انتشار ویندوز 12 تا پایان سال 2024

گفته می شود مایکروسافت در حال توسعه سیستم عامل ویندوز 12 است و احتمالا تا پایان سال 2024 آن را منتشر می کند.

گفته می شود مایکروسافت در حال توسعه ویندوز 12 است و تا پایان سال 2024 آن را منتشر می کند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در رویداد Ignite 2022، تصویری از کانسپت ویندوز 12 و بخشی از ویژگی های آن را به نمایش گذاشت. در این تصویر، یک نوار وظیفه شناور بدون ساعت و نوار جستجو در دسکتاپ و همچنین امکان قرارگیری مستقیم ویجت ها روی دسکتاپ مشاهده می شود.

مایکروسافت در حال بررسی و اجرای تغییراتی است که به طور کامل موارد مختلف را از سیستم جدا کند. تغییراتی که در حال حاضر در نسخه پنهان اعمال شده اند، شامل جداسازی منوی Start و فرآیند جستجو، تبدیل جستجوگر فایل به فرمت XAML و بهبود مداوم آن ها است. بنابراین، توجه به این نکته ضروری است که این تغییرات در نسخه canary (پنهان)  هنوز در حال انجام و بهبود هستند.

الزامات سخت افزاری ویندوز 12

باید توجه داشت که اطلاعات موجود در مورد ویندوز 12 تنها یک بخش کوچک از ویژگی های این سیستم عامل جدید است. با این حال، یکی از نکات مهم در مورد ویندوز 12 این است که برای نصب آن، همچنان نیاز به TPM 2.0 وجود خواهد داشت. همچنین، حفاظت ارائه شده توسط پلوتون به صورت اختیاری باقی خواهد ماند، یعنی کاربران می توانند خودشان تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از این ویژگی استفاده کنند یا خیر.

با این حال، به دلیل عرضه رایانه‌های مبتنی بر فضای ابری، احتمالاً نیازمندی رم به 8 گیگابایت افزایش خواهد یافت. در حال حاضر این نیازمندیها در نسخه های آزمایشی Windows 11 Insider در حال بررسی و آزمایش هستند.

پشتیبانی از CPUهای نسل هشتم به بعد اینتل قابل انتظار است، اما برای دانستن جزئیات بیشتری درباره پشتیبانی از نسل های قبلی باید صبر کرد تا در ماه های آتی به تفصیل اعلام شود.

کاربران به شدت منتظر انتشار ویندوز 12 هستند. با وجود اطلاعات کم توسط مایکروسافت، این تصویر منتشر شده از کانسپت آن در Ignite 2022، شناختی اجمالی به ما می دهد. به هرحال، توسعه سیستم عامل جدید ادامه دارد و اطلاعات بیشتری در آینده در دسترس خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.