اپل مک بوک ایر با پردازنده M3 عرضه می کند

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد در سال آینده میلادی مدل‌های مک‌بوک ایر به‌روزرسانی‌شده را با تراشه M3 عرضه کند.

به گزارش تکناک، این مک‌بوک‌های 15 اینچی جدید در سال 2024 وارد بازار می‌شوند و عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی را نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌کنند.

سری  مک بوک ایر شامل یک مدل 13 اینچی است که در ژوئن 2022 معرفی شد و یک نسخه 15 اینچی به تازگی معرفی شده است. هر دو مدل از تراشه M2 اپل استفاده می کنند که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. با این حال، تراشه M3 بر اساس فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که منجر به بهبود عملکرد CPU و GPU قابل توجهی خواهد شد.

گورمن همچنین خاطرنشان می‌کند که پردازنده M3 احتمالاً دارای تعداد هسته‌های CPU و GPU مشابه تراشه M2 خواهد بود. این تداوم در تعداد هسته ها نشان می دهد که تمرکز اپل بر روی تراشه M3 باعث بهینه سازی بهره وری انرژی و عملکرد کلی سیستم می شود.

علاوه بر این، گورمن تاکید می کند که اپل همزمان در حال توسعه مدل های جدید آی مک و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M3 است. انتظار می‌رود آی‌مک آتی که اوایل سال آینده عرضه شود، زبان طراحی فعلی معرفی‌شده در سال ۲۰۲۰ را حفظ کند.

اخیراً یک تست بنچمارک نشان داد که تراشه M2 Ultra  دو برابر برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک مبتنی بر اینتل عمل می‌کند. و تراشه M3 برای مدل‌های جدید مک‌بوک ایر کارایی عملکردی را پیش‌بینی می‌کند.

همان طور که گزارش دادیم ،مک بوک ایر 15 اینچی که انتظار می رود قیمتی معادل 1299 دلار داشته باشد، چندین تفاوت اساسی در مقایسه با همتای 13 اینچی خود دارد. مهمتر از همه، صفحه نمایش بزرگتر و تعداد بلندگوهای افزایش یافته، با شش بلندگو به جای چهار.

همچنین، اپل عرضه یک آداپتور برق USB-C 70 واتی جدید را برای سری MacBook Air آغاز کرده است که جایگزین آداپتور قدیمی 67 واتی شده است. هنگام خرید مک بوک ایر 15 اینچی، کاربران می توانند بین شارژر 35 واتی Dual USB و آداپتور 70 واتی جدیدتر یکی را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.