راهیابی هوش مصنوعی به محبوب ترین موتور جستجوی جهان

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: پیشرفت در هوش مصنوعی مکالمه‌ای می‌تواند موتور جستجوی گوگل را ارتقا دهد لذا قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در این موتور جستجو ارائه خواهند شد.

به گزارش تکناک، پیچای با اشاره به مدل های زبان بزرگ تقویت کننده ربات های چت هوش مصنوعی گفت: به طور قطع مردم  قادر به سوال پرسیدن از گوگل و جستجو با استفاده از مدل های زبان بزرگ خواهند بود.

گوگل ماه گذشته به برنامه های خود برای ادغام هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود اشاره کرد و امکان دسترسی به Bard، ربات چت هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT را اعلام کرد. در حال حاضر، Bard از جستجوی گوگل مجزاست، وب سایت مختص خود را دارد و شامل لیست انتظار برای دسترسی به آن می‌شود.

گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان، هر روز اطلاعات و پیوندها را در پاسخ به میلیاردها پرسش ارائه می‌دهد. امکان مکالمه با هوش مصنوعی در جستجوی گوگل باعث دسترسی افراد بیشتری به این فناوری خواهد شد و آن را از حوزه پروژه آزمایشی به ابزار روزمره مورد استفاده به منظور دسترسی به اطلاعات تبدیل می‌کند.

گوگل به سؤالات مربوط به زمان عرضه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در جستجو پاسخ نداد.

گوگل Bard را در ماه فوریه در میان موجی از ابزارها و خدمات جدید هوش مصنوعی به دنبال افزایش سریع محبوبیت ChatGPT در اواخر سال گذشته معرفی کرد. ChatGPT با امکان ارائه پاسخ های انسانی به سؤالات، ساختن اشعار عجیب و غریب خاص و حتی نوشتن نرم افزار، توجه همه را به خود معطوف کرده است. طبق داده‌های موجود ، کاربران ChatGPT تا ژانویه به 100 میلیون کاربر فعال رسید و آن را به سریع ترین پلتفرم وب در حال رشد تبدیل کرد.

این مسأله منجر به هجوم شرکت‌ها برای معرفی محصولات هوش مصنوعی خود، از جمله معرفی موتور جستجوی جدید new Bing مایکروسافت شد. این موتور جستجو در مقایسه با گوگل و سایر موتورهای جستجوی سنتی شامل پیشرفت بزرگی می‌شود و با ترکیب هوش مصنوعی، پاسخ‌ها و اطلاعات پیچیده‌تری ارائه می‌دهد.

طبق صحبت پیچای ، گوگل در حال آزمایش چندین محصول جدید جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله محصولاتی با امکان مطرح کردن سؤالات تکمیلی برای درخواست اصلی است. گوگل همچنین ویژگی های هوش مصنوعی را در ابزارهای Workspace خود از جمله Gmail و Docs ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.