یوتیوب اعلام کرد که بهزودی محدودیتهای سختگیرانهتری بر محتوای مرتبط با شرطبندی آنلاین اعمال خواهد کرد.
به گزارش تک ناک؛ بر اساس قوانین جدید این پلتفرم، سازندگان محتوا از اشاره شفاهی به خدمات شرطبندی تأییدنشده توسط گوگل، نمایش لوگوی آنها و قرار دادن لینک این سایتها در ویدئوهای خود منع خواهند شد.
این قوانین از تاریخ ۱۹ مارس اجرایی میشوند و ممکن است شامل محدودیت سنی برای ویدئوهای مربوط به شرطبندی آنلاین نیز باشند. به این ترتیب، کاربران زیر ۱۸ سال یا افرادی که به حساب یوتیوب خود وارد نشدهاند، امکان مشاهده این ویدئوها را نخواهند داشت. با این حال، ویدئوهایی که شرطبندی ورزشی آنلاین یا قمار حضوری را نشان میدهند، از این قانون مستثنی هستند.

یوتیوب همچنین اعلام کرده است که ممکن است محتوایی را که وعده بازدهی مالی تضمینی میدهد، حتی در صورتی که سرویس شرطبندی موردنظر تأیید شده باشد، حذف کند. این شرکت در بیانیهای تأکید کرده است که این تغییرات با هدف حفاظت از جامعه کاربران، بهویژه مخاطبان کمسنتر، انجام میشود.
گفتنی است که یوتیوب پیشتر در سال ۲۰۲۱ تبلیغات مرتبط با شرطبندی را در بخش تبلیغات اصلی خود ممنوع کرده بود. همچنین، پلتفرم توییچ در سال ۲۰۲۲ نمایش سایتهای شرطبندی حاوی بازیهایی مانند اسلات، رولت و تاس را محدود کرد.
این تغییرات در حالی اعمال میشود که گوگل نیز ماه گذشته از آغاز آزمایش یک مدل یادگیری ماشینی برای تخمین سن کاربران خبر داد. این فناوری به پلتفرمهایی مانند یوتیوب کمک خواهد کرد تا تجربهای متناسب با سن کاربران ارائه دهند.