امکان اجرای بازی های Xbox PC در سرویس استریمینگ انویدیا

مایکروسافت قصد دارد سرویس PC Game Pass را به سرویس GeForce Now شرکت انویدیا بیاورد. با این کار شما قادر خواهید بود بازی‌های Xbox PC را در سرویس استریمینگ GeForce Now اجرا کنید.

به گزارش تکناک، سارا باند، رئیس تجربه خالق Xbox ، این اقدام را در یک جلسه برای رسانه های خصوصی Xbox در لس آنجلس روز یکشنبه اعلام کرده است. باند افزود: شما قادر خواهید بود لیست بازی‌های PC Game Pass خود را بر روی تمامی دستگاه‌های پشتیبانی شده توسط Nvidia GeForce Now اجرا کنید.

جو اسکربلز، سردبیر Xbox Wire، در یک پست وبلاگ گفت: این کار اجازه می دهد تا لیست بازی‌های PC Game Pass بر روی هر دستگاهی که GeForce Now به آن استریم می کند، مانند کامپیوترهای با مشخصات پایین، مک، Chromebook، دستگاه های همراه، تلویزیون ها و غیره، پخش شود و ما این را در ماه های پیش رو منتشر خواهیم کرد.

اعضای GeForce Now قادر خواهند بود  انتخاب‌هایی از بازی‌های PC را از کتابخانه استریم کنند، بنابراین به نظر نمی‌رسد که تمامی لیست بازی‌ها در دسترس باشند. در هر صورت، این یک مسئله بزرگ برای بازی‌های ابری است و به مشترکین PC Game Pass اجازه می دهد از سرویس استریمینگ بازی برتر Nvidia با عملکرد سطح RTX 4080 استفاده کنند. در آزمایشات ما، مشخص شد که رده RTX 4080 در GeForce Now به لحاظ عملکرد و تاخیر، به شدت برتر از پیشنهاد Xbox Cloud Gaming خود مایکروسافت بود.

این به معنی این است که پشتیبانی از فروشگاه مایکروسافت برای GeForce Now، علاوه بر خرید‌های شما، توسعه داده شده و به اشتراک PC Game Pass نیز گسترش می یابد. انویدیا پیشتر گفته بود، پشتیبانی از فروشگاه مایکروسافت در GeForce Now در ماه های آینده در دسترس قرار خواهد گرفت، بنابراین ممکن است نیازی به انتظار طولانی برای دیدن PC Game Pass در GeForce Now نباشد.

تمام این کارها بخشی از یک همکاری جدید میان مایکروسافت و انویدیا هستند که باعث می شود بازی‌های Xbox PC بر روی GeForce Now عرضه شوند. مایکروسافت در اوایل سال جاری با انویدیا قراردادی 10 ساله منعقد کرد تا مجوز بازی‌های رایانه‌های شخصی Xbox را به GeForce Now به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای جلب رضایت تنظیم‌کننده‌ها در مورد قرارداد پیشنهادی Activision Blizzard خود ببندد. این توافق شامل دسترسی به عناوین Activision Blizzard است، اگر معامله پیشنهادی مایکروسافت توسط قانون‌گذاران تأیید شود.

علیرغم قراردادهای 10 ساله مایکروسافت با چندین رقیب بازی ابری، تنظیم‌کننده‌های بریتانیا این معامله را به دلیل نگرانی‌های مربوط به رقابت ابری مسدود کرده‌اند. اکنون مایکروسافت در یک حرکت غیرمنتظره اشتراک PC Game Pass خود را در یک سرویس رقیب بازی‌های ابری ارائه می دهد که ممکن است به آن کمک کند تا نظارت کنندگان را در مورد فروش پیشنهادی خود Activision Blizzard قانع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.