بهبود قابلیت جستجو در Google Photos

گوگل در حال بهبود قابلیت جستجوی قدرتمند برنامه Google Photos است تا بتواند از پرسش های پیچیده کاربران پشتیبانی کند.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد قابلیت جستجو در Google Photos یک ویژگی مغفول مانده است که به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تگ‌گذاری قبلی، موضوعات را جستجو کنید. Google Photos در حال آزمایش و بهبود قابلیت جستجوی قدرتمند خود است.

در اوایل این هفته، برخی کاربران Google Photos در وب با پیام آبی مواجه شدند که توصیه می کرد به جای استفاده از جستجوی معمولی، از جستجوی پیشرفته تری استفاده کنند. گوگل در توضیحات خود نحوه جستجوی عبارات و ایده ها را برای کاربران توضیح داده است. به عنوان مثال عباراتی مانند: غروب رنگارنگ، باغ آرامش‌بخش، سیندرلا و…

در حقیقت، شما می‌توانید یک ویژگی را به یک شیء یا مکان اضافه کنید. می‌توانید این قابلیت را با پرسش‌های طبیعی به Google Assistant مقایسه کنید. همچنین، اگر چهره‌ها را تگ کرده‌اید، می‌توانید عکس‌ها را بر اساس افراد خاص و مکان‌های مشخص، جستجو کنید. مثل چارلی در پل طلایی یا آلیس و باب در ساحل.

در این مثال، جستجوی غروب رنگارنگ در Google Photos برای اندروید هیچ نتیجه‌ای نشان نمی‌دهد. اما در وب، چندین نتیجه به عنوان بخش جدیدی  با عنوان “مرتبط‌ترین به جستجوی شما”، مشاهده می‌شود که نتایج را به جای تاریخ،  بر اساس مرتبط بودن مرتب‌ می‌کند.

گوگل امروز اعلام کرده است که همواره در حال آزمایش راه‌های جدیدی برای کمک به افراد در پیدا کردن و بازسازی عکس‌ها و ویدیوهایشان است. این آزمایش به افراد اجازه می‌دهد تا با عبارات پیچیده، به راحتی عکس‌ها و ویدیوهای خود را پیدا کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.