سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد

شرکت OnePlus از سیستم خنک کننده مایع با قابلیت کاهش 20 درجه ای دمای دستگاه در رویداد MWC 2023 رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، یکی از بزرگ ترین رویدادهای فناوری جهان، (MWC 2023)  هم اکنون برای نمایش آخرین نوآوری ها در حال برگزاری است. OnePlus در این رویداد، یک سیستم خنک کننده مایع منحصر به فرد را معرفی می کند که تولید آن، انقلابی در بازی های گوشی خواهد بود.

سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد
سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد

بازی های گوشی هوشمند در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و هر روزه افراد بیشتری را نسبت به گذشته به خود مشغول می کنند. با این حال، پردازنده‌ های گوشی هوشمند در صورت بازی کردن بیش از حد، گرمای زیادی تولید می ‌کنند که باعث کندی عملکرد دستگاه و بالا رفتن دمای آن می شود.

OnePlus (Chinese consumer electronics manufacturer) با جدیدترین سیستم خنک کننده مایع خود، این مشکل را به طور جدی حل کرده است.  این فناوری می تواند تلفن هوشمند شما را در حین بازی تا 20 درجه سانتیگراد خنک نگه دارد و به تلفن همراه اجازه دهد در نهایت عملکرد خود کار کند. این یک دستاورد قابل توجه است، زیرا اکثر تلفن های هوشمند مدرن با یک راه حل غیرفعال و با استفاده از یک محفظه بخار مایع خنک می شوند که برای استفاده مداوم مناسب نیستند.

سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد
سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد

چرا تلفن های هوشمند به راه حل های خنک کننده پیشرفته نیاز دارند؟

با وجود پردازنده های قدرتمند در گوشی های هوشمند، این دستگاه ها به دلیل اندازه کوچک خود، با محدودیت هایی در مصرف انرژی و خنک شدن روبرو هستند. یکی از راه حل های ارائه شده توسط OnePlus، سیستم خنک کننده مایع منحصر به فرد با قدرت 45 وات است که در رویداد MWC 2023 معرفی شده است. به علاوه، وان پلاس با معرفی OnePlus 11 Concept، گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم خنک کننده مایع، این مشکلات را به طور جدی حل کرده است.

OnePlus برای رفع مشکل گرمایش، یک خنک کننده مایع اختصاصی ساخته است که می تواند تقریباً در هر گوشی هوشمندی استفاده شود. این محلول خنک کننده هدر رفت گرما را افزایش می دهد تا زمانی که دستگاه را در دست می گیرید خنک بماند. علاوه بر این، گیره خنک کننده خارجی، سبک وزن (75 گرم) است که اتصال و جدا کردن آن از دستگاه شما را آسان می کند.

خنک کننده مایع ONEPLUS چگونه کار می کند؟

خنک کننده مایع 45 واتی وان پلاس، با اتصال به گوشی هوشمند، گرما را از پردازنده دور می کند. این فناوری به دلیل سبک بودن، مانند سابر خنک کننده ها، از یک گیره با فن داخلی استفاده نمی کند و هوای داغ را به دست کاربر منتقل نمی کند.

سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد
سیستم خنک کننده مایع ONEPLUS معرفی شد

یکی از بهترین ویژگی های این خنک کننده OnePlus، قابلیت تنظیم میزان خنکی مورد نیاز کاربر است که باعث کارآمدی بیشتر  و کم صدا شدن آن می شود. با این حال، اگر  از این خنک کننده OnePlus با سرعت کامل استفاده شود، ممکن است صدا داشته باشد. پس هنگام استفاده از آن، به این نکته توجه داشته باشید.

طبق ادعای OnePlus، این خنک کننده مایع می تواند دمای گوشی را تا 20 درجه کاهش دهد که ویژگی قابل توجهی است. البته این خنک کننده وان پلاس برای بهترین عملکرد، باید مستقیماً روی پردازنده قرار گیرد. نکته مهم دیگر این که این سیستم خنک کننده که توسط OnePlus طراحی شده، برق زیادی مصرف می کند، بنابراین بهتر است فقط زمانی از آن استفاده کنید که به منبع برق دسترسی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.