شرکت آمازون در نظر دارد حضور هفتگی کارکنان در محل کار را از سه روز به 5 روز افزایش دهد، که این تصمیم باعث نارضایتی گسترده کارکنان شده است.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، مدیرعامل آمازون، اندی جسی، با واکنش به ادعاها در مورد سیاست بازگشت کارمندان به محل کار، اعلام کرد که این تصمیم به منظور «اخراج غیرمستقیم» (پنهانی) یا «توافق با شهرها» نبوده است.
جسی در جلسهای با حضور تمامی کارکنان که متن آن توسط رویترز و CNBC منتشر شده است، تصریح کرد که این سیاست بیشتر به «فرهنگ سازمانی و تقویت فرهنگ آمازون» ارتباط دارد.
آمازون در ماه سپتامبر اعلام کرد که از تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۵، کارمندان موظف به حضور در محل کار به مدت پنج روز در هفته خواهند بود. این در حالی است که پیش از این، کارمندان سه روز در هفته در محل کار حضور مییافتند.
این سیاست جدید باعث گمانهزنیهایی در میان برخی از کارکنان شده است که معتقد هستند هدف از این دستور، کنار گذاشتن افرادی میباشد که قادر یا مایل به بازگشت کامل به دفتر نیستند.
اندی جسی در جلسه با کارکنان تصریح کرد: «برخی افراد فکر میکنند که این سیاست به منظور اجرای یک اخراج غیرمستقیم (پنهانی) یا توافقی با یک یا چند شهر است، اما میتوانم تأکید کنم که این ادعاها نادرست میباشد. این تصمیم به هیچ وجه با هدف کاهش هزینهها اتخاذ نشده است.» این در حالی میباشد که آمازون از سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۲۷,۰۰۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرده است.
با وجود این، گزارشها نشان میدهند که بسیاری از کارمندان از این سیاست بازگشت اجباری به محل کار رضایت ندارند و حتی برخی از آنها تهدید به استعفا کردهاند.
ماه گذشته، صدها نفر از کارکنان طی نامهای نسبت به اظهارات مت گارمن، مدیر بخش Amazon Web Services، اعتراض کردند. گارمن در سخنانی اعلام کرده بود برای کارکنانی که تمایلی به حضور پنج روزه در محل کار ندارند «شرکتهای دیگری نیز وجود دارد».