سبقت آرام “آنر” از “هواوی” برای تسخیر بازارهای غربی

20 ماه از زمانی که هواوی(huawei) آنر (Honnor)را تحت فشار تحریم‌های آمریکا فروخت و کاملاً از برند فرعی سابق خود جدا شد، می‌گذرد. یک نگاه ساده به هواوی میت 40 پرو و آنر مجیک 4 پرو، یا سری هواوی پی 50 و سری آنر 70 به شما می‌گوید که شباهت‌هایی که بین محصولات این دو برند وجود دارد نشان از رابطه عمیق این دو شرکت است.

به گزارش تک ناک، ما با تونی ران، رئیس Honor  اروپا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های آینده این شرکت به گفتگو نشستیم. به طور خلاصه، Honor امیدوار است که به زودی ثمره کار مستقل خود را در دو سال گذشته به بازار بیاورد و شروع به نشان دادن نسخه جدید و بهبود یافته خود به جهان کند. بهبود نرم افزار اولین گام این شرکت خواهد بود و گام بعدی در برنامه شرکت بهبود سخت افزار است.

جدایی سخت با چمدان های زیاد

همانطور که می توانید تصور کنید، بیرون آمدن از سایه هواوی تجربه آسانی نبود. تونی توضیح داد که این تفاوت بلافاصله در داخل احساس شد، زیرا آنر مجبور شد از یک موجود فرعی کوچک که  در مورد بسیاری از جنبه‌های اداره یک کسب‌وکار نگرانی نداشت، به ناچار باید همه چیز را مدیریت میکرد. نه فقط جنبه تجاری و قانونی، بلکه جنبه فنی نیز: ” پلتفرمی وجود داشت، ما نیازی به فکر کردن بیش از حد در مورد  سیستم عامل نداشتیم، اکنون باید فکر کنیم.”

digikala

اما قطع روابط بین آنر و هواوی فراتر از یک تغییر ساده نام مالک روی در است. آنر هفت سال را زیر نظر هوآوی گذراند. DNA و فرهنگ مشابهی با هواوی دارد. بسیاری از کارمندان پیش از جدایی و پس از جدایی، کارمندان هواوی بودند. این تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از کارهایی که امروز آنر انجام می‌دهد، به طرز وحشتناکی با آنچه هوآوی قبلا انجام می‌داد شبیه هستند. چه از منظر طراحی محصول (سخت افزار و نرم افزار) و چه حتی از دیدگاه لجستیکی. آنر در هر چیزی، از شیوه برگزاری رونمایی از محصول  رویدادها گرفته تا راه اندازی قرارداد مشارکت اپراتور، هنوز هم کمی از DNA امضای هواوی را با خود همراه دارد.

دلیل دیگر این شباهت ها یک مسئله ساده زمان است. همانطور که تونی تکرار کرد، چرخه عمر یک محصول از طراحی تا بازار دو تا سه سال طول می کشد. آنچه امروز می بینیم محصولاتی هستند که زندگی خود را به عنوان یک محصول زیر برند هوآوی آغاز کردند، بنابراین شباهت های واضحی در زبان طراحی خارجی و رابط کاربری دارند.

ساختن یک هویت جدید و مجزا

آنر در حال تغییر است، اما، همانطور که تونی گفت، “به آن سرعتی که ما انتظار داشتیم نیست.” این شرکت مستقل جدید در درجه اول بر تولید محصولات خوب متمرکز شده است. با برداشته شدن قید و بندهای هواوی، بالاخره می‌تواند در بخش تولید گوشی های پرچمدار رقابت را آغاز کند و پرچم‌داران را هم برای مخاطبان چینی و هم اروپایی خود به بازار عرضه کند. تونی می گوید هدف این است که سالانه دو گوشی هوشمند رده بالا عرضه کنیم  یکی سنتی و دیگری تاشو.

