تجربه فضای اداری انعطاف پذیر در آسمانخراش چشم نواز ونکوور

آسمان خراش Deloitte Summit ونکوور با مجموعه‌ای انباشته از مکعب‌های شیشه‌ای تغییری بزرگ نسبت به برج‌های مستطیل شکل یکنواخت ارائه می‌دهد

آسمان خراش Deloitte Summit ونکوور با مجموعه‌ای انباشته از مکعب‌های شیشه‌ای تغییری بزرگ نسبت به برج‌های مستطیل شکل یکنواخت ارائه می‌دهد که در شهرهای بزرگ در سراسر جهان پراکنده هستند.

به گزارش تک ناک، این آسمان خراش چشم نواز تا ارتفاع 90 متری (295 فوت) در ونکوور کانادا بالا می رود و شکل غیر معمول آن فضای اداری انعطاف پذیر و چندین تراس در فضای باز را ایجاد می کند.

شکل غیرمعمول Deloitte Summit که با همکاری Merrick Architecture، با محوطه سازی توسط HAPA Collective طراحی شده است، تقریباً بهم ریخته به نظر می رسد اما از یک طراحی دقیق برای ایجاد فضای داخلی باز و انعطاف پذیر پیروی می کند. از نظر ساختاری، مکعب های شیشه ای توسط یک قاب فولادی پشتیبانی می شوند و در مرکز یک هسته بتنی میزبان آسانسور و راه پله ها قرار دارند.

آسمان خراش Deloitte Summit ونکوور با مجموعه‌ای انباشته از مکعب‌های شیشه‌ای تغییری بزرگ نسبت به برج‌های مستطیل شکل یکنواخت ارائه می‌دهد

OSO توضیح داد: در حالی که شکل ظاهری و مصالح به کار رفته در ساخت برج تصوری از تصادفی بودن ایجاد می‌کند، ساختار زیربنایی مبتنی بر قوانین ساده است. عنصر اصلی ساختمان، مکعب شیشه‌ای چهار طبقه است. شش عدد از این مکعب‌ها در اطراف یک محور مرکزی برای تکمیل یک طبقه جمع‌آوری شده‌اند. به طور کلی، سه گروه اصلی (سه طبقه معمولی) وجود دارد که دو طبقه آن تکرار می‌شوند. شیشه‌کاری و سیستم های پانل سازی نما بر اساس یک مدول واحد است و سیستم سازه ای خود را در سراسر ساختمان تکرار می کند.

آسمان خراش Deloitte Summit ونکوور با مجموعه‌ای انباشته از مکعب‌های شیشه‌ای تغییری بزرگ نسبت به برج‌های مستطیل شکل یکنواخت ارائه می‌دهد

بخش اعظم ساختمان توسط یک هسته مرکزی آسانسور و شش “مگا ستون” که در تمام طبقات نفوذ می کند نگه داشته می شود. هیچ ستون دیگری در مرکز صفحه طبقه وجود ندارد، فقط خرپاهایی در امتداد نما هستند که بارهای محیطی را از یک طاق به طاق دیگر منتقل می کنند. از آنجایی که بیشتر ستون ها مانعی ندارند، فضای داخلی گسترده و باز به نظر می رسد. از بیرون، کیفیت بی وزنی ساختمان به دلیل فقدان جزئیات به هم پیوسته در جایی که جعبه ها روی هم چیده می شوند، افزایش می یابد و باعث ایجاد و توهم حجم های کشویی می شود.

فضای داخلی آسمان خراش Deloitte Summit چیزی در حدود 34,850 متر مربع (375,00 فوت مربع) است که در 24 طبقه گسترده شده و بیشتر به فضای اداری داده شده است.

اگرچه هنوز در عکس‌ها نمی‌توانید چیزی را ببینید، اما فضای سبز قابل توجهی در تراس‌های بیرونی متعدد کاشته شده است و در طول زمان به رشد خود ادامه خواهد داد. این آسمان خراش همچنین دارای بزرگترین تراس روی پشت بام ونکوور است و مناظر عالی از کوه های اطراف را ارائه می دهد.

آسمان خراش Deloitte Summit  توسط توسعه‌ دهنده کانادایی Westbank، سفارش داده شده است. OSO و Westbank همچنین برای پروژه غیرمعمول دیگری شامل نصب یک جت بوئینگ 747 بین دو آسمان خراش در سیاتل که در حال حاضر در حال انجام است همکاری دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.