ویژگیهای جدید مایکروسافت لوپ در قالب نسخهی پیشنمایش در دست آزمایش قرار دارند و به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است.
بهگزارش تکناک، مایکروسافت لوپ در کنفرانس توسعهدهندگان Ignite 2021 مایکروسافت برای اولینبار بهعنوان ابزار جدید همکاری آنلاین معرفی و در مارس۲۰۲۳، بهصورت پیشنمایش عمومی آزمایشی منتشر شد.
امروز در کنفرانس Ignite ۲۰۲۳، مایکروسافت اعلام کرد که لوپ درنهایت دردسترس عموم کاربران قرار گرفته است.
مارس۲۰۲۳، مایکروسافت دربارهی لوپ گفت:
با تمام ابزارها، اسناد، فایلها و لینکهایی که تیمتان نیاز دارد، ممکن است حس غرقشدن در اطلاعات را داشته باشید. مایکروسافت لوپ به شما کمک میکند تا هرآنچه برای پروژهی خود نیاز دارید، در یک فضای کاری تنظیم کنید.
این ابزار حتی جستوجوها را برای شما انجام میدهد. فقط کافی است عنوان فضای کاری و کلمهی کلیدی مرتبط دیگر را اضافه کنید. مایکروسافت لوپ پیشنهاد میدهد که کدام قسمتها بیشترین ارتباط را با فضای کاری شما دارند.
درادامه، انتخاب کنید کدام قسمتها را اضافه و فضای کاری خود را ایجاد کنید. محتوا در صفحاتی سازماندهی میشود که بهراحتی میتوانید آنها را مشاهده کنید.
امکانات کامل Microsoft (American multinational technology corporation) لوپ درحالحاضر برای مشتریان Microsoft 365 E3، E5 ،Business Standard و Business Premium در نسخهی وب و نیز در برنامههای iOS و اندروید و برای کاربران Microsoft 365 ازطریق برنامههای موبایل لوپ دردسترس است.
علاوهبراین، مایکروسافت اعلام کرده است که برخی از ویژگیهای جدید لوپ در قالب نسخهی پیشنمایش دردسترس هستند یا بهزودی دردسترس خواهند بود:
- وضعیت فضای کاری: درحالحاضر، در نسخهی پیشنمایش خصوصی قرار دارد. وضعیت فضای کاری اطلاعاتی مانند مهلتهای آینده و تغییرات وضعیت را ارائه میدهد تا با ارائهی نمای کلی ساده، به مردم کمک کند تا بدانند توجه خود را به کجا معطوف کنند.
- توصیفهای فضای کاری: هنگام ایجاد فضای کاری، لوپ بهطور هوشمند فایلها و سندهایی را نمایش میدهد که ممکن است با پروژه مرتبط باشند. پیام توصیفی بیشتر میتواند با عنوان فضای کاری ارسال شود تا نتایج دقیقتری را برگرداند و فضای کاری با هرآنچه نیاز است، راهاندازی شود. این قابلیت درحالحاضر در نسخهی پیشنمایش است.
- قدرت اتوماسیون: لوپ قدرت اتوماسیون را یکپارچه کرده است تا به پیگیری و مدیریت وظایف سادهتر کمک کند. در جدول لوپ، قاعدهای جدید میتواند ایجاد شود که امکان ارسال اعلانهای خودکار را هنگام بهروزرسانی جدول فراهم کند. این اتوماسیون به تیمها کمک میکند تا در مسیر درست باقی بمانند و در زمان صرفهجویی کنند تا روی امور مهم متمرکز شوند. این قابلیت درحالحاضر در نسخهی پیشنمایش است.
- شروع فضای کاری از Teams: پس از جلسهی تیمی در Teams، فضای کاری لوپ میتواند ایجاد و بهطور خودکار با اسناد و یادداشتهای مرتبط از جلسه پر شود و در آغاز پروژه به تیم کمک کند. این قابلیت تا پایان سال ۲۰۲۳ بهصورت نسخهی پیشنمایش دردسترس خواهد بود.