بر اساس آمار منتشرشده بیش از 40 میلیارد دقیقه (معادل 650 میلیون ساعت) از محتوای المپیک پاریس 2024 در یوتیوب تماشا شد، که آن را به پربینندهترین رویداد در تاریخ این پلتفرم تبدیل کرد.
به گزارش سرویس فناوری تکناک، این آمار نشان میدهد که علاقه جهانی به بازیهای المپیک پاریس 2024 بسیار زیاد بود و یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرمهای اصلی برای تماشای این رویداد ورزشی عمل کرده است.
علاوه بر این، بیش از 12 میلیارد بازدید برای محتوای المپیک در یوتیوب ثبت شده که این نشاندهنده تعامل بالای کاربران با این محتوا است.
جالب توجه است که بیش از 18 میلیارد دقیقه از محتوای المپیک در تلویزیون تماشا شد، که شامل 180 میلیون بیننده منحصربهفرد از 1.9 میلیارد بازدیدکننده بود.
این اعداد و ارقام زمانی برجسته میشود که آمار بینندگان تلویزیونهای کابلی یا peacock را از آن جدا کنیم.
به عنوان مثال شبکه NBCUniversal، میزبان ۳۰.۶ میلیون بیننده بود، که ۲۳.۵ میلیارد دقیقه از زمان خود را صرف تماشای مسابقات المپیک کردند.
همچنین المپیک ۲۰۲۴ نسبت به المپیک توکیو ۸۲ درصد و نسبت به تمام بازیهای تابستانی و زمستانی ترکیبی ۴۰ درصد افزایش در بینندگان داشته است.
اگرچه آمارها همچنان از نقش مهم تلویزیون در تماشای رویدادهای بزرگ ورزشی خبر میدهند، اما رشد چشمگیر تماشای آنلاین نشاندهنده تغییر الگوی بینندگان در پیگیری رویدادهای ورزشی است.