روی خوش سرمایه‌گذاران به توسعه ایمپلنت های مغزی

یک شرکت جدید علوم مغز اعلام کرد، میلیون‌ها دلار سرمایه برای کاشت حسگر الکترونیکی کوچک در داخل جمجمه انسان جمع‌آوری می‌کند.

یک شرکت جدید علوم مغز اعلام کرد، میلیون‌ها دلار سرمایه برای کاشت حسگر الکترونیکی کوچک در داخل جمجمه انسان جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش تکناک، شرکت Precision Neuroscience Corp قصد دارد روز چهارشنبه اعلام کند که 41 میلیون دلار برای توسعه ایمپلنت های مغزی که بیماری های صعب العلاج مانند صرع را هدف قرار می دهد، جمع آوری کرده است.

این بیش از 12 میلیون دلاری است که این شرکت مستقر در نیویورک قبلاً جمع آوری کرده بود. این روند نشانه ای مبنی بر این است که سرمایه گذاران هنوز در مورد استارتاپ های فناوری مغز با وجود رکود بزرگ دنیای فناوری هیجان زده هستند.

هدف Precision کاشت حسگرها را دقیقاً زیر جمجمه افراد در بالای بافت مغز است.اما ایمپلنت ها به بافت مغز نفوذ نمی کند و برای درمان بیماری های عصبی مورد استفاده قرار می گیرند. طبق داده‌های PitchBook، این استارت‌آپ به مجموعه‌ای از شرکت‌ها در زمینه نوظهور رابط‌های مغز و رایانه می‌پیوندد، بخشی که سال گذشته 274 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

Neuralink ماسک مشهورترین شرکت در این بخش است. در یک سخنرانی در پاییز، ماسک گفت که انتظار دارد اولین دستگاه Neuralink در حدود شش ماه دیگر در جمجمه انسان قرار گیرد، اگرچه این شرکت چندین هدف قبلی را از دست داده است. فناوری Neuralink به افراد مبتلا به فلج اجازه می دهد تا مستقیماً از مغز خود یک دستگاه خارجی مانند صفحه کلید را کنترل کنند. این دستگاه در زیر یک غشای محافظ به نام دورا در بالای بافت واقعی مغز قرار خواهد گرفت. مجموعه کوچکی از سیم ها از طریق شکاف عبور می کند و حسگرها را به مداری متصل می کند که در نسخه نهایی آن خارج از جمجمه، اما زیر پوست قرار می گیرد.

اریک آتیاس در Forepont Capital Partners که فرایند تأمین مالی Precision را رهبری می‌کند و در حال تصاحب کرسی هیئت مدیره است، گفت: رویکردهایی که من دوست دارم، فناوری‌های غیرتهاجمی یا کم تهاجمی هستند و آنها می توانند سریع به بازار راه پیدا کنند.

دستگاه ایمپلنت مغزی Precision Neuroscience.
دستگاه ایمپلنت مغزی Precision Neuroscience.

Attias همچنین یک سرمایه گذار در Synchron است، شرکتی که به دنبال کاشت دستگاه هایی در مغز از طریق رگ های خونی، بدون هیچ گونه جراحی در خود مغز است.

یکی از سؤالات مداوم در بین استارتاپ ها این است که آیا باید به بافت مغز نفوذ کرد یا خیر؟ کاشت تراشه‌ها در آنجا خطراتی را به همراه دارد، اما طرفداران می‌گویند که قابلیت‌هایی که در آن وجود دارد آن را ارزشمند می‌کند. هر چه تراشه‌ها بتوانند به نورون‌ها نزدیک‌تر شوند، با دقت بیشتری می‌توانند آنها را هدف قرار دهند.

جراحان مغز و اعصاب که طرفدار یک رویکرد کمتر تهاجمی هستند می گویند که می توانند جزئیات مورد نیاز خود را از راه های دیگر بدست آورند. در مورد Precision Neuroscience، میگر، مدیر ارشد اجرایی، گفت که دستگاه به اندازه کافی به بافت مغز نزدیک است تا در سطح بالایی کار کند.

میگر ادامه داد: الکترودها به معنای واقعی کلمه مغز را لمس می کنند. هیچ چیزی بین بافت مغز و خود الکترودها وجود ندارد. این الکترودهای تخصصی حسگر هستند، نه از نوع تراشه‌هایی که در تلفن‌های همراه یا رایانه‌ها استفاده می‌شوند. قرارگیری در سطح مغز به این معنی است که ایمپلنت Precision به روشی نسبتاً ساده می تواند خارج شود. این حالت به شرکت امکان دسترسی به یک فرآیند تنظیمی ساده‌تر را می‌دهد.

میگر نتیجه گیری کرد، سرمایه گذاری جدید به Precision کمک می کند تا از طریق این فرآیند تنظیمی  به سمت اولین ایمپلنت انسانی خود حرکت کند، که به احتمال زیاد امسال عملی خواهد شد. تاکنون، Precision دستگاه خود را با موفقیت در خوک ها آزمایش کرده است. در نهایت این شرکت معتقد است که می تواند شرایطی مانند صرع، سکته مغزی، زوال عقل و آسیب های مغزی را درمان کند.

سال گذشته، Precision کریگ مرمل از شرکت آلفابت را به عنوان مدیر تولید و دن تریچ از شرکت اپل را به عنوان معمار اصلی نرم افزار استخدام کرد. بازوی سرمایه گذاری Mubadala Capital نیز به چرخه تأمین مالی پیوست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.