پاسخ مایکروسافت به دغدغه کاربران هوش مصنوعی

مایکروسافت در پاسخ به نگرانی های کاربران نسبت به رعایت مسائل اخلاقی در محصولات هوش مصنوعی، جزئیات بیشتری در مورد تیم مسئول آن منتشر کرد.

مایکروسافت در پاسخ به نگرانی کاربران نسبت به رعایت ملاحظات حریم خصوصی و مسائل اخلاقی در محصولات هوش مصنوعی، جزئیات بیشتری در مورد تیم مسئول این محصولات منتشر کرد.

به گزارش تکناک، در چند ماه گذشته، مایکروسافت به طور کامل در حال توسعه و عرضه محصولات هوش مصنوعی بوده است. این شامل چت‌بات Bing Chat و  هوش مصنوعی جستجو، محصولات Copilot برای کمک در برنامه‌های مختلف و غیره می‌شود. با این حال، نگرانی‌های زیادی در مورد نحوه برخورد شرکت‌هایی مانند مایکروسافت با مسائل حریم خصوصی و اخلاقی در استفاده از محصولات هوش مصنوعی وجود دارد.

مایکروسافت در ماه مارس، به عنوان بخشی از برنامه شرکت برای اخراج 100 هزار کارمند، تیم اخلاق و جامعه شناسی خود را تعطیل کرد. امروز، در یک پست، ناتاشا کرامپتون، مسئول ارشد پاسخگویی  AI شرکت مایکروسافت، در مورد دلیل این تصمیم به عنوان بخشی از نگاه کلی به برنامه‌های تیم مسئول  AI شرکت نوشت.

کرامپتون اظهار کرد که نقش تیم اخلاق و جامعه شناسی برای رسیدن به جایی که امروز هستیم، بسیار مهم بود. با این حال، او گفت که مایکروسافت تصمیم گرفت در تیم AI شرکت تغییرات سازمانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: سال گذشته، ما دو تغییر کلیدی در کل تیم مسئولیت AI شرکت خود ایجاد کردیم: اول، سرمایه‌گذاری‌های جدید و حیاتی در تیم مسئول Azure OpenAI Service که شامل فناوری پیشرفته  GPT-4 است. در تغییر دوم هم، با جابجایی برخی از اعضای سابق تیم اخلاق و جامعه شناسی در آن تیم‌ها، افراد متخصصی را به تیم‌های تحقیقات کاربری و طراحی خود اضافه کردیم.

مسئول ارشد پاسخگویی AI شرکت مایکروسافت با بیان این که هیچ تصمیمی در مورد قطع همکاری با همکاران ما آسان نیست، گفت: پس از این تغییرات، ما به تصمیم سختی رسیدیم که بخش باقی مانده تیم اخلاق و جامعه شناسی شامل هفت نفر، را تعطیل کنیم. این تصمیم بخاطر تجربه ما از ساختارهای سازمانی، موثرترین راهکاری بود که برای اطمینان از اینکه که شیوه‌ها و قوانین مسئولانه ما در تیم هوش مصنوعی در تمام شرکت اتخاذ شد.

کرامپتون می‌گوید که اکنون ۳۵۰ نفر در تیم مسئولیت AI کار می کنند. از این تعداد، ۱۲۹ نفر به صورت تمام وقت در این حوزه کار می کنند و بقیه نیز کار‌های تیم مسئولیت AI را به عنوان بخش عمده ای از وظایف خود دارند. او افزوده است که مایکروسافت قصد دارد کارمندان جدیدی را استخدام کند و برخی از کارکنان فعلی را به بخش تمام وقت برای وظایف مسئولیت AI منتقل کند و در مورد این اقدامات در ماه های آینده بیشتر اطلاعات ارائه دهد.

پست منتشر شده همچنین در مورد شورای مسئولیت AI شرکت مایکروسافت صحبت می‌کند که به صورت منظم جهت بحث در مورد این موضوعات دورهم جمع می‌شود. ریاست این شورا را کوین اسکات، رئیس شرکت برد اسمیت و شرکت CTO به عهده دارد. همچنین در مورد نحوه کار شرکت مایکروسافت در جهت پیاده‌سازی اصول مسئولیت‌پذیری AI در تمامی بخش‌های شرکت صحبت شده است. کرامپتون گفت: ما رهبران سطح بالایی را در گروه‌های اصلی با هدف رهبری تیم مسئولیت AI مجهز کرده‌ایم و به طور مداوم یک شبکه بزرگ از قهرمانان تیم مسئول AI با طیف وسیعی از مهارت ها و نقش ها برای تعامل منظم تر آموزش و پرورش می دهیم.

اگرچه تمام این برنامه‌ها، نشان می دهد که مایکروسافت نگرانی‌های زیادی درباره رشد AI را جدی گرفته، اما لازم است ببینیم آیا اقدامات شرکت همانند وعده های آن در ماه‌ها و سالهای آینده خواهد بود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.