فناوری افزایش وضوح خودکار مایکروسافت برای 12 بازی منتشر شد

مایکروسافت فناوری افزایش وضوح خودکار (Automatic Super Resolution) را برای 12 بازی منتشر کرد. در‌حال‌حاضر، این فناوری فقط برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon X دردسترس است.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت تأیید کرد که فناوری افزایش وضوح خودکار (Automatic Super Resolution) یا AutoSR به‌طور پیش‌فرض برای چندین بازی فعال خواهد شد. با‌این‌حال، این موضوع ممکن است برای همه‌ی گیمرها ایدئال نباشد؛ چرا‌که برخی از بازی‌ها ممکن است از قبل قابلیت افزایش وضوح (Upscaling) داخلی را داشته باشند.

ویدئوکاردز می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، فناوری افزایش وضوح خودکار فقط روی کامپیوترهای شخصی Copilot Plus کار می‌کند که به‌طور انحصاری از پردازنده‌های اسنپدراگون X استفاده می‌کنند. مشکل این است که این پردازنده‌ها هنوز در‌دسترس نیستند؛ بنابراین با وجود راه‌اندازی AutoSR، راه رسمی برای استفاده از این فناوری وجود ندارد.

از دیگر الزامات این فناوری می‌توان به ویندوز 11 24H2 و صفحه‌نمایش با حداقل رزولوشن 1080p و فعال‌بودن به‌روزرسانی‌های خودکار اشاره کرد. مایکروسافت تأیید کرده است که 12 بازی به‌طور پیش‌فرض با AutoSR کار خواهند کرد. این بازی‌ها عبارت‌اند از:

  • 7 Days to Die
  • BeamNG.drive
  • Borderlands 3
  • Control
  • Dark Souls III
  • God of War
  • Kingdom Come: Deliverance
  • Resident Evil 2
  • Resident Evil 3
  • Sekiro: Shadows Die Twice
  • Sniper Ghost Warrior Contracts 2
  • The Witcher 3: Wild Hunt

این فهرست کامل نیست؛ زیرا مایکروسافت هنوز در حال آزمایش فناوری افزایش وضوح خودکار است و سایر بازی‌ها نیز می‌توانند به‌صورت دستی برای استفاده از AutoSR فعال شوند. راهنمای فعال‌سازی دستی در وب‌سایت مایکروسافت در‌دسترس است؛ اما با‌توجه‌به الزام پردازنده‌های کوالکام، فعلاً این راهنما کاربردی ندارد. انتظار می‌رود اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها در اواسط خرداد عرضه شوند.

به‌نظر می‌رسد قابلیت AutoSR تقویت‌کننده‌ی عملکرد امیدوارکننده‌ای باشد. این فناوری بدون در‌نظر‌گرفتن سازنده‌ی پردازنده گرافیکی کار خواهد کرد؛ اما مایکروسافت هنوز تأیید نکرده است که از کدام کارت‌های گرافیک پشتیبانی خواهد کرد.

پس از در‌دسترس قرار‌گرفتن برای همه‌ی سیستم‌ها، فناوری افزایش وضوح خودکار با راه‌حل‌هایی مانند AMD RSR (Radeon Super Resolution) و ابزارهای شخص ثالث مانند Lossless Scaling رقابت خواهد کرد که قابلیت‌های مشابهی را بدون در‌نظر‌گرفتن قابلیت‌های افزایش وضوح داخلی بازی‌ها ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.