مهم است. به طور کلی، لپ‌تاپ‌های 15 اینچی سبک و قابلیت حمل خواهند بود، در حالی که مدل‌های بزرگ‌تر 17 اینچی سنگین‌تر هستند، اما طبیعتا صفحه نمایش بیشتری برای دیدن فیلم و بازی دارند.

سیستم با صفحه نمایش کوچک‌تر نیز مانند لپ تاپ 13 اینچی مانند Razer Blade Stealth در بازار موجود است، اما برای لذت بردن از بازی، به حداقل 15 اینچ صفحه نمایش نیاز دارید؛ مگر بنا بر دلایل اقتصادی، انتخاب این صفحه نمایش برای بازی منطقی نیست.

اگر میزان وزن و حمل و نقل لپ تاپ برای شما مهم است، می‌توانید گزینه‌های 14 اینچی مانند Zephyrus G14 و Blade 14، که عموماً بهتر از لپ‌تاپ‌های 13 اینچی هستند را بررسی کنید؛ این لپ تاپ‌ها در عین سبک بودن، کیفیت بهتری به شما ارائه می‌دهند.

اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی، بررسی صفحه نمایش به چیزی بیش از سایز و اندازه تبدیل شده و برای انتخاب چیزهای زیادی را باید در نظر گرفت. به عنوان مثال، نرخ refresh صفحه.

اکثر مانیتورها صفحه نمایش خود را 60 بار در ثانیه یا با فرکانس 60 هرتز به صورت عمودی refresh می‌کنند. این اعداد استاندارد یک تلویزیون سیاه و سفید NTSC است؛ اما در چند سال گذشته، نمایشگرها به طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند.

اکنون، صفحه نمایش‌های 120 هرتزی 1080p حداقل و پنل‌های سریع‌تر 144 هرتز، 240 هرتز و حتی 360 هرتز مواردی است که می‌توانید در انتخاب مناسب‌ترین لپ تاپ گیمینگ برای خود در نظر بگیرید.

برای بازی‌ها، نرخ‌ refresh بالاتر همچنین به عمر بیشتر صفحه نمایش و داشتن تجربه‌ای بهتر هنگام بازی کمک می‌کند. حتی جستجو در وب روی یک مانیتور 120 هرتزی یا سریعتر با صفحه نمایش 60 هرتزی کاملاً متفاوت است.

به جای دیدن دیواری پر از متن و عکس، همه چیز به صورت یکپارچه و زیبا است، گویی در حال ورق زدن و خواندن کردن یک مجله کاغذی براق هستید.

شاید کمی پیچیده بنظر برسد اما هنگام خرید لپ تاپ مناسب برای بازی باید به G-SYNC NVIDIA و FreeSync AMD نیز توجه کنید؛ هر دو فناوری‌های همگام‌سازی تطبیقی هستند که می‌توانند نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را با نرخ فریم بازی مطابقت و به روان‌تر شدن بازی کمک می‌کنند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بیشتر این مواردی که گفتیم مربوط به صفحه نمایش LCD است نه OLED؛ OLED یک انتخاب فوق العاده برای مانیتورها است، اما در مورد لپ تاپ‌های گیمینگ کمی پیچیده‌تر است.

مانیتورهای OLED، 60 هرتز یا نهایت 90 هرتز نرخ Refresh ارائه می‌دهند و با آن‌ها نرمی صفحه نمایش 120 هرتزی یا 144 هرتزی را نخواهید دید. نمایشگرهای OLED معمولاً به‌عنوان پنل‌های 4K یا 3.5K عرضه می‌شوند. برای اجرای بازی‌ها با آن رزولوشن، به انرژی زیادی از GPU نیاز دارید.استفاده از نمایشگرهای OLED برای کار عالی است اما ما فکر می کنیم که برای اکثر گیمرها، LCD مناسب‌تر است.

هنگام خرید، به این نکات توجه کنید

  • حداقل 16 گیگابایت رم داشته باشید و اگر در حال برنامه‌ریزی برای انجام چندین کار در حین استریم هستید، 32 گیگابایت رم نیاز دارید.
  • فضای ذخیره سازی مناسبی داشته باشید؛ SSD یک ترابایتی 2 را برای خرید در نظر بگیرید چرا که باید فضای کافی برای چیزهای مختلف مانند Destiny 2 داشته باشید. برخی از لپ‌تاپ‌ها همچنین فضایی برای درایوهای SATA استاندارد دارند که بسیار ارزان‌تر از M.2 و می‌تواند داده‌های بیشتری را در خود نگه دارند.
  • قبل از خرید، حتما سیستم را تست کنید.
  • لوازم جانبی را فراموش نکنید! شما به یک ماوس، صفحه کلید و هدفون خوب برای بازی نیاز دارید.

