ویژگی های جذاب خودروی شاسی بلند کیاEV9 SUV

کیا قصد دارد شاسی بلند سه ردیفه برقی تولیدی خود با نام EV9 را تا اواخر این ماه معرفی کند و اخیرا یک پیش نمایش از فضای بیرونی و داخلی آن منتشر شده است.

به گزارش تکناک، خودروی جدید ظاهر جعبه ای و زاویه دار طرح مفهومی اولیه 2021 را دارد، اما نمای بیرونی اندکی اصلاح شده و تغییراتی در داخل نیز به وجود آمده است.

کیا استراتژی طراحی را که در المان های شاسی بلند EV9 به کار برده است “Opposites United” می نامد و توضیح می دهد که تیم طراحی آن تلاش کرده است تا احساس عضلانی بودن یک SUV را با پیچیدگی گویا و شفاف یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی تعدیل کند.

طراحی جدید بیشتر از آنچه که انتظارش را داشتیم با طرح مفهومی EV9 همبستگی دارد، سقف مسطح، شیشه های جانبی با زاویه های تند و حجم های اطرف چند وجهی. علاوه بر این، ترکیب رینگ نیمه هشت ضلعی با لاستیک های بزرگ با طراحی بدنه متناسب است.

جایی که طراحی از پیش‌نمایش طرح مفهومی خود فاصله می‌گیرد، فقط در قسمت جلویی قرار دارد. کیا هنوز آن را به نام «چهره ببر دیجیتال» می نامد، اما این بار دارای ساختار روشنایی با چراغ‌های جلو بزرگ‌تر که از دی لایت های مکعبی روی هم استفاده می‌کند گسترده تر شده.

کیا بیشتر در طرح مفهومی اولیه خود در پرداخت بیشتر فضای داخلی EV9 تمرکز کرده بود. داخل کابین هنوز هم اثر اجزای شناور را دارد، اما کنترل کننده های فیزیکی اضافه شده و اجزای داخلی استخوانی به بخش های حجیم تر تبدیل شده است.

این طراحی تاکید دیجیتال خود را حفظ می کند و توجه راننده را بر روی صفحه ابزار با وضوح بالا متمرکز می کند که از نظر فنی دو صفحه نمایش 12.3 اینچی است که در یک بدنه پیوسته به هم متصل شده اند.

EV9 بر روی پلتفرم مدولار جهانی الکتریکی کیا (E-GMP) سوار می شود و به لطف معماری تخت خودروی الکتریکی و فاصله بین دو محور طولانی، کابینی جادار دارد. خریداران می توانند بین پیکربندی های سه ردیفه شش و هفت صندلی انتخاب داشته باشند که نویدبخش فضای شخصی راحت برای همه سرنشینان است. دو ردیف اول شامل صندلی‌های با پشتی متحرک است و صندلی‌های ردیف دوم نیز قابلیت چرخش 180 درجه‌ای به سبک ون کمپر را دارند تا سرنشینان بتوانند با مسافران ردیف سوم ارتباط برقرار کنند.

کیا جزئیات بیشتری را برای معرفی کامل EV9 در اواخر این ماه ارائه خواهد داد. کانسپت EV9 نوید برد 300 مایل (483 کیلومتر) و شارژ فوق سریع 350 کیلوواتی و 25 دقیقه ای (10 تا 80 درصد) را به ارمغان می آورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.