توسعه اینترنت نسل پنجم چشم انتظار چراغ سبز صداوسیما

توسعه اینترنت نسل پنجم چشم انتظار چراغ سبز صداوسیما

وزیر ارتباطات درباره توسعه اینترنت نسل پنجم در کشور گفت: برای اینترنت نسل پنجم چند فرکانس طلایی وجود دارد که یکی از آن‌ها فرکانس ۷۰۰-۸۰۰ است که اکنون در اختیار صداوسیما است.

به گزارش تکناک به نقل از تسنیم، عیسی زارع‌پور اظهار کرد: در حال رایزنی به این نهاد هستیم تا بتوانیم به شکل بهینه‌تری از آن استفاده کنیم چرا که فرکانس جزو اموال عمومی است و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود. با نگاه خوبی که در مجموعه مدیریتی جدید صداوسیما وجود دارد، حتماً این اتفاق را شاهد خواهیم بود.

زارع‌پور تاکید کرد: مقدمات مربوط به واگذاری فرکانس 3600 تا 3800 نیز فراهم شده و قصد داشتیم قبل از پایان سال 1402 مزایده آن را برگزار کرده و در اختیار اپراتورها قرار بدهیم؛ اما مشکلات اجرایی به وجود آمد و این اتفاق رخ نداد. در ابتدای سال آینده کارهای مربوط به واگذاری فرکانس را انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات گفت: پس از افزایش تعرفه اینترنت، از اپراتورها تعهد گرفتیم که بخشی از منابع حاصل از افزایش تعرفه را با منابع خودشان و منابع بانکی اهرم کنند تا بتوانند اینترنت نسل پنجم را توسعه بدهند.

این مسئول درباره پروژه ملی فیبر نوری گفت: اکنون در بیش از 350 شهر کار در حال پیشرفت است، در بیش از 150 شهر بالای 70 درصد پوشش، در یکصد شهر پوشش 100 درصدی داریم و کار روی روال افتاده است.

وی تصریح کرد: عزم و اراده دولت برای توسعه فیبر نوری در کشور جزم شده بود. چاره‌ای جز این نداریم. اگر ما پروژه فیبر نوری را در مدت‌زمان کوتاهی اجرایی نکنیم به چالش‌های بسیار جدی در شبکه ارتباطی کشور برمی‌خوریم و دیگر غیرقابل‌جبران خواهد بود.

زارع‌پور گفت: با ایجاد 20 میلیون پوشش فیبر نوری تا 50 سال آینده نیاز به هیچ حفاری در شهرها برای حوزه ارتباطات نخواهیم داشت. فیبر نوری برای حال و آینده کشور است. اکنون هفت میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. اسفند سال گذشته 2 و نیم‌میلیون خانوار تحت پوشش قرار داشتند و الان این عدد تقریباً سه برابر شده است. از اینجا به بعد کار سخت‌تر می‌شود. تلاش ما این است که در سال آینده پوشش را به 14 میلیون برسانیم و تا 1404 کار را تمام کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.