چگونه با گوشی موبایل عکس ماکرو بگیریم؟

علاقه به عکاسی ، به ویژه عکاسی نجومی ، پانوراما، و ماکرو در بین صاحبان گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

علاقه به عکاسی ، به ویژه عکاسی نجومی ، پانوراما، و ماکرو در بین صاحبان گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

به گزارش تکناک، اگر بخواهید یک عکس ماکرو بگیرید، به یک دوربین گران قیمت و یک لنز به همان قیمت (اگر نه بیشتر) گران نیاز دارید اما خبر خوش این است که  شما می توانید این کار را فقط با تلفن همراه خود انجام دهید.

اگر کیفیت عکسی  بیشتر از آنچه دوربین تلفن همراه شما ارائه می دهد را می خواهید به چند قطعه کیت ارزان قیمت نیاز دارید.

عکاسی ماکرو چیست؟

در عکاسی ماکرو نسبت یک به یک بین اندازه سوژه عکس و تصویر آن بر روی سنسور دوربین وجود دارد. به عبارت ساده تر، عکاسی ماکرو یک نمای نزدیک است که در آن شما از سوژه ای کوچک عکس می گیرید و آن را بزرگ جلوه می دهید.

اکثر گوشی های موجود در بازار در گرفتن عکسهای با قابلیت بزرگنمایی خوب عمل می کنند، اما دو محدودیت وجود دارد. واضح ترین مورد این است که با بزرگنمایی عکس وضوح عکس را از دست می دهید. تعداد پیکسل بالا می تواند این مشکل را کاهش دهد اما نمی تواند بر آن غلبه کند. مسئله دیگر حداقل فاصله کانونی دوربین شماست. اگر دوربین خود را خیلی به سوژه نزدیک کنید تا آن را بزرگ کنید، سوژه از فوکوس خارج می شود و عکس شما تار می شود.

سازندگان تلفن های رده بالا تمایل دارند با لنز تله فوتو بر این مشکل غلبه کنند. این لنزها به شما امکان می دهند از زوم اپتیکال برای بزرگنمایی سوژه استفاده کنید. گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه احتمالاً دارای دوربین ماکرو با وضوح پایین هستند که به شما امکان می‌دهد بدون از دست دادن فوکوس به سوژه نزدیک‌تر شوید.

اگر می‌خواهید این محدودیت‌ها را دور بزنید و با تلفن همراه خود عکس‌های ماکرو زیبایی بگیرید، تنها گزینه شما سرمایه‌گذاری روی یک کیت لنز است. یک لنز اضافی به شما این امکان را می دهد که حداقل فاصله فوکوس دوربین خود را کاهش دهید و در عین حال از بیشترین وضوح تصویر دوربین اصلی خود بهره ببرید.

اصول عکاسی ماکرو با گوشی هوشمند

مهم نیست که چگونه و با چه تجهیزاتی می خواهید با گوشی خود عکس ماکرو بگیرید، در ابتدا بهتر است محدودیت های عکاسی ماکرو با گوشی و نحوه غلبه بر آنها را درک کنید. این کار به آسانی نصب یک لنز روی گوشی شما نیست، اما اگر برخی از اصول اولیه را بدانید، می توانید در کمترین زمان ممکن عکس بگیرید.

فوکوس و عمق میدان

استفاده از لنز ماکرو حداقل فاصله فوکوس دوربین شما را کاهش می دهداین بدان معناست که فاصله بین گوشی و سوژه شما محدود می شود. با اکثر لنزهای کیت، باید فاصله ای در حدود 2.5 سانتیمتر را حفظ کنید، و به جای تکیه بر نرم افزار دوربین برای فوکوس، باید گوشی را حرکت دهید تا آن نقطه فوکوس را پیدا کنید.

