برچسب‌گذاری محتوای تولیدی با هوش مصنوعی در اینستاگرام

متا اعلام کرد که در هفته‌های آینده، برچسب‌گذاری محتوای ساخته‌شده با هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی متا، یعنی فیسبوک ، اینستاگرام و تردز را آغاز خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، افزایش آثار هنری و محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در اینترنت، به دغدغه‌ای جدی برای بسیاری در صنعت فناوری و حتی افرادی خارج از این حوزه تبدیل شده است.

متا در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که این تغییرات ناشی از توصیه‌های هیئت نظارت داخلی آن‌ها به‌همراه نتایج نظرسنجی‌های عمومی و مشاوره از دانشگاهیان و سازمان‌های جامعه مدنی و دیگران است. متا می‌گوید با هیئت نظارت موافق است که قوانین قدیمی برچسب‌گذاری هوش مصنوعی بسیار محدود بوده‌اند.

پیش‌از‌این، برچسب‌گذاری برای محتوای هوش مصنوعی فقط برای ویدئوها و کلیپ‌های ویدئویی ساخته‌شده با هوش مصنوعی یا ویدئوهایی اعمال می‌شد که با ابزارهای هوش مصنوعی تغییر داده شده‌اند. همان‌طور‌که می‌دانید‌، ابزارهای هوش مصنوعی مانند Dall-E 2 و مایکروسافت دیزاینر می‌توانند علاوه‌بر ویدئوها، تصاویر را نیز ایجاد کنند یا تغییر دهند.

با‌این‌حال، متا می‌گوید که هیئت نظارت روش‌های جدیدی را برای برچسب‌گذاری آن دسته از محتواهای هوش مصنوعی توصیه کرده است که قوانین انجمن آن‌ها را نقض نمی‌کند. متا ادعا می‌کند که برچسب‌های جدیدی ابداع کرده است که از می ۲۰۲۴ روی محتوای هوش مصنوعی گذاشته خواهند شد.

متا می‌گوید که اگر تشخیص دهد محتوایی فریبندگی زیادی برای مردم داشته باشد، ممکن است برچسب برجسته‌تری با عنوان «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» روی آن قرار دهد. این شرکت ادعا می‌کند که نزدیک به ۱۰۰ نفر را برای یافتن محتوای جعلی یا گمراه‌کننده مبتنی‌بر هوش مصنوعی در خدماتش به کار گمارده است. اگر راستی‌آزمایی چنین محتوایی را پیدا کند، آن محتوا همراه با پوششی که اطلاعات بیشتری را نشان می‌دهد، در جایگاه پایین‌تری در فید کاربر نمایش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.