تماس صوتی در واتساپ بیزینس برای کسبوکارهای بزرگ در دسترس قرار گرفت تا بهطور مستقیم و سریعتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
به گزارش تکناک، متا در تازهترین اقدام خود برای توسعه خدمات تجاری در واتساپ، از اضافهشدن قابلیت تماس صوتی برای کسبوکارهای بزرگ خبر داد. این قابلیت به کسبوکارها اجازه میدهد تا ازطریق تماس صوتی با مشتریان خود در ارتباط باشند و از عوامل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بهرهمند شوند.
طبق اعلام رسمی متا، تماس صوتی واتساپ بیزینس بهزودی برای حسابهای تجاری بزرگ ازطریق API در دسترس خواهد بود. پیشاز این، تنها کسبوکارهای کوچک میتوانستند با مشتریان ازطریق تماس صوتی در واتساپ بیزینس ارتباط برقرار کنند. شایان ذکر است که تماس برگشتی کسبوکارها در نسخههای آزمایشی سال گذشته فعال نبود؛ اما اکنون در دسترس قرار گرفته است.
در کنار این قابلیت، واتساپ اعلام کرده که بهزودی امکان ارسال و دریافت پیام صوتی بین کسبوکارها و مشتریان نیز فراهم خواهد شد. این تحول به شرکتها امکان میدهد تا با استفاده از استارتاپهایی مانند Vapi ،ElevenLabs ،Coval یا Phonic، سامانه پاسخگوی صوتی مجهز به هوش مصنوعی راهاندازی کنند و خدمات مشتری خود را ازطریق واتساپ ارائه دهند.

تککرانچ مینویسد که شرکت متا از گسترش آزمایشی ویژگی پشتیبانی و ارتباطگیری مبتنیبر گفتوگوی هوش مصنوعی برای فروشندگان در کشور مکزیک خبر داد. این ابزار هوشمند که از سال گذشته وارد مرحله آزمایشی شده است، اکنون برای فروشندگان بیشتری فعال خواهد شد.
در گامی دیگر، واتساپ بهدنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادهای محصول به کاربران در وبسایتهای فروشندگان است. درحالحاضر، استارتاپهای مختلفی با حمایت سرمایهگذاران در حال استفاده از هوش مصنوعی برای شخصیسازی پیشنهادهای محصولات هستند. در همین زمینه، متا اعلام کرده است که پساز ارائه یک پیشنهاد یا گفتوگوی اولیه، هوش مصنوعی این پلتفرم میتواند به سؤالات بعدی جواب دهد یا اطلاعات جدیدی را ازطریق واتساپ در اختیار کاربران قرار دهد.

بر اساس اعلام شرکت، قابلیت تماس صوتی در واتساپ بیزینس از امروز بهصورت عمومی در دسترس حسابهای تجاری قرار گرفته است و در هفتههای آینده به سایر کاربران نیز خواهد رسید. درحالیکه متا درحالحاضر برای قابلیتهای هوش مصنوعی هزینهای دریافت نمیکند، این احتمال وجود دارد که در آینده با گسترش استفاده از این خدمات، هزینهای برای آن تعیین شود.
واتساپ بیزینس که هماکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد، بهعنوان یکی از منابع اصلی درآمدزایی متا شناخته میشود. این شرکت ازطریق تبلیغات کلیکی به واتساپ و دریافت هزینه از فروشندگان برای امکانات پیامرسانی، کسب درآمد میکند. با این نوآوریها، متا تلاش میکند تا تجربه ارتباطی میان مشتریان و کسبوکارها را هوشمندتر و کارآمدتر و واتساپ را به ابزاری مهم در تجارت دیجیتال تبدیل کند.