آیا سقوط آزاد دیگری برای بیت کوین در راه است؟

آیا بیت‌کوین یک میلیون دلاری می شود؟

تحلیلگران فنی که سقوط قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار را پیش بینی کردند می گویند قیمت بیت کوین ممکن است تا 10 هزار دلار کاهش یابد

به گزارش تک ناک در نتیجه نوسان قیمت بیت کوین (BTC) در بازار طی چند ماه گذشته، معامله گران ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران به طور یکسان مشتاق هستند تا مسیر حرکت این رمز ارز پرچمدار را پیش بینی کنند.

کوین وادسورث و پاتریک کریم، تحلیلگران فنی Northstar & Badcharts، در گفتگو با کیتکو نیوز در 16 آگوست، در مورد قیمت هدف بعدی قیمت بیت کوین صحبت کردند.وادسورث با ارائه چشم انداز بیت کوین پس از رسیدن ارز دیجیتال به قیمت هدف 20000 دلاری ، با درصدهایی نشان داد که بیت کوین بر اساس تحلیل تکنیکال ممکن است تا 10000 دلار سقوط کند.او گفت: “با نگاهی به نمودار بیت کوین، متوجه یک قوس  برعکس الگوی فنجان می شویم. ما با اندکی جهش از آن منطقه 20000 دلاری بالا می‌رفتیم و این ما را بالا برد و یک مقاومت نزولی در حال افزایش شکل داد.»

نمودار قیمت بیت کوین

وی به ویژه افزود:

digikala

“تعدادی از تکنیک‌ها و ویژگی‌های تحلیل تکنیکال در این نمودار وجود دارد که احتمال شکست آن را به سمت نزول و کاهش به سمت هدف 10000 تا 12000 دلاری افزایش می‌دهد. من این احتمال را در حدود 70 تا 80 درصد ارزیابی می‌کنم که پایین‌ترین سطح‌ها شکسته می شود و احتمال حرکت صعودی حدود 20 تا 30 درصد است.”

 

احتمال حرکت صعودی بیت کوین منتفی نیست

توجه به این نکته نیز مهم است که وادزورث بیان می‌کند که «نمی‌توانیم احتمال  حرکت صعودی را رد کنیم»، اما دانستن اینکه سطح حمایت و مقاومت بیت‌کوین در کجا قرار دارد، به سرمایه گذاران هشدار می دهد.با توضیح بیشتر Wadsworth اشاره کردکه  در مورد قیمتت هدف بالقوه ، الگوهای قوس نشان می‌دهند که که BitcoOn در جهت میانگین متحرک 30 هفته‌ای یا 200 روزه حرکت می‌کند

او ادامه داد:

“زمانی که  به سمت بالا حرکت می‌کنیم،به قیمت  هدف  حدود 30،000 دلار – 33،000 دلار می رسیم، من حدس می‌زنم که می‌توانیم حدود 29،000 دلار یا 30،000 دلاررا پیش بینی کنیم. بنابراین این قیمت هدف صعودی است و این بالاترین چیزی است که انتظار دارم به آن برسد. اما ممکن است نیروی محرک کافی تا رسیدن به آن نقطه وجود نداشته باشد.”

وادسورث اضافه کرد: ظاهراً تحلیلگران  بازار متوجه شده اند  که تعداد کمی از ارزهای دیجیتال در حال از دست دادن شتاب هستند و به نظر می رسد در بالاترین حد خود برای آنچه که او “رشد بازار نزولی” می نامد قرار گرفته اند.وادسورث افزود: “ما درحال حاضر یا در آن قله ها هستیم یا بسیار نزدیک به آن هستیم..”

سرفصل های بیت کوین هوپیوم

با عناوین “هوپیوم” در بازار با افرادی مانند مایک نووگراتز که می گویند بیت کوین در نهایت روزی به 500000 دلار می رسد و آنتونی اسکاراموچی می گوید که اگر به 300000 دلار برسد چرا مهم است که 20000 دلاربخرید  یا 60000 دلار ، به نظر می رسد بسیاری از نهادهای سرمایه گذار هنوز در فاز سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

با بحث در مورد نمودارها و پیش بینی های بلندمدت سرمایه گذاران که در بالا ذکر شد، تحلیلگران فنی قیمت هدف بیش از 30000 دلار را به عنوان یک قیمت هدف  میان مدت ارزیابی نمی کنند. با توجه به اینکه بیت کوین به شدت با نمودار نزدک همبستگی دارد، کریم اشاره کرد که «دیدن اهداف بالاتر برای بیت کوین بسیار سخت است». این دو تحلیلگر موافق هستند که ارزهای دیجیتال و بیت کوین بازی با سهام شرکت های فناوری  هستند. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که ارزهای دیجیتال نو ظهور هستند.در نتیجه، پیش‌بینی اینکه بازار سهام چه واکنشی نشان خواهند داد، چه زمانی رکود طولانی‌تر و قابل توجه‌تری را آغاز خواهد کرد، دشوار است.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.