علاقه به عکاسی ، به ویژه عکاسی نجومی ، پانوراما، و ماکرو در بین صاحبان گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

نقطه مقابل توانایی فوکوس بر روی اشیاء نزدیکتر این است که فاصله کمتری بین نزدیکترین قسمت سوژه خود که در فوکوس است و دورترین نقطه ای که فوکوس است دارید. این فاصله عمق میدان نامیده می شود . با استفاده از  لنزهای ماکرو، این عمق میدان بسیار کم می شود.

این دو عنصر نحوه ترکیب بندی عکس را محدود می کند. هنگام گرفتن عکس های ماکرو، معمول است که بخشی از سوژه فوکوس باشد و برخی دیگر از فوکوس خارج شود. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام قسمت از سوژه شما مهمتر است و باید در کانون توجه باشد، انتخاب خلاقانه ای برای شماست.

نور

با اتصال یک لنز خارجی به دوربین گوشی های هوشمند، مشکل بزرگنمایی سوژه با حفظ وضوح بالا حل می شود، اما اکنون مشکل جدیدی وجود دارد. لنز کیت که لنز دوربین اصلی را احاطه کرده است، مقداری از نوری را که به حسگر دوربین می رسد کاهش می دهد. نیاز به نگه داشتن گوشی در فاصله یک اینچی از سوژه نیز به این معنی است که احتمالاً نور کمتری به سوژه می رسد.

علاقه به عکاسی ، به ویژه عکاسی نجومی ، پانوراما، و ماکرو در بین صاحبان گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

برای دور زدن این مشکل، یا باید طوری عکس بگیرید که رسیدن نور به سوژه را مسدود نکنید یا نور اضافی را به عکس وارد نکنید. برخی از لنزها دارای چراغ های حلقه ای داخلی برای حل این مشکل هستند.

حرکت و ثبات

هدف از عکاسی ماکرو بزرگ‌نمایی سوژه ای کوچک و بزرگ‌تر نشان دادن آن است. یک پیامد این مدل عکاسی این است که این تنها سوژه نیست که بزرگ‌نمایی می‌شود. هر حرکتی هنگام تکان خوردن سوژه حتی ثابت نگه داشتن بدن شما غیرممکن است.البته راهبردهایی برای غلبه بر این چالش وجود دارد.

علاقه به عکاسی ، به ویژه عکاسی نجومی ، پانوراما، و ماکرو در بین صاحبان گوشی های هوشمند افزایش یافته است.

ابتدا، اگر از کنترل های دستی روی برنامه دوربین خود استفاده می کنید، آن را روی سرعت شاتر بالا تنظیم کنید. اگر سرعت شاتر پایین باشد، حرکات شما یا سوژه باعث تار شدن تصاویر شما می شود. در صورت امکان از عکاسی در شب خودداری کنید. تلفن شما به طور خودکار در نور کم سرعت شاتر دوربین را کاهش می دهد تا کمبود نور را جبران کند.

اگر می توانید از سه پایه استفاده کنید. استفاده از سه پایه همیشه یک گزینه عملی نیست، اما استفاده از سه پایه می تواند از تار شدن عکس ها که به دلیل تکان خوردن دست اتفاق می افتد جلوگیری کند. اگر لازم است حتی از حرکت کوچک لمس کردن تلفن برای گرفتن عکس اجتناب کنید، می توانید از تایمر یا 20 یک کنترل از راه دور  بلوتوث استفاده کنید.

موارد ذکر شده در این مقاله اصول اولیه برای گرفتن یک عکس ماکرو است، و این تنها بخشی از داستان است. برای گرفتن عکس های خوب، اولین چیزی که نیاز دارید صبر است. اولین عکس شما ممکن است خارج از فوکوس باشد یا حتی سوژه خارج از کادر باشد. با این حال، می‌توانید با تمرین و گرفتن عکس‌های زیاد به سرعت این مشکل را برطرف کنید. برخی از آنها ممکن است بد یا بعضی از آنها خوب باشند.اما اگر در تمرین استمرار داشته باشید مطمئنا به نتایج خوبی دست خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.