افکت های هوش مصنوعی به ویندوز 11 می‌آید

ویندوز 11 ممکن است در راستای بروزرسانی های متناوب خود به زودی افکت های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پس زمینه دسکتاپ دریافت کند.

به گزارش تکناک، علاقه مندان به ویندوز به جستجوی ویژگی های پنهان و سرنخ های جدید برای به روز رسانی های آینده در آخرین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 ادامه می دهند.

به عنوان مثال، در بیلد 25309، کاربران گزینه جدیدی را برای مدیریت توصیه های بیشتر در منوی استارت کشف کردند. ویژگی دیگر مجموعه‌ای از کدها است که به ویژگی‌های شخصی‌سازی جدید در آینده که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شوند، اشاره می‌کنند.

طبق گفته‌های XenoPanther و PhantomOfEarth، بیلد 25309 ویندوز 11 شامل چندین رشته است که به جلوه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پس‌زمینه دسکتاپ اشاره می‌کنند. در این نسخه به وجود قابلیت هایی چون «افکت‌های عمیق»، «پس‌زمینه منطبق» و «تصویر زمینه متحرک» اشاره شده است.

سری دیگری از احتمالات نشان می دهد که مایکروسافت می خواهد از هوش مصنوعی برای افزودن جلوه های عمقی به تصاویر پس زمینه در دستگاه های سازگار استفاده کند. متأسفانه، بیلد 25309 به شما اجازه نمی دهد که هیچ یک از آن ها را فعال کنید، بنابراین ما باید  منتظر باشیم تا مایکروسافت ویژگی های جدید را در بیلدهای آینده اعلام کند. درحال حاضر یکی از کانسپت های اخیر ویندوز 12 این است که می تواند سیستم پس‌زمینه دسکتاپ را با محتوای روی صفحه سازگار کند.

همچنین، فقدان اطلاعات کافی، پیش بینی اینکه آیا اثرات به واحدهای پردازش عصبی اختصاصی نیاز دارند یا خیر را دشوار می کند. با این حال، قابلیت ” استفاده از هوش مصنوعی در صورت سازگار بودن با دستگاه” برای کسانی که از پردازنده‌های x86 اینتل و AMD استفاده می‌کنند، جالب نیست. ویندوز 11 در حال حاضر می تواند یک افکت منطبق را روی تصویر زمینه قفل صفحه، اعمال کند. شاید، مایکروسافت بفهمد که چگونه می تواند پس‌زمینه دسکتاپ را برای کسانی که آماده به‌روزرسانی رایانه های شخصی خود نیستند، کمی شیک‌تر کند.

پس‌زمینه‌های مجهز به هوش مصنوعی یکی دیگر از مواردی است که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که ویژگی‌های جدید سیستم عامل مایکروسافت را تقویت می‌کند. در مصاحبه اخیر با The Verge، یکی از نمایندگان مایکروسافت فاش کرد که این شرکت به طور فعال در حال بررسی چگونگی ترکیب هوش مصنوعی در ویندوز برای ارائه تجربیات قدرتمندتر به مشتریان است. چنین تجربیاتی ممکن است شامل قفل کردن پنجره هوشمند، جلوه‌های فانتزی برای پس‌زمینه دسکتاپ، جلوه‌های استودیویی برای تماس‌های ویدیویی و موارد دیگر باشد. مایکروسافت همچنین ادعا می کند که آخرین به روز رسانی ویندوز 11 دارای هوش مصنوعی در برای انجام وظیفه است.

مایکروسافت می خواهد سیستم عامل خود را هوشمندتر کند، بنابراین نیاز به قابلیت یکپارچه سازی بهتر با سخت افزاری که آن را تامین می کند، دارد. افشای اخیر نشان داد که اینتل از قبل از به روزرسانی ویندوز 12 مطلع است و ممکن است تا پایان سال 2024 برای عرضه عمومی آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.