ساخت بدنه هواپیماهای مافوق صوت با چابگر سه بعدی

هواپیماهای مافوق صوت

هرمئوس که قبلا با ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده کار می کرد، برای ساخت قطعات هواپیماهای مافوق صوت با شرکت Velo3D وارد همکاری شد.

به گزارش تک ناک، در راستای این همکاری هرمئوس به چاپگرهای سه بعدی قطع بزرگ Sapphire و Sapphire XC شرکت Velo3D مجهز شد.هرمئوس با استفاده از Sapphire و Sapphire XC قرار است هواپیماهای Chimera و Quarterhorse را با سرعت 5 ماخ به صورت سه بعدی چاپ کند.

هرمئوس قصد دارد هواپیمای مافوق صوت خود را که با سرعت 5 ماخ یا بیش از 6هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کند، به صورت تجاری برای پروازها و فرودگاه های مسافربری در دسترس قرار دهد.این چاپگرهای سه بعدی برای تولید با حجم بالا ساخته شده اند.

تصویر مقطعی از موتور اختصاصی TBCC هرمئوس.
تصویر مقطعی از موتور اختصاصی TBCC هرمئوس

گلن کیس، مدیر ارشد فناوری هرمئوس گفت : تولید با افزودنی های فلزی هسته برنامه برای تکامل عمودی تولید است.
کیس همچنین اضافه کرد: در حالی که قابلیت‌های فناوری ساخت افزودنی Velo3D را بررسی می‌کنیم، به دنبال راه‌هایی برای افزایش عملکرد، یکپارچه‌سازی اجزا، کاهش وزن هواپیما و به حداقل رساندن وابستگی‌های خارجی خواهیم بود.
بنی بولر، مدیرعامل و بنیانگذار Velo3D، با بیان اینکه تولید هواپیماهای مافوق صوت می تواند برای صنعت هوانوردی بسیار چالش برانگیز باشد، اظهار داشت که حتی اگر سرعت، دما و ارتعاش هرمئوس با هواپیماهای معمولی متفاوت باشد، چاپگرهای Sapphire و Sapphire XC هرمئوس را ناامید نخواهند کرد.

هرمئوس تیم های زیادی با تجربه طولانی در زمینه هایپرسونیک، هوانوردی و پرواز فضایی دارد که کمیاب است و ما واقعا مفتخریم که چاپگرهای Sapphire را برای کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود ارائه دهیم. من شک ندارم که آنها رویایشان را عملی خواهند کرد و پرواز تجاری مافوق صوت را به واقعیت تبدیل خواهند کرد.

digikala

Sapphire و Sapphire XC Velo3D
Velo3D یک شرکت فناوری پرینت سه بعدی فلزی است. تولیدات این شرکت به مشتریان در اکتشاف فضایی، حمل و نقل هوایی، تولید برق، انرژی و نیمه هادی ها این امکان را می دهد تا با دراختیار داشتن طیف گسترده ای از آزادی در طراحی، بتوانند در صنایع مربوطه خود نوآوری کنند.

چاپگرهای Sapphire بر خلاف چاپگرهای سنتی تولید افزودنی (AM)، از یک پوشش غیر تماسی مقاوم در برابر بیرون زدگی استفاده می کنند که تقریباً به طور کامل خطر برخورد قطعات را از بین می برد و بازدهی را به طور چشمگیری افزایش می دهد .

درباره هرمئوس
در سال 2018، هرمئوس برای تسریع چشمگیر سفرهای هوایی تأسیس شد. آنها هواپیماهای سرعت 5 ماخ را با استفاده از دانش به دست آمده از کار در شرکت‌های NewSpace می‌سازند تا مردم را سریع‌تر به هم متصل کنند و صعنت هوانوردی تجاری را که به شدت به نوآوری نیاز دارد متحول کند.

مسافران به لطف سرعت 5 ماخ که بیش از دو برابر سرعت کنکورد است، می توانند اقیانوس اطلس را در 90 دقیقه طی کنند. آنها همچنین در حال همکاری با سازمان‌های دولتی برای ایجاد خطی از هواپیماهای خودپرواز است . این موارد اطلاعات و اطمینان لازم برای صدور گواهینامه، ساخت، بهره برداری و نگهداری هواپیماهای تجاری ایمن و راحت را ارائه می دهند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.