سگا با احیای فرنچایزهای قدیمی و تمرکز بر استراتژی چندپلتفرمی، قصد دارد به یکی از قدرتهای جهانی صنعت بازی تبدیل شود.
به گزارش تکناک، سگا یکی از نامهای بزرگ صنعت بازی در دوران قدیم به شمار میرود. بااینحال، پساز عملکردی نهچندان چشمگیر در دهه گذشته، این شرکت تصمیم گرفته است تا با احیای فرنچایزهای قدیمی و محبوب خود، دوباره به جایگاه شایستهاش در صنعت بازی بازگردد. این تنها آغاز ماجراست؛ چراکه بسیاری از استودیوهای سگا هماکنون مشغول توسعه عناوین مورد انتظار هستند.
براساس گزارش جدید، مدیران سگا قصد دارند با تمرکز شدید بر احیای سریهای قدیمی و غیرفعال خود، دوباره به قدرتی جهانی تبدیل شوند. سگا با احیای فرنچایزهای قدیمی و استراتژی چندپلتفرمی خود میتواند به یکی از رقبای اصلی غولهای پیشرفته صنعت بازی تبدیل شود.
در مصاحبهای با Diamond Online، مدیر اجرایی سگا، شوجی اوتسومی، اعلام کرد که این شرکت با تمرکز جدی بر احیای IPهای محبوب و عرضه عناوین جدید، اهداف بزرگی را دنبال میکند. وی تأکید کرد که عرضه محدود بازیها در بازار داخلی باعث کاهش میزان فروش مورد انتظار آنها شده است. بنابراین، اتخاذ استراتژی چندپلتفرمی یکی از اولویتهای جدید آنها خواهد بود. همچنین، طرفداران میتوانند انتظار داشته باشند که شخصیتهای محبوب سگا در سریالها و رسانههای دیگر حضور بیشتری پیدا کنند.
به نقل از Tech4Gamers، این شرکت ژاپنی پیشاز این هم نتایج مثبت این استراتژی جدید را تجربه کرده است؛ بهطوریکه نتایج مالی اخیر از موفقیت چشمگیر این شرکت در سال ۲۰۲۴ حکایت میکند. استودیوهای مختلف سگا عناوین جدیدی را معرفی کردهاند که بسیاری از آنها به فرنچایزهای قدیمی و محبوب بازمیگردند. بااینحال، سگا در The Game Awards 2024 نیز با معرفی فرنچایزهای جدید مانند Project Century از سازندگان یاکوزا طرفداران را تحتتأثیر قرار داد.