مایکروسافت با نزدیک شدن به پایان عمر ویندوز ۱۰، تبلیغات تمامصفحه خود را در این سیستمعامل افزایش داده است تا کاربران بیشتری را به ویندوز ۱۱ ترغیب کند.
به گزارش تکناک، این شرکت قصد دارد پشتیبانی عمومی از ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ پایان دهد و گزینههای محدودی را پیش روی کاربران قرار داده است.
این گزینهها شامل بهروزرسانی به ویندوز ۱۱، پرداخت هزینه برای دریافت بهروزرسانیهای بیشتر یا ادامه استفاده از ویندوز ۱۰ بدون دریافت بهروزرسانی، میشود.
فهرست مطالب
هدف اصلی مایکروسافت: افزایش سهم ویندوز ۱۱
مایکروسافت به وضوح تمایل دارد که کاربران به ویندوز ۱۱ مهاجرت کنند، چرا که سهم این سیستمعامل در بازار همچنان نسبت به ویندوز ۱۰ پایینتر است.
به همین دلیل، تبلیغات ویندوز ۱۱ در محیط ویندوز ۱۰ شدت گرفته است. این تبلیغات به صورت تمامصفحه نمایش داده میشوند و کاربران را از پایان عمر ویندوز ۱۰ مطلع میکنند.
عدم اشاره به برنامههای امنیتی تمدیدشده در ویندوز ۱۰
یکی از نکات جالب در این تبلیغات، عدم اشاره به برنامه Extended Security Update است.
این برنامه به کاربران عادی امکان میدهد با پرداخت مبلغ ۳۰ دلار به مدت یک سال دیگر بهروزرسانیهای امنیتی دریافت کنند. کاربران سازمانی و آموزشی نیز میتوانند از این برنامه تا سه سال استفاده نمایند.
با وجود این، مایکروسافت در تبلیغات خود تمرکز را بر مزایای ارتقا به ویندوز ۱۱ قرار داده است.
تبلیغات با محوریت قابلیتهای ویندوز ۱۱
برخی از تبلیغات به قابلیتهای گیمینگ ویندوز ۱۱ اشاره دارند، هرچند توضیحات ارائهشده بسیار کلی و مبهم است.
عباراتی مانند «فناوری که امکان بارگذاری سریعتر را در دنیاهای وسیع فراهم میکند» و «رنگهای زندهتر» در این تبلیغات دیده میشود.
با وجود این، گزینهای برای رد کردن تبلیغ وجود ندارد و کاربران فقط میتوانند روی «اطلاعات بیشتر» کلیک کنند، یا نمایش تبلیغ را به زمانی دیگر موکول نمایند.
کاربران ناراضی ویندوز ۱۰ از تبلیغات مهاجرت
برخی از کاربران تبلیغاتی دریافت کردهاند که روی قابلیت Windows Backup و انتقال فایلها از ویندوز ۱۰ به رایانههای جدید با ویندوز ۱۱ تمرکز دارد.
تبلیغات دیگری نیز به سرویس Copilot+ PC اشاره داشتهاند، که باعث نارضایتی کاربرانی شده است که توان مالی برای خرید رایانه جدید ندارند.
این موضوع باعث ایجاد این حس شده است که مایکروسافت کاربران را به خرید دستگاههای جدید مجبور میکند، حتی اگر سختافزار فعلی آنها هنوز کارآمد باشد.
تبلیغات از آوریل ۲۰۲۴ آغاز شد
گزارشها نشان میدهد که این تبلیغات از آوریل ۲۰۲۴ آغاز شده و دامنه انتشار آنها به تازگی افزایش یافته است.
در حالی که اطلاعرسانی درباره پایان پشتیبانی از ویندوز قبلی موضوعی ضروری به نظر میرسد، بسیاری از کاربران از ماهیت گیجکننده و عدم شفافیت این تبلیغات انتقاد دارند.
به نظر میرسد انتظار شفافیت بیشتر از مایکروسافت، این روزها درخواست بزرگی است.