ادعای جدید ایلان ماسک درباره رقابت ربات و انسان

ایلان ماسک در رویداد سرمایه‌گذر تسلا درباره ربات های انسان‌ نمای این شرکت گفت: ربات‌ های هوش مصنوعی Optimus ممکن است از انسان پیشی بگیرند.

ایلان ماسک در رویداد روز سرمایه‌گذار این شرکت، آخرین پیشرفت شرکت تسلا را درباره ربات های انسان‌ نمای مجهز به هوش مصنوعی اعلام کرد و گفت: ربات‌ های هوش مصنوعی Optimus در آینده ممکن است از انسان پیشی بگیرند.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در رویداد روز سرمایه‌گذار  این شرکت، پس از رونمایی از آخرین پیشرفت های این مجموعه بیان کرد که ربات های انسان‌ نمای تسلا با نام  Optimus، می توانند در آینده جمعیت بیشتری را نسبت به انسان ها به خود اختصاص بدهند.

این خبر سر و صدایی در جامعه فناوری ایجاد کرده است، زیرا بسیاری از افراد مشتاقند ببینند که آخرین نوآوری تسلا چگونه به اتوماسیون صنعتی کمک می‌ کند و چگونه انقلابی در صنعت تولید و حمل و نقل ایجاد خواهد کرد.

ماسک در این رویداد فاش کرد که شرکت در توسعه ربات‌های هوشمند خود پیشرفت قابل توجهی داشته است. این ربات‌ها که به نام Optimus شناخته می شوند، در سال‌ های آینده برای تولید و حمل و نقل اجناس به کار گرفته خواهند شد. به گفته ماسک، این ربات‌ ها در پیشرفت خود به حدی خواهند رسید که تعداد آنها از انسان‌ ها بیشتر می شود. ماسک در سخنرانی خود اظهار کرد: فکر می‌ کنم در آینده، کار فیزیکی یک انتخاب خواهد بود. می‌ توانید آن را انجام دهید، اما نیازی به انجام آن نخواهید داشت.

با این حال، بسیاری از افراد نگران تأثیر اتوماسیون بر اشتغال هستند. از آنجا که تعداد ربات ها از انسان ها بیشتر خواهد بود، این نگرانی وجود دارد که بسیاری از افراد شغل خود را از دست بدهند. در این مورد، ماسک در طول سخنرانی خود به این نگرانی ها اشاره کرد و گفت که این ربات ها در کنار انسان ها کار می کنند و جایگزینی برای آن ها نخواهند بود بنابراین توسعه آن ها بیش از آن که شغلی را حذف کند، اشتغال زایی خواهد کرد. او افزود که این موضوع در مورد جایگزینی افراد نیست، بلکه درباره بهبود و افزایش توانایی های انسان است.

با وجود هیجانی که راجع به Optimus وجود دارد، باید مدتی صبر کنیم تا ببینیم این ربات ها در عمل چگونه اند. ماسک جدول زمانی مشخصی برای به کارگیری آن ها ارائه نداد، اما گفت که شرکت در حال پیشرفت است و به روزرسانی های بیشتری هم ارائه خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.