مصرف گردو استرس زمان امتحانات را کم می‌کند

دانشجویانی که استرس دارند می توانند در هفته های برگزاری امتحانات گردو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

دانشجویانی که استرس دارند می توانند در هفته های برگزاری امتحانات گردو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

به گزارش تکناک، یک آزمایش بالینی جدید بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی در طول زمان تحصیل دانشگاهی، اثرات مثبت مصرف گردو را بر معیارهای گزارش شده سلامت روان و علائم حیاتی بر سلامت عمومی نشان داده است.

این مطالعه دانشگاه استرالیای جنوبی همچنین نشان می دهد که گردو ممکن است برای مقابله با اثرات استرس تحصیلی بر میکروبیوم روده به ویژه در زنان موثر باشد.

محققین اصلی این تحقیق دانشجوی دکترا موریتز هرسلمن و دانشیار لاریسا بوبروسکایا، می گویند که شواهد زیادی وجود دارد که گردو را با بهبود سلامت مغز و روده مرتبط می کند.

هرسلمن می گوید:دانش‌آموزان در طول تحصیل دچار استرس تحصیلی می‌شوند که بر سلامت روان آنها تأثیر منفی می‌گذارد و در ایام امتحانات آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

80 دانشجوی مقطع کارشناسی که به دو گروه تحت درمان و تحت کنترل تقسیم شدند،در سه بازه زمانی،اولی با شروع یک ترم 13 هفته ای دانشگاه،سپس در طول دوره امتحان و درنهایت دو هفته پس از دوره امتحان مورد ارزیابی بالینی قرار گرفتند.به افراد گروه تحت درمان گردو داده شد تا روزانه به مدت 16 هفته در این سه بازه زمانی آن را مصرف کنند.

محققان این مطالعه گفتند: ما متوجه شدیم کسانی که روزانه حدود نیم فنجان گردو مصرف می‌کنند، در شاخص‌های سلامت روانی که از خودشان گزارش می‌دهند،وضعیت خوبی دارند.همچنین مصرف کنندگان گردو نشانگرهای زیستی متابولیک و کیفیت کلی خواب را در طولانی مدت بهبود بخشیده اند.

در دانشجویان گروه تحت کنترل،سطوح استرس و افسردگی قبل از امتحانات افزایش یافت، اما در گروه تحت درمان چنین اتفاقی نیفتاد.مصرف کنندگان گردو همچنین کاهش قابل توجهی در احساسات مرتبط با افسردگی بین اولین و آخرین ملاقات در مقایسه با گروه تحت کنترل گزارش کردند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و همچنین ملاتونین (هورمون خواب)، پلی فنول ها، فولات و ویتامین E است که همگی باعث سلامت مغز و روده می شوند.

هرسلمن می گوید: سازمان بهداشت جهانی اخیراً اعلام کرده است که حداقل 75 درصد از اختلالات سلامت روان،افراد زیر 24 سال را تحت تأثیر قرار می دهد و بطور ویژه ای دانشجویان مقطع کارشناسی در برابر مشکلات سلامت روان آسیب پذیرتر هستند.

پروفسور لاریسا بوبروسکایا می گوید که اختلالات سلامت روان در بین دانشجویان رایج است و می تواند بر عملکرد تحصیلی و سلامت جسمانی درازمدت دانشجویان تأثیر منفی بگذارد.

دانشیار پروفسور بوروفس کاوا می گوید: ما نشان داده‌ایم که مصرف گردو در دوره‌های استرس‌زا می‌تواند سلامت روان و نشاط را در دانشجویان بهبود بخشد و همچنین به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه و یک ماده غذایی پر کاربرد، در بسیاری از دستور العمل‌ها برای مبارزه با برخی از اثرات منفی استرس تحصیلی است.

با توجه به تعداد کمتر مردان در مطالعه،تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات جنسیتی وابسته به گردو و استرس تحصیلی در دانشجویان مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.