حال که سوالات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ را بررسی کردیم، می‌توانیم به معرفی سیستم‌هایی که در ابتدا معرفی کردیم بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

ASUS ROG Zephyrus G14

در حالی که قیمت G14 از زمان معرفی خود افزایش پیدا کرده است، اما همچنان یکی از بهترین نوت بوک‌های گیمینگ در جهان است.

این لپ تاپ در آمازون 1477 دلار و در Best Buy، 1650 دلار است.

قیمت‌های هر کدام به تومان به دلیل تغییرات قیمت ارز قابل ذکر نیست و باید به هنگام خرید، از قبل آن را چک کنید.

این لپ تاپ مخصوص بازی تنها 3.5 پوند وزن دارد و دارای تراشه‌های Ryzen جدید AMD است که با گرافیک Radeon 6000M جفت شده‌اند (ما خرید مدل Ryzen 9 با RX 6700M را با قیمت 1400 دلار پیشنهاد می‌کنیم).

با این که صفحه نمایش 14 اینچی آن کمی کوچکتر از چیزی است که قبلا پیشنهاد دادیم، باز هم انتخاب مناسبی برای خرید است.

صفحه نمایش آن دارای نرخ Refresh سریع 144 هرتز بوده و LED‌های کوچک در پنل پشتی آن برای زیبایی بیشتر دارد.

لپ تاپ گیمینگ ارزان: Dell G15

این لپ تاپ مقرون به صرفه کمی سنگین است و وزن آن بیش از پنج پوند است، اما همزمان یک نوت‌بوک محکم و مقاوم در برابر ضربه است.

قیمت این محصول در فروشگاه‌‌های DELL 900 دلار و در آمازون 784 دلار است.

درست است که این سیستم در رده لپ تاپ ارزان قیمت قرار می‌گیرد اما همچنان دارای آخرین سخت‌افزارها، مانند پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و کارت‌های گرافیکی سری 30 RTX NVIDIA است.

Razer Blade 15

Razer همچنان با ارائه سخت‌افزارهای پیشرفته در سیستم‌های خود باعث حسادت کاربران مک می‌شود.

Blade 15 تقریباً هر چیزی را که از یک لپ تاپ ایده‌آل گیمینگ می‌خواهید، دارد؛ از جمله سریع‌ترین پردازنده گرافیکی NVIDIA، RTX 3080 Tiو پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و صفحه نمایش سریع quad-HD.

این مدل را با صفحه نمایش Quad HD 165 هرتزی و پردازنده گرافیکی RTX 3070 با قیمت 2050 دلار در نظر بگیرید. شما به راحتی می‌توانید با خرید یک نوت‌بوک ارزان‌تر مقداری پول پس‌انداز کنید، اما آن‌ها به اندازه Blade ظاهر، کارایی و کیفیت نخواهند داشت.

قیمت این مدل در آمازون 2555 دلار است.

Acer Predator Triton 500 SE

Triton 500 گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر برای خرید است. امسال، صفحه نمایش 16 اینچی آن بهتر شده و تجربه‌ای دلنشین از بازی به شما می‌دهد. نسبتا نازک است، کمی بیش از پنج پوند وزن دارد و می‌توان سخت‌افزار آن را به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 NVIDIA ارتقا داد. کیفیت ساخت Acer مانند همیشه عالی است و بسیاری از ویژگی‌های استانداردی که از یک نوت‌بوک مخصوص بازی دارید را دارد.

قیمت این لپ تاپ در آمازون 2500 دلار و در Razer، 2200 دلار است.

Razer Blade 17

همه چیزهایی را که در مورد Razer Blade 15 گفتیم و توضیح دادیم را به علاوه‌ یک صفحه نمایش بزرگتر 17 اینچی کنید و تقریباً در بهشت گیمرها هستید.

اگر بتوانید با وزن شش پوندی آن کنار بیایید، Blade 17 بهترین و شبیه‌ترین تجربه بازی دسکتاپ را به کاربران هدیه می‌دهد. نسبتاً باریک است و برای دیدن فیلم‌های نتفلیکس در تخت عالی است.

