اپل برای ارتقاء Speedometer با گوگل و موزیلا همکاری می‌کند

بنچمارک مرورگر Speedometer

گوگل کروم مرورگر پیش فرض بهترین گوشی های اندرویدی و مرورگر وب محبوب دسکتاپ است.

به گزارش تکناک، علاوه بر سافاری به عنوان مرورگر وب در محصولات اپل، کروم با Mozilla Firefox، Microsoft Edge، Brave و بسیاری از گزینه‌های منبع باز رقابت می‌کند.

در حالی که هر مرورگر نکات مثبت و منفی خود را دارد، توسعه دهندگان برای تعیین مزایای برجسته یک مرورگر، به معیارهایی مانند بنچمارک مرورگر متکی هستند. Speedometer یکی از ابزارهای بنچمارک مرورگر و توسط تیم WebKit اپل در سال 2014 راه‌اندازی شده است. این ابزار تنها شاهد یک ارتقای بزرگ، آن هم در سال 2018 بوده است.

تیم WebKit اکنون در حال پیوستن به تیم کروم و فایرفاکس برای توسعه نسخه بزرگ بعدی سرویس بنچمارک، با نام Speedometer 3 است.

مواجهه با شراکت بین سه شرکت رقیب چندان معمول نیست، اما می تواند به معنی هم راستایی منافع آنها برای پیشرفت در کل صنعت باشد. در اواخر هفته گذشته، تیم WebKit در توییتی گفت این تلاش مشترک موجب بهبود عملکرد بنچمارک می‌شود و همچنین عملکرد مرورگر را برای کاربران اپل افزایش می‌دهد.

حساب‌های توییتر متعلق به تیم Mozilla Dev و Google Chrome نیز این توسعه را تأیید کردند و در ادامه گفتند این همکاری «بر اساس یک مدل نظارتی مشترک» با هدف اشتراک‌گذاری فرایندها با یکدیگر عمل می‌کند و منجر به عملکرد بهتر برای همه می‌شود.

لازم به ذکر است گوگل کروم در ماه مارچ امسال با پیشی گرفتن از سافاری به عنوان سریع‌ترین مرورگر روی Speedometer مشخص شد.

GitHub repository در مورد Speedometer به غیر از وضعیت فعال در حال توسعه و ناپایدار آن، به موارد زیادی در مورد نسخه 3.0 جدید اشاره نمی‌کند. اما توسعه دهندگان به ادامه بررسی آن برای بروزرسانی در نسخه آینده تشویق می شوند.

اگر به بررسی نسخه پایدار Speedometer علاقه دارید، به Speedometer 2.1 منتشر شده در آگوست امسال ، نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.