علاوه بر این، قاعده راهنمای «فقط آنلاین» دیگر وجود ندارد. حضور آنلاین آنر در خرده‌فروشی، که 35 تا 40 درصد از فروش آن در برخی بازارها را تشکیل می‌دهد، همچنان مهم است، اما دیگر تنها بر آن تمرکز نمیکند. این شرکت در حال برقراری روابط با اپراتورهای بزرگ در اتحادیه اروپا است تا به مشتریان بالقوه شانس بیشتری برای دیدن و آزمایش محصولات خود در فروشگاه‌های خرده‌فروشی بدهد. در پشت صحنه، شرکت حدود 8هزار کارمند در زمان ادغام به 13 هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است. 8هزار نفر از آنها در R&D (تحقیق و توسعه) مشارکت دارند، حوزه ای که تونی آن را “ریشه هایی که به رشد ما در آینده کمک می کنند” نامید و این منطقی است. Honor باید به سرعت شکاف های ایجاد شده در این تقسیم را پر کند زیرا ناگهان خود را بدون دانش گسترده هوآوی در همه چیز، از مواد گرفته تا عکاسی، محاسبات و غیره می بیند.

 اولین قدم ملموس: سیستم عامل  کاراتر و گوشی تاشو

ثمره کار Honor بعد  از جدای از هواوی به زودی احساس خواهد شد. در حالی که تغییر برنامه های سخت افزاری یک شبه دشوار است، نرم افزار آسان تر است. تونی قول می دهد که تغییر آتی از Magic UI به MagicOS 7.0 یک “جهش بزرگ” خواهد بود و به تعیین ریشه های استراتژی نرم افزاری آینده Honor کمک می کند. این دقیقاً به چه معناست، ما نمی دانیم، زیرا جزئیات در مورد MagicOS در حال حاضر بسیار کمیاب است. با این حال، تونی کاملاً مطمئن به نظر می‌رسید که رابط کاربری جدید یک عزیمت  از پوسته ای است که تحت نظارت هواوی ساخته شده بود. بنابراین ممکن است تعدادی آیکون و فونت جدید ببینیم، یا شاید یک آیکون کاملاً جدید دریافت کنیم.آنر قول داده است که دستگاه تاشو بعدی خود را به بازارهای اروپایی عرضه کند. صحبت های زیادی در مورد نوآوری و متمایز شدن از بقیه وجود داشت، اما نکته اصلی این است که ادامه سری گوشی های  Honor Magic V باید در خارج از چین عرضه شود. این در حال حاضر یک برد کوچک محسوب می شود زیرا سامسونگ تنها بازیکن شهر در بازارهای غربی است و در حال حاضر با  خط تولید تاشو خود پیشتاز بازار است.

مسائل تجاری زمان بر است و‌مدیریت پس از تغییرات زمین  لرزه ای در رهبری آسان نیست، ما این را می دانیم. با این حال، دنیای فناوری با سرعتی خیره کننده در حال حرکت است و ما نگران این هستیم که Honor از زیر سایه هواوی دور شود. بیست ماه از جدایی می گذرد، بنابراین شرکت به آرامی شروع به کار با حسن نیت و صبر می کند.

به همین دلیل است که ابتدا چشم ما به MagicOS 7.0 خواهد بود. آیا این یک تغییر هویت بصری  سطحی است یا یک تغییر پیچیده تر در تجربه کاربر؟ تنها چیزی که می دانیم این است که باید تجربه بدون نقص تری بین تلفن، تبلت و لپ تاپ شما فراهم کند، اما نمی دانیم که Honor چگونه می خواهد خود را متمایز کند. یا حداقل اگر قصد دارد با آنچه دیگر سازندگان اندروید ارائه می دهند توان رقابت داشته باشد. یک تعهد مناسب به روز رسانی نرم افزار فراتر از دو سال متداول، راه طولانی خواهد بود. سه سال حداقل زمان ممکن است، اما چهار سال به روز رسانی اصلی و پنج اصلاحیه امنیتی خیلی بهتر خواهد بود.

همه کنجکاو هستند  که ببینند  Honor دقیقاً چگونه قصد دارد با گوشی  تاشو بعدی خود نوآوری کند. یک تغییر ساده در نسبت تصویر برای قابل استفاده تر کردن صفحه نمایش بیرونی به عنوان یک دستگاه اصلی، نو آوری محسوب نمی شود. در عوض، ما می‌خواهیم برخی ویژگی‌های جدید از بیرون و داخل نمایشگر، بهبودهای نرم‌افزاری بیشتر برای استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بهبود فاکتورهای شکل تا شده یا بازشده، و نوآوری‌های بیشتر در مورد دوربین‌ها، طول عمر باتری و وزن و اندازه را ببینیم.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.