ChatGPT حل المسائل ممنوعه دانش آموزان!

هوش مصنوعی و به طور مشخص ChatGPT نگرانی هایی را برای معلمان و همه افراد فعال در حوزه آموزش ایجاد کرده است.

هوش مصنوعی و به طور مشخص ChatGPT نگرانی هایی را برای معلمان و همه افراد فعال در آموزش ایجاد کرده است اما ظرفیت های این فناوری بسیار فراتر از چالش ها و سوالات پیش بینی شده درباره کارایی آن است.

به گزارش تکناک، هوش مصنوعی و درک عمومی آن، پس از انتشار ChatGPT، در سراسر جهان به موضوعی داغ تبدیل شده است و طبق آمار مرکز تحقیقات پیو، حدود ۴۵ درصد از آمریکایی‌ های مورد بررسی در مورد افزایش قدرت هوش مصنوعی نگران هستند. هرچند که بسیاری از این احساسات بستگی به خود هوش مصنوعی و دلایل استفاده از آن دارد.

متخصصان آموزش و پرورش در حال بررسی تأثیر ChatGPT بر حوزه تخصصی خود هستند. دانیل هرمان، یک معلم انگلیسی با 12 سال سابقه، پس از دیدن توانایی ‌های ChatGPT در ایجاد محتوای زبان انگلیسی، شوکه شد و در مقاله‌ اش در آتلانتیک با عنوان “پایان انگلیسی دبیرستان”  این موضوع را بررسی کرد.

هرمان تنها کسی نیست که نسبت به نقش ChatGPT در آموزش ابراز نگرانی می کند. برخی ادعا می کنند که ظهور ChatGPT مرز بین آثار معتبر و اصلی دانش آموزان و متن تولید شده با هوش مصنوعی را از بین می برد. دانش‌آموزان می‌توانند از ربات برای نوشتن مقاله، انجام تکالیف ، یافتن پاسخ سوالات چالش برانگیز یا حل مسائل ریاضی استفاده کنند. به نظر می رسد که هوش مصنوعی قبلاً در این سناریوها مفید واقع شده است.

اگرچه ChatGPT برای عموم آزاد و رایگان است اما بزرگترین ناحیه مدرسه در آمریکا – شهر نیویورک – اخیراً این ابزار را  به دلیل تاثیر منفی بالقوه بر یادگیری” ممنوع کرده است.

چگونه ChatGPT می تواند آموزش را در همه سطوح بهبود بخشد؟

با وجود نگرانی‌هایی که مربیان و مدیران در مورد ChatGPT دارند، چندین عنصر هوش مصنوعی در تمام سطوح سیستم آموزشی ارزشمند هستند.معلمان می توانند از ChatGPT برای ایجاد طرح های درسی متناسب با سن دانش آموزان در سطح ابتدایی استفاده کنند. کودکان 5 یا 6 ساله اغلب توانایی محدودی برای استفاده از فناوری دارند. آنها ممکن است از تبلت ها یا رایانه های شخصی برای دسترسی به محتوای آموزشی یا برنامه های کاربردی استفاده کنند، اما معمولاً مانند دانش آموزان بزرگتر در جستجوی اطلاعات در اینترنت نیستند.

به عبارتی،ChatGPT ممکن است برای کودکانی که ABC خود را یاد می گیرند چندان  مفید نباشد، اما می تواند برای کسانی که پیشرفته تر هستند مفید خواهد بود.

معلمان راهنمایی و دبیرستان با استفاده صحیح از ChatGPT، می ‌توانند بهترین روش آموزشی را برای دانش ‌آموزان خود پیاده کنند. آموزش دادن  نحوه استفاده درست از چت‌جی‌پی‌تی (بات مکالمه هوش مصنوعی، توسعه یافته توسط اوپن ای‌آی) به دانش‌آموزان ، می‌تواند بهتر از ممنوعیت کامل یا درنظر گرفتن آن به عنوان یک راه آسان برای سرقت ادبی باشد.

از ChatGPT می‌توان به عنوان یک ابزار برای پر کردن شکاف  ‌های روش‌های آموزشی سنتی استفاده کرد. این ابزار می ‌تواند به مربیان کمک کند تا روش‌ های تدریس خود را به دقت تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان آن‌ها بهترین و جذاب ‌ترین فرصت‌های یادگیری را دریافت می‌کنند.

برخی از متخصصان آموزشی دانشگاهی پیشنهاد می ‌کنند که اساتید و دانشجویان از ChatGPT  برای تشکیل اولین پیش ‌نویس مقالات یا ابزاری برای بررسی مجدد کار خود استفاده کنند. به عنوان مثال، فرض کنید دانشجویی از ChatGPT برای نوشتن یک مقاله استفاده می کند.

آنها می توانند به نتیجه اولیه خود نگاه کنند و تصمیم بگیرند که چگونه اصلاحات خود را برای بهبود آن انجام دهند. قبلاً ثابت شده است که ChatGPT دارای محدودیت‌هایی است. در مقاله اخیر US News & World Report، یکی از اساتید دانشگاه ماساچوست-امهرست دریافت که ChatGPT سوالات ریاضی را اشتباه حل کرده است.

هنگامی که از هوش مصنوعی خواسته شد تا مقالات طولانی بنویسد، گزارشی متوسط با استنادات نادرست ارائه کرد. نکته اصلی این است که چت ربات هوش مصنوعی به هیچ وجه کامل نیست.

حتی یکی از دانشجویان در پرینستون GPTZero را ایجاد کرد،  این برنامه هوش مصنوعی می تواند تعیین کند که آیا چیزی توسط ChatGPT (artificial intelligence chatbot developed by OpenAI) نوشته یا تکمیل شده است. با استفاده از این ابزار، احتمال سرقت علمی دانش آموزان به میزان قابل توجهی کاهش  می یابد.

مدیریت ظهور ChatGPT در بخش آموزش

به نظر می ‌رسد که با وجود امکانات بی نهایت  ChatGPT، بسیاری از افراد  فعال در حوزه آموزش نسل‌ های آینده نگران هستند. اگر یک دانش‌آموز مقاله ‌ای با استفاده از ChatGPT نوشته  باشد، سوالاتی درباره روش اثبات استفاده از ChatGPT و تنبیه آن دانش‌آموز در ذهن این افراد پیش می‌آید.

این نگرانی ها در مقابل همه پیامدهای مثبت این ربات برای صنعت اموزش بسیار ناچیز است.  معلمان به جای اینکه این ابزار را تهدیدی برای آموزش بدانند، باید در کلاس درس به این ظرفیت فرصت بدهند و ببینند آیا ارزش استفاده  دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.