اگر گرافیست یا تدوینگر هستید، Blade 17 نیز انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما خواهد بود چرا که علاوه‌بر کیفیت عالی، صفحه نمایشی بزرگ برای نشان دادن کار شما دارد.

قیمت این لپ تاپ گیمینگ در آمازون 2850 دلار و در Razer، 2600 دلار است.

ASUS ROG Zephyrus Duo 16

این لپ تاپ، لپ تاپ مورد علاقه نویسنده است و اگر برای کار یا بازی به چند مانیتور نیاز دارید یا یک مانیتور 17 اینچی کافی نیست، Zephyrus Duo 16 برای شما ساخته شده است. این لپ تاپ بسیار قدرتمند است و صفحه نمایش 14 اینچی اضافی آن می‌تواند به راحتی به شما امکان انجام چند کار را در حین انجام بازی بدهد.

این سیستم دارای دارای آخرین سخت افزارهای مورد علاقه هر گیمر مانند تراشه‌های Ryzen جدید AMD و پردازنده‌های گرافیکی RTX 3000 NVIDIA است اما قابل حمل نیست و این عیب انتخاب آن را برای افراد دشوار می‌کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 کدام است؟

  • Razer Blade 15. بهترین لپ تاپ گیمینگ.
  • Asus ROG Zephyrus G14 (2022) بهترین لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی.
  • Razer Blade 14. خواستنی‌ترین لپ تاپ کامپکت گیمینگ.
  • Lenovo Legion 5 Pro (16 اینچی AMD) بهترین لپ تاپ بازی QHD با نرخ Refresh بالا.
  • Acer Predator Helios 300. یک لپ تاپ گیمینگ با کیفیت و مقرون به صرفه 240 هرتزی.

کدام مارک لپ تاپ برای بازی مناسب است؟

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ که ما آزمایش کرده‌ایم، Razer Blade 14 (2022) است؛ این سیستم یک مدل 14 اینچی ممتاز بوده و دارای یک شاسی تمام آلومینیومی است که به طور باورنکردنی محکم به نظر می‌رسد؛ یک صفحه کلید راحت و استاندارد با نور پس زمینه RGB تعبیه شده در هر کلید و تعداد زیادی پورت برای تجهیزات جانبی دارد.

عمر لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟

از نظر عملکرد، یک لپ تاپ گیمینگ خوب حدود پنج سال دوام دارد. لپ تاپی انتخاب کنید که با عملکرد یک کنسول مطابقت داشته یا بهتر از آن باشد. پردازنده گرافیکی بیشترین تاثیر را بر طول عمر لپ تاپ گیمینگ دارد. بیشتر سخت افزار لپ تاپ‌های مخصوص بازی قابل ارتقاء نیستند، بنابراین پول خود را عاقلانه خرج کنید.

 

3 دیدگاه برای “بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023

  1. Avatar
    Jaqlin گفته:

    چند بار باید تکرار کنیم لب تاپ برایه گیم ساخته نشده برایه کار هست همین ، ولی تله پول برایه گیمر هایه بی تجربه هم هست ، اگر میگید نه کافیه ، 4 روز یکسر گیم fallout4 رو رویه تنظیم 4k بازی کنید یا همون جور روشن بزارین ببینید بعده دو ماه چی میشه اگر ، باور ندارین ،

    • Avatar
      عباس گفته:

      حرفت درسته، آخه وقتی یه کارت گرافیک قدرتمند با اون ابعاد و سه تا فن بهینه شده و دیگه از سایر قطعات نگم، رو با یه لپ‌تاپ با این ظرافت قابل مقایسه و عمر نیست،،، الان همین لپ تاپ آخری که دوتا مانیتور داره با کانفیگ های مختلف از ۸۰ میلیون داره تا ۱۲۰ میلیون دیجی کالا گذاشته

    • Avatar
      امید گفته:

      داداش ۱۰۰ سال عقبیا
      الان من دارم با لپتابم dying light 2 بازی میکنم
      گرافیکشم rtx 3060 هست بعد هشت ساعت بازی حتی یدونه افت فریم هم نداشتم
      لطفا چیزی نمیدونی نگو
      خود لپتاب با اسم گیمینگ اومده تو بازار بعد داداشمون میگه برا گیم نیست تله پوله 😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.