سونی در همکاری با AMD نه تنها در توسعه FSR 4، بلکه در ایجاد معماری گرافیکی UDNA برای GPUهای 2026 و PS6 نقش کلیدی داشته است.
به گزارش تکناک، بر اساس اطلاعات جدید وبسایت Tech4Gamers، سونی در توسعه فناوری FSR 4 و طراحی معماری گرافیکی UDNA برای نسل بعدی GPUها و PS6 نقش پررنگی داشته است. این اطلاعات نشان میدهد که این همکاری فراتر از انتظارات قبلی بوده است.
در حالی که پیشتر تصور میشد که AMD فناوری PSSR را به درخواست پلیاستیشن طراحی کرده و سپس بهینهسازیهای آن توسط سونی انجام شده است، اکنون مشخص شده که این سونی بوده که PSSR را طراحی کرده و برای کمک به توسعه FSR 4 در اختیار AMD قرار داده است. این تغییر در واقعیت نشاندهنده نقش کلیدی سونی در پیشرفت فناوری گرافیکی است. به گفته کارشناسان، این همکاری فراتر از نرمافزار است و تأثیر آن به طراحی سختافزار نیز گسترش مییابد.
AMD که در حال حاضر با سهم 10 درصدی در بازار گرافیک به کنسولهای بازی متکی است، تصمیم به یکپارچهسازی معماریهای گرافیکی و سرور خود گرفته است. معماری جدید UDNA که برای سال 2026 برنامهریزی شده، نتیجه همکاری نزدیک با سونی است. این معماری قرار است هزینهها را کاهش دهد و قدرت پردازشی بیشتری فراهم کند.
طبق گزارشها، شرکت ژاپنی تأثیر زیادی در جهتگیری این پروژه داشته و ایدههایی برای ترکیب سختافزار و نرمافزار ارائه کرده است. پیشبینی میشود که PS6 اولین کنسولی باشد که از این معماری بهره میبرد. بیش از نیمی از درآمد بخش گیمینگ AMD از APUهای فروخته شده به سونی برای PS5 و PS5 Pro تأمین میشود. این نشان میدهد که سونی نقش کلیدی در تصمیمگیریهای AMD ایفا میکند.
این همکاری نه تنها باعث پیشرفت AMD در زمینه گرافیک و نرمافزار شده، بلکه انتظارات از PS6 را نیز افزایش داده است. با معماری UDNA و نوآوریهای جدید در FSR 4، آینده بازیهای ویدیویی هیجانانگیزتر از همیشه به نظر میرسد.
دیدگاهها 1