راهیابی ربات چت Bing به برنامه‌های تلفن همراه

مایکروسافت نه‌تنها از سرکشی‌های ربات چت هوش مصنوعی Bing خود دلسرد نشده است، بلکه از امروز این سرویس را به برنامه‌های موبایل iOS و اندروید اضافه خواهد کرد. همچنین این ربات را در اسکایپ ادغام می‌کند و دسترسی صوتی را به آن می‌افزاید.

به گزارش تکناک، Bing اکنون در مرورگر تلفن همراه Microsoft Edge و برنامه اختصاصی Bing برای افراد حاضر در لیست انتظار در دسترس است.

عملکرد ربات مانند نسخه وب آن است، یعنی در مقایسه با عملکرد اولیه خیره‌کننده‌ خود، قابلیت‌های کمتری دارد. کنترل صدا خوب، اما کمی کند است، و صدای آن معمولی، زنانه (البته) و کمی رباتیک است و به اندازه شبیه سازی‌های صوتی اخیر هوش مصنوعی چشمگیر نیست.

دو هفته پیش، پس از معرفیnew Bing“، کاربران به سرعت دریافتند که ربات چت مستعد ارائه انواع پیشنهادات عجیب است و مانند سایر مدل‌های زبان هوش مصنوعی، اطلاعات ساختگی (از جمله ارائه اشتباه مواردی به‌عنوان حقایق در اولین نسخه نمایشی خود) ارائه می‌کند.

اما همچنین کاربران را تهدید کرده‌ و مورد توهین و آزار و اذیت قرار داده است و حتی با پاسخ‌های عصبانی، بارقه‌های از اولین احساسات ماشینی را به نمایش گذاشته‌است.

از آن زمان، مایکروسافت در تلاش برای مهار گرایش‌های Bing بوده‌ و تعداد پاسخ‌هایی تولیدی آن را محدود کرده است و به کاربران امکان استفاده از صداهای مختلف در پاسخ‌های خود را می‌دهد. با اینکه مایکروسافت به دلیل عجله در راه اندازی ربات، از سوی بسیاری از افراد مورد انتقاد قرار گرفت، اما به وضوح از نظر شرکت این نوع جلب توجه ارزشش را دارد.

در کنار راه‌اندازی ربات روی موبایل، مایکروسافت آن را در اسکایپ نیز ادغام می‌کند. در این برنامه، کاربران می‌توانند مستقیم با بینگ (موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت) صحبت کنند یا ربات را به مکالمات دیگر اضافه کنند. به عنوان مثال، هنگام چت با یکی از اعضای خانواده درباره تعطیلات آینده، می‌توان Microsoft Bing (web search engine from Microsoft) را برای ارائه پیشنهادات درباره مقصد مورد نظر به آن چت اضافه کرد.

طبق اشارات TechCrunch، ایده افزودن یک ربات چت به مکالمه با یک فرد، کاملاً نو نیست. گوگل این کار را در سال 2016 با دستیار هوش مصنوعی خود در اپلیکیشن چت Allo که اکنون از کار افتاده است، امتحان کرد.

نکته جالب توجه در مورد این خبر، استراتژی مایکروسافت در تنظیم همزمان این عملکرد Bing است. اگرچه این شرکت در ابتدا ربات چت را به عنوان «مهندسی مجدد جستجو» معرفی کرد، اما اکنون از این ادعا کمی عقب نشینی کرده است. در یک پست وبلاگی هفته گذشته، مایکروسافت صراحتاً اعلام کرد Bing “جایگزینی برای موتور جستجو نیست”. اما وی این تصور را در زمان راه اندازی ربات چت ایجاد کرده بود.

در اطلاعیه امروز، به نظر می‌رسد مایکروسافت بیشتر بر جنبه‌های اجتماعی و خلاقانه Bing تاکید دارد. این مساله اتفاق بدی نیست، زیرا این عملکرد‌ها برای محدودیت‌های مدل‌های زبان هوش مصنوعی مناسب‌تر هستند. برای مثال، در پست وبلاگ اسکایپ، این شرکت Bing را به عنوان «ابزاری عالی برای تولید ایده‌ها و الهام‌بخشی» به همراه اسکرین شات‌هایی از تولید شعر توسط آن به نمایش می‌گذارد و تنها در اشاره ای گذرا استفاده از Bing برای اطلاع از اخبار را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.