با هدف کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری، استفاده سگا از هوش مصنوعی در تولید بازیهای Sonic و Persona و Yakuza به بخشهای عملیاتی محدود شده است.
به گزارش سرویس هوش مصنوعی تکناک، Sega Sammy Holdings تأیید کرده است که قصد دارد برای افزایش بهرهوری در توسعه بازی و مقابله با رشد هزینهها از هوش مصنوعی استفاده کند. بااینحال، این شرکت قول داده است که این فناوری فقط در گردش کارهای «مناسب» و غیرخلاقانه به کار گرفته شود تا از واکنش منفی طرفداران و فعالان صنعت جلوگیری شود.
این تصمیم درحالی گرفته شده است که فرنچایزهای بزرگ سگا در رقابت با بازیهای مستقل و عناوین AAA عملکرد ضعیفتری از خود نشان دادهاند و شرکت بهدنبال ایجاد تعادل میان فشارهای سودآوری و نگرانیها درباره تأثیر هوش مصنوعی بر نیروی کار خلاق است.
سگا در شرایطی بهسراغ هوش مصنوعی رفته است که فشارهای مالی و موج مخالفتها با این فناوری درحال افزایش است. بخش Entertainment Contents سگا که شامل فرنچایزهایی مانند Sonic و Persona و Yakuza میشود، در سهماهه دوم ۲۰۲۶ فروش ۱۴۱/۷ میلیارد ین و درآمد عملیاتی ۱۸/۷ میلیارد ین را ثبت کرده است.

گزارشها نشان میدهند که این ارقام کمتر از پیشبینیهای سگا بودهاند؛ هرچند برخی عناوین جدید مانند Sonic Racing: Crossworlds و Football Manager 26 شروع قدرتمندی داشتهاند. فروش تکراری کمتر از حد انتظار بوده و بازیهای جدید با وجود دریافت بازخورد مثبت، از نظر تجاری ضعیفتر از حد انتظار عمل کردهاند؛ امری که مطابق پیشبینی خود سگا بوده است.
به نوشته نوتبوکچک، مدیران شرکت سگا اظهار کردند که دلیل اصلی این عقبماندگی، ترجیح بازیکنان به بازیهای مستقل و عناوین AAA بوده است که موقعیت عناوین AA سگا را دشوارتر کرده است. این حرکت سگا بهسمت هوش مصنوعی فقط چند روز پساز انتشار گزارش استودیوی ژاپنی انجام میشود که نگرانیهای مشابهی را مطرح کرده بود.
رسانه ژاپنی Daily Shinko گزارش داد که توسعهدهندهای ناشناس اکنون از متقاضیان شغل طراح بازی میخواهد حین مصاحبه طراحی شخصیت یا کانسپت آرت انجام دهند. این استودیو پساز آنکه چند کارمند نهچندان باتجربه را استخدام کرد و آنها در انجام کارهای روزمره ضعیف ظاهر شدند، چنین سیاستی را اتخاذ کرده است.
سگا درمقابل تلاش میکند خود را بازیگری عملگرا در چشمانداز روبهرشد هوش مصنوعی نشان دهد و این فناوری را فقط به گردشکارهای غیرخلاقانه پیوند بزند. این شرکت امیدوار است بدون فاصلهگرفتن از طرفدارانش، سودآوری آینده را تقویت کند؛ آنهم با تکیه بر عناوین در راه مثل Yakuza Kiwami 3 & Dark Ties و Football Club Champions 2026 و عنوانی بدون نام تحت پروژه Super Game که برای انتشار در مارس ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